help mijn vriendin is te gestrest, we kunnen niet eens normaal sex hebben:( wie weet iets wat mischien ondspanend werkt?

meeste dingen hebben we al geprobeerd zodat ze rustigger wordt maar niks helpt, ook met een biertje op is en blijft ze gestrest we worden er een beetje gek van:( heeft iemand nog mischien tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

ga op zoek naar de oorzaak van de stress, en kijk of daar iets aan te doen is.
zolang je de oorzaak niet aanpakt, heeft bestrijding van de stress weinig zin.
dat is dweilen met de kraan open.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje het meest relevante antwoord. volgende week gaat ze ook een prof. hulp zoeken. ja door de andere antwoorden voelde ik me ijg. beetje beledigt xD we praaten veel, met gedult en sex heeft niet prio 1 voor mij. maarja bedank idereen.

Andere antwoorden (6)

beginnen met een massage met lavendel-olie en daar word je als het goed is al rustig van, dus dan komt de rest vanzelf lijkt mij.

anders de oorzaak van de stress vinden en die verhelpen en dan geduld hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zou je eens met haar kunnen PRATEN over hetgeen haar dwarszit?
Laat haar haar hart luchten, luister naar haar, en probeer mee te denken met de problemen of zorgen waar ze mee rondloopt.
Wedden dat het helpt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dikke plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow Skusme! Wat zal jou vrouw/parter blij zijn met jou..dikke plus ook van mij...
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik praat dagelijks met haar, al maar dan 2 jaar lang en ik doe erg mijn best voor haar, maar ze werkt niet erg mee en vind het heel moeilijk om te praten. Ik doe er dus veel aan en probeer haar te steunen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het dan een idee dat ze eens gaat praten met een proffesionele hulpverlener?
Een reeks gesprekken met een goede therapeut kan echt wonderen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhu daar zijn we idd ook mee bezig ja. dat gaat de komende 2 weeken gebeuren:)
maarja we baalen er alebij zoveel van we konden met sex echt lekker ondspanennen. hup kaarsjes aan, CD van enigma er in even een drankje er bij en we waaren `rustig` 4/5 uur bezig. mja, het kan nooid kwaad om de vraag hier eens te stellen miss dat imand met een idee komt waar we nooid bij stil hebben gestaan:)
Vraag haar of mischien heel toevalig zij een misstap heeft begaan!? Dit naar aanleiding van je reacties. Het zou zo maar kunnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet de seks eens een poosje.
Er zijn hopenlijk meer dingen in het leven
die jullie leven samen leuk kunnen maken?

Ga eens wat andere dingen samen doen, simpele dingen, fietsen, wandelen, samen het bos in.

Maak haar duidelijk dat seks niet hoeft
en dat je toch wel van haar houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sex doen we idd al amper meer, wel vaak naar bos,strand,duiken of karten of ergens heen:)
Ze zou kunnen leren mediteren. Dat werkt enorm ontspannend. Ze kan het zelf in haar eentje proberen, of met behulp van begeleidende cd's (er bestaan er zoveel, er zijn er vast ook genoeg te downloaden), of een meditatiecursus doen. Mindfulness en yoga zijn ook heel goede opties, die enorm kunnen helpen om te leren ontstpannen en zijn voor sommige mensen makkelijker dan pure meditatie.

Is ze de hele dag gestressed, of met name bij de sex?
Als het met name bij de sex is, kan het ook zinvol zijn om eens met een sexuoloog te praten. Misschien zijn er dingen die haar ontspanning in de weg zitten, en dat hoeven geen sexuele trauma's te zijn, het kunnen ook veel lichtere dingen zijn. Verwachtingen over de sex die niet uitkomen, emoties die er door opgeroepen worden.
Misschien kan tantra ook een oplossing zijn. Dat is een vorm van sex die minder gericht is op een orgasme en presteren en zo sterk mogelijk genieten, en meer op ontspanning, in het nu zijn, contact met elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak eerst het probleem aan door met haar te praten wat er dwars zit. Liefde moet altijd eerst voor seks komen... Bemin haar en steun haar in goed en kwaad en seks komt dan wel vanzelf. Ik heb de indruk dat jij het "niet seks hebben" een groter probleem vindt (en iets dat als abnormaal wordt geacht) dan de gerusttoestand van van je vriendin.

Forceer haar niet om seks te hebben alleen omdat het normaal geacht wordt in een relatie. Seks moet spontaan komen. Heeft ze de laatste tijd zorgen aan haar hoofd sta haar daar dan in bij.

Praten en samen naar een oplossing zoeken kan soms wonderen doen. De rest komt dan wel terug vanzelf terug.

Denk alleszins niet in eerste instantie dat ze je niet meer lief heeft of dat de seks met jou niet goed is. Voorbarige conclussie zitten soms de simpelste oplossingen in de weg en maken de situatie soms nog erger dan dat ze in werkelijkheid zijn.

Geef haar tijd en probeer haar op een niet verplichtende manier erover te laten praten.

Iedereen heeft wel eens een periode dat seks eventjes niet hoeft omdat je zoveel andere dingen aan het hoofd hebt.

Trek er eens een paar dagen uit met haar (als jullie werk dit toelaat) en doe leuke ontspannen dingen, zo komt ze wel los.
Bronnen: