Dit kan natuurlijk vele oorzaken hebben.
Een oorzaak die vaak voorkomt is seksuele onzekerheid, de angst om het niet goed te doen. Door de angst wordt de opwinding groter en vindt er juist een zaadlozing plaats.
Soms is heel snel klaarkomen aangeleerd in de jeugd bij snelle masturbatie. Er is aangeleerd om bij opwinding snel klaar te komen , als een soort reflex. Het is een reflex die ook weer afgeleerd kan worden.

In veel gevallen staat de man weinig stil bij zijn eigen gevoel, is vaak teveel gericht op de partner en komt zelf niet toe aan rustig genieten, waardoor het "point of no return" niet of te laat wordt herkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat lijkt me dat vervelend. mannen die te weinig stil staan bij het gevoel

Andere antwoorden (4)

Ik ben geen wetenschapper maar volgens mij heeft het er mee te maken dat in de natuur (was) het te gevaarlijk om te lang sex te hebben dus een man moet zo snel mogelijk lozen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mannen hebben moeite om het te rekken. Sommige mannen komen al zonder lichamelijk contact, dus alleen door het sfeertje, van riem los enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, dit heb ik eenmaal in een film gezien (american pie), maar nog nooit van gehoord dit dit echt gebeurd is. Kan ik me ook nauwelijks voorstellen. Je bent vast een vrouw, een man zou dit antwoord namelijk niet geven.
dat hangt vlgs mij af van de fantasie en hoe je je voelt(of je fit bent enzo).hoe vetter de fantasie + hoe leuker je partner ofzo,dan gaat 't allemaal sneller
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt ook een deel van de partner af.
Als je super geil gemaakt wordt door je partner kan het zo gebeurd zijn.
Als man kan je ook proberen om tijdens de sex aan andere dingen te denken maar leuk is dat natuurlijk niet.

Ik had er zelf ook last van maar ik heb de oplossing gevonden. Ik neem een halve Viagra of Kamagra en dan wordt de penis iets minder gevoelig en daardoor kom je minder snel klaar en je houdt het als bonus dus ook langer vol.