Hoeveel draagkracht heeft een erectie?

In een reclame was ooit te zien dat (een katern van) een krant er overheen hing.
Hoeveel gewicht kan men er max opleggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met viagra kan je er misschien wel een stoel op balanceren.. ;P

Het beste antwoord

Dat hangt zoals de vraagsteller af van een aantal factoren zoals de lengte, oefening (spieren) etc. Volgens de mafste seksfeitjes heeft een man in 1995 een gewicht van 125 kilo opgetild. Of die bron bevestigd kan worden weet ik niet.

De draagkracht van een erectie is doorgaans niet zo groot omdat de erectie juist niet door spieren in stand wordt gehouden, maar doordat er een hoeveelheid bloed in de zwellichamen komt. Spierweefsel aan de basis voorkomt dat dit bloed terug kan stromen waardoor het weefsel dus opzwelt. Als de man niet opgewonden is, of klaar is gekomen dan verslapt het spierweefsel (onder invloed van hormonen) en stroomt het bloed weer uit de zwellichamen (dit wordt voorkomen door bijvoorbeeld viagra waardoor de penis wel stijf blijft).

Dit is een heel ander mechanisme dan een spier die samentrekt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op onderstaande link kan je wel een video bekijken als je op youtube aangeeft dat je 18 jaar bent. Kennelijk zijn er mensen die dit als sport beoefenen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Overigens denk ik dat deze vorm van gewichtheffen juist in niet-stijve toestand is! Ik denk dat in erectie er juist heel weinig gewicht aan kan, en dat het zelfs gevaarlijk is omdat'je penis kan breken. Dat is geen botbreuk (er zit geen bot in), maar het knappen van de zwellichaampjes. Dat kan al in zeldzame gevallen gebeuren tijdens ruwe seks, dus al helemaal als je gaat experimenteren met gewichten. Mijn advies om hier niet mee te gaan oefenen n.a.v. deze vraag en eerst eens goed de biologie te volgen over de bouw en werking van de penis ;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@SOM idd.. "don't try this at home" haha..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In slappe toestand is het nog wel rekbaar als je er iets aan hangt. Als je het filmpje bekijkt in de bron (middelste link) is je vraag meteen beantwoord.
Kimath
13 jaar geleden
een ex van mij kon zijn penis een beetje op en neer bewegen door (volgens mij) zijn buikspieren aan te spannen. Geen idee hoe hij dat precies deed, maar het zag er erg grappig uit :P

Andere antwoorden (5)

Dat zal waarschijnlijk per persoon verschillen! De ene stramme kabouter is de andere niet!

Toegevoegd na 41 seconden:
Misschien een onderzoekje instellen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij 1 handdoek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb je toch niet nèt uitgeprobeerd, hè?
Dat is toch wel zo'n 250gram, schat ik..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee niet, in een ver verleden :D je bent jong en je probeert wat uit..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een natte handoek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een droge :P Een natte is wel erg zwaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paar jaloers mensen waarbij het waarschijnlijk alleen met een washandje lukt
Het is niet makkelijk te zeggen. Hier komt de aloude formule Kracht x Arm om de hoek kijken. Ben je kort geschapen dan kan je er een Gouden Gids overheen hangen. En ben je gezegend met een kinderarmpje dan is een drielaags Kleenex al veel.

Als je hem had om te tillen dan zaten er wel vingers aan... :0)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vingers.. en bedankt voor dát mentale plaatje 8)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Whahahaha!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol :-)
Ha, die Annna;

Dat is van geval tot geval verschillend. Zeker als de viagrafacotr een rol speelt.

Toegevoegd na 34 seconden:
'viagrafacotr' -> 'viagrafactor'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt af van de persoon. De een tilt er een schuifraam mee op en de ander zeept ze er mee in.