Vanwaar is gekreun ontstaan?

Hoe komt het dat men vol onbewust kreunt tijdens een vrijpartij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Daar is onderzoek naar gedaan!

Christopher Ryan van de site Psychology Today beweert ontdekt te hebben waarom vrouwen kreunen tijdens de geslachtsgemeenschap. Mannen komen er namelijk sneller door klaar. Het gedrag komt ook voor bij vrouwelijke apen, merkt Ryan op. Zij kreunen zelfs terwijl het ze eigenlijk kwetsbaarder maakt, omdat ze makkelijker te vinden zijn voor vijanden. Het kreunen vergroot de opwinding bij de man en zorgt zo voor een snellere ejaculatie. Vervolgens kan het koppel zich weer bevrijden uit de kwetsbare positie.

Een soort oerdrift dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mensen weten vaak geen woorden te geven aan het gevoel dat ze ervaren tijdens een vrijpartij, behalve: lekker, ja, ga door of dergelijke.
De meeste houden het daarom maar op kreunen.