Hoe verloopt een soatest bij een man?

Is het echt zo, net zoals Najib Amhali het zegt, dat ze met een wattenstaafje gaan pieleren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij een soa-test kun je op verschillende manieren worden onderzocht. Hieronder - in de bron - worden de drie belangrijkste onderdelen uitgelicht:
bloed-, lichamelijk- en urine-onderzoek. Hoe je wordt onderzocht is afhankelijk van de eventuele klachten en de manier waarop je hebt gevreeën. Om je goed te kunnen onderzoeken, heeft de arts voorafgaand aan het onderzoek een gesprek met je.

Bij mannen neemt de arts of verpleegkundige met een smal stokje vocht af uit het buitenste stukje van de plasbuis. Deze ingreep kan gevoelig zijn.
Met nieuwe laboratoriumtechnieken, kan steeds meer onderzoek op soa worden gedaan aan de hand van urine. De arts bekijkt het liefst je eerste (ochtend)urine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

haha ja dat deden ze een aantal jaar geleden wel nog. Tegenwoordig kan je in een cup urine laten testen.

Toegevoegd na 52 seconden:
EN DAT IS GEEN FIJN GEVOEL!!!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ze draaien een wattenstaafje ongeveer 2 cm je jan binnen draaien een paar keer en dan mag je je broek weer ophijsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie heeft dit nou weer gemind?
Als je er erg tegenop ziet, dan dat bespreken met de uroloog. Er zijn methoden om 'je jan' in te gaan die niet pijn doen en je geen rillingen bezorgen. Overigens is alles beter dan dat ie er afvalt.