Is dit normaal om te bespreken met een 1ste klas? zie uitleg

Wij hadden vorig jaar op school sexuele voorlichting, en die man vertelde over beffen en pijpen enz. Maar dat is toch geen normale sex? Daarvoor bestaat sex toch niet? Hoe zit dat precies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja, dat is heel goed, dat dat besproken wordt op school. Het is goed, dat je voorlichting hebt gehad, voordat je zelf begint met experimenteren met sex. Aangezien de jongeren steeds eerder met sex beginnen tegenwoordig, houdt dat dus ook in dat er op de scholen steeds vroeger voorlichting gegeven moet worden.

Kan best zijn dat sommige leerlingen er dan nog helemaal niet aan toe zijn of er zelfs van schrikken, maar dat hou je toch altijd.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

daardoor kan je elkaar al vast soort van opwarmen en met beffen en pijpen word de penis en vagina vochtig en glijd het beter mensen vinden het lekker om te doen en om het bij hun gedaan word

Toegevoegd na 1 minuut:
en ja normaal ik wist er het meeste vanaf toen ik ik groep 7 zat wij kregen het in de 2e hoe het moet hoe het eruit ziet en dat alles
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe het moet? eeelll..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoe je vast neit zeggen als je weet hoe het voelt
en dat hoor je meer van leerlingen dan lerare
jawel hoor, dit valt absoluut in de categorie 'normale' seks.
Ik denk dat jouw leraar er best goed aan doet dit soort dingen bespreekbaar te maken, ook al komt het nu misschien wat vreemd op jou over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat twee mensen op seksgebied met elkaar doen,
valt onder normale sex.

Maar vergeet het gerust allemaal.

Ooit zul je het misschien tegen komen en dan ben
je blij dat je er vanaf weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs voor mij is de missionarishouding nooit de enige optie geweest. Er zijn veel manieren om de liefde te bedrijven en die voorlichte heeft er goed aan gedaan jullie (voor zover je dat al niet was) daarvan op de hoogte te brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja toch hoort het erbij,
kijk jou leraar heeft het genoemd zoals het in de volksmond word genoemd, het klinkt anders dan je zegt orale sex, dan hadden jullie miss gevraagd..wat is dat.
nee ik denk dat het beter is om het zo te noemen omdat het later wel in je sexleven voorkomt dus .. duimpje voor de leraar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Ambertjepaard;

Pijpen en beffen horen tot de meest gebruikelijke seksuele handelingen, dus het lijkt me zeker wel normaal. En dat die leerkracht daar de gangbare begrippen voor gebruikt in plaats van klinische termen helpt alleen maar de boodschap goed over te brengen.
En seks is er tenslotte niet alleen voor de voortplanting, maar vooral ook om twee mensen samen een ultiem genot te laten beleven. Of dat tot voortplanting leidt is hun eigen beslissing.