vraag over dwerggroei en geslachtgrootte

Naar aanleiding van het programma The Voice waarin VanVelzen in de jury zit vroeg ik me dit af... Mensen die dwerggroei hebben, hebben die automatisch ook een kleiner geslachtsdeel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
51.3K

Het beste antwoord

Ha, die Jessiec;

Niet in alle 'gevallen'. Er is een vorm van dwerggroei waarbij de persoon opvallend korte armen en benen heeft, maar waarbij hoofd en romp (en naar valt aan te nemen ook het geslacht) wel van normale grootte zijn. Bij de andere vorm is men wel heel klein, maar verder geheel in proportie, daarbij zal het geslacht dus bij de rest passen en waarschijnlijk ook een stuk kleiner zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

waarschijnlijk zal dat wel zo zijn omdat ze juist dwerggroei hebben zijn de ledematen kleiner vanwege die aandoening dus zal de rest niet normaal groeien maar soms kan dat wel zo zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw verband tussen dwerggroei en Van Velzen is al niet correct.
Dwerg is een term voor een mens met dwerggroei. Doorgaans wordt daarmee iedereen bedoeld die als volwassene een hoogte van minder dan 1,45 meter heeft.
Van Velzen is 1,50 mtr.

Primordiale dwerggroei (PD) is een echt heel zeldzame vorm van dwerggroei die wordt gekenmerkt door een kleine gestalte met overigens de juiste verhoudingen van ledematen in vergelijking met de rest van het lichaam.
Dus alles is kleiner.

Achondroplasten komen vaker voor.
Dat is erfelijk. De vorming van kraakbeen in de lange pijpbeenderen gestoord is, waardoor zich geen normale groeischijf ontwikkelt.
Normale rompgrootte - en alles wat daar bij hoort,
maar met zeer korte en gedrongen ledematen. De bereikte lichaamslengte is gemiddeld ongeveer 1 m 20.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij dat het geslachtsdeel bij hun lijf past, want stel je voor je hebt een dwergenpaartje en hij heeft een grote, auwwwwwwwwwtsssss, snap je me?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook dat verschilt per persoon ! want jongens come on hoe veel lange jongens hebben er geen kleine piemel! XD het heeft geen invloed bij dwerg groei

Toegevoegd na 2 minuten:
Alleen idd wat er al werd gezegd over PD dan