Bevorderd jezelf rukken/aftrekken e.d de sperma productie?

Ik had ergens gehoord dat je je sperma dan telkens vernieuwd..
En is dit trouwens ongezond of gezond of gewoon neutraal voor je?

En hoe staat dit ervoor in de maatschappij? Volgens veel mensen is het een gewoon iets wat in de puberteit(/tijd) voor komt, maar sommigen vinden het echt raar enzo..

Wat denken jullie hierover?

Groetjes

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik ben niet bang ervoor, en pieker er ook niet over hoor.. Ik doe het al een tijdje en vroeg me af of het nog verder met iets te maken had behalve puberteit/tijd :).

Toegevoegd na 16 minuten:
Waarom vinden sommige mensen het dan toch niet kunnen, en het toch raar als iemand het doet? Ik ken ook vrienden die het doen, maar sommige vinden het gelijk weer raar. Ken ook meiden die zoiets doen, en sommige die vinden het weer raar...

Of is dit nog steeds een beetje taboe?

Toegevoegd na 14 uur:
Net niveau 2 geworden.. dus er worden wat plusjes uitgedeeld:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Masturberen bevordert inderdaad de spermaproductie.

Wat betreft gezondheid: dat wordt vooral relevant wanneer je een vrouw zwanger wilt maken. Dan is het het beste om iedere paar (maximaal vijf) dagen een zaadlozing te hebben, omdat het sperma dan wordt vernieuwd. En ook weer niet té vaak (liever niet vaker dan eens in de twee dagen) omdat het sperma anders niet de tijd heeft om weer op peil te komen. (Overigens hopelijk ten overvloede: dat betekent niet dat een meisje niet zwanger kan worden als je eerder op de dag al gemasturbeerd hebt!)

Maar goed, dit is als het goed is allemaal van veel later zorg. Hoe vaak je nú wel of niet masturbeert heeft geen enkele invloed op de mogelijkheid om over heel wat jaar een vrouw te bezwangeren.

Wat misschien wel goed is om te weten: er zijn aanwijzingen dat regelmatig masturberen voor mannen de kans op prostaatkanker op latere leeftijd verkleint. Vooral doen dus, het is voor je gezondheid! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kunt beter gezonder gaan eten, om de kwaliteit van je sperma te verbeteren.

Maar aftrekken op zich is niet ongezond. Het is zelfs goed voor je hart. En je kan er nog brede armen van krijgen ook...:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker ontspannend zo voor het slapen gaan,maar ook op andere tijden van de dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen: een brede arm..
Goede vraag,hoor!
Néé joh,wees maar níet bang.
Het is naast lekker,óók nog 's hardstikke gezond,want je ontlaad je van overtollige energie (het werkt dus ontspannend op lichaam én geest) en je maakt,nadat je je hebt afgetrokken,steeds weer nieuw sperma aan,hoor.

Enne...het is hééél normaal.
Elke jongen van jouw leeftijd doet 't hoor.
Het hoort gewoon bij de lichamelijke ontwikkelingsprocessen van een jongen van jouw leeftijd.

En geloof me,ik wéét 't zelf ( ben maar 2 jaar ouder hoor,dus...)

Hardstikke goeie vraag!

Enne...níet meer piekeren,k? :-)

Greeetzzz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha , bedankt voor je antwoord!
Ja ik doe het al een tijdje, pas toen ik er beetje mee begon dacht ik wel van ''hmm.. waarom..'' enzo..
Maar ik pieker er totaal niet over, was gewoon benieuwd naar:) Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hey...néé hoor,het hoort d'r héééélemaal bij,écht joh!
en tuurlijk is 't gewoon onderdeel van de puberteit: je lichaam gaat zich sexueel vormen en ontwikkelen en is dit dus gewoon een héél natuurlijk gevolg ervan. enne...wat ánderen ervan denken: láát ze,joh.
die taboes zijn állemaal bedacht door gevestigde instituten(kerken enz.) en door mensen die zich schamen voor hun sexuele gevoelens. dat je er ook niet mee te koop loopt en het ---zeg maar---
"van de daken schreeuwt" ---- dat lijkt me ook logisch.
tenslotte moet 't iets privés zijn,iets persoonlijks,voor jou. maar daarom kun je er wél over praten met vrienden of anderen die écht te vertrouwen zijn en die jou serieus nemen,k? hé,mazzell!! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ee thx man!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hé,k,man! graaaag gedaan,joh! tot ziens op GV (Goeie Vraag,maar dat wist je vast wel) doeiiiiiii...
Als je meer wilt weten over seks, en wat er bij komt kijken, dan is onderstaande link een goeie pagina, met veel links over speciale onderwerpen.
13 jaar geleden
Ja, de productie moet wel omhooggaan als je regelmatig, bv dagelijks, een partijtje handheld doet. Iedere keer als je sperma verliest wordt er nieuw aangemaakt.
En nee, een potje handneuken is niet raar of slecht voor de gezondheid, alle jongens en ook meisjes beginnen zo hun sexualiteit te ontdekken. Degenen die zeggen dat ze het nooit doen liegen gewoon, want iedereen doet het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal eens met de reeds gegeven antwoorden.
Bovendien is masturberen niet typisch puberaal.
95% van alle jonge mannen masturbeert, de andere 5% liegt.