Hebben frigide vrouwen geen orgasmes en hebben deze vrouwen ook weinig zin in sex?

of wat houd het nou in..kan iemand mij dat uitleggen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Frigide zijn heeft verschillende stadia sommige vrouwen hebben gewoon weinig zin in sex maar als ze het hebben krijgen ze wel orgasmes, andere denken frigide te zijn of hen wordt verteld dat ze het zijn maar met een andere partner ontplooien ze zich als een heel normaal sexueel actieve vrouw (wat is normaal ?)
Meestal is het te wijten aan het ontbreken van de juiste stimulans of een trauma (bijv. misbruik) eerder in hun leven.
En natuurlijk zijn er ook echt frigide vrouwen die gewoon geen behoefte hebben aan sex en daar geen plezier aan beleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Frigide betekent ‘seksueel ongevoelig’.
Het is een ouderwets woord, dat vroeger werd gebruikt als een vrouw op seksueel gebied niet reageerde zoals men verwachtte. Als een vrouw bijvoorbeeld niet klaarkwam door n**ken of geen zin had in seks, werd ze "frigide" genoemd. Het is vergelijkbaar met het woord "impotentie" voor mannen, dat tegenwoordig ook nauwelijks meer gebruikt wordt.
Seksuologen gebruiken het woord frigide niet meer, omdat bijzonder weinig vrouwen seksueel ongevoelig zijn en het woord ook een nare klank heeft.
Tegenwoordig zijn de termen die gebruikt worden als men seksuele problemen heeft nauwkeuriger, bijvoorbeeld gebrek aan seksueel verlangen, moeilijk opgewonden kunnen raken, anorgasmie, vaginisme e.d.

Waarom een vrouw seksueel niet goed functioneert valt zo in z'n algemeenheid niet te zeggen. Dat verschilt per vrouw. Hieronder echter wat mogelijke oorzaken:
Veel vrouwen zijn onbevredigd omdat hun partner niet weet wat hij moet doen. Dat kan komen omdat hij niet geïnformeerd is, maar hij kan ook ongeïnteresseerd zijn of niet attent genoeg. Ben je seksueel ontevreden praat hier dan met je partner over. Laat hem weten wat je wilt en waar je niet van geniet. Wat moet hij doen om het jou naar de zin te maken?
Stellen realiseren zich dikwijls niet dat neuken alleen voor de meeste vrouwen niet voldoende is om klaar te komen. Hierbij wordt de clitoris namelijk onvoldoende gestimuleerd. De vrouw is in dat geval niet "frigide", maar heeft een andere manier van stimulatie nodig, zoals vingeren of beffen.
Er kunnen problemen ontstaan als een vrouw haar lichaam niet kent en niet weet wat haar opwindt. Maar er kunnen ook andere oorzaken zijn, zoals zich depressief of gespannen voelen, schuldgevoelens, lichamelijke problemen, seksueel misbruikt zijn of algemene relatieproblemen. Het is ook mogelijk dat een vrouw bij het vrijen teveel op haar partner gericht is, waardoor ze voorbij gaat aan haar eigen gevoelens.

Het vergt vaak een speurtocht om de oorzaak te achterhalen. Je moet naar de puzzelstukken zoeken en daar uiteindelijk een plaatje van maken. Kun je het probleem niet samen met je partner oplossen, zoek dan professionele hulp.