hoe kom ik klaar met een overgevoelige clitoris?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je uitleggen wat je bedoeld met een overgevoelige clitoris? En waarom je daar last van hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel, als ik maturbeer, gaat het helemaal goed.
tot ik bijna aan mijn hoogtepunt kom.
ik krijg het warm, maar ik kan mijn clitoris niet meer aanraken omdat hij te gevoelig is geworden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, kun je wat meer uitleggen. ik denk dat je veel dezelfde reacties en antwoorden zilt gaan krijgen als je niet meer uitlegt.
Geloof best dat het een groot probleem is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tijdens het masturberen wrijf ik erover er erlangs en dat is heel prettig, maar als ik bijna bij mijn orgasme kom, schok ik een beetje en als ik dan nog aan mijn clitoris kom, kan ik het gewoon niet meer verdragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je het beschrijft klinkt het me niet ongewoon in de oren, juist doordat je bijna klaarkomt kan elke aanraking teveel zijn - dus dan zou ik de tip van rebecca opvolgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zijn je vingers te droog of te ruw?
Beetje insmeren met glijmiddel misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk heel makkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk heel snel

Het beste antwoord

Dan is mijn eerste vraag: Waarom is je clitoris overgevoelig. Je zou namelijk ook erg "schraal" kunnen zijn doordat je een schimmelinfectie of iets dergelijks te pakken hebt.

Goed, dan ga ik er verder vanuit dat je goed gezond bent. Als je clitoris overgevoelig is, dan is het de kunst om indirect je clitoris te stimuleren. Dat is even een kwestie van uitproberen om een plekje boven of naast je clitoris te vinden waar het lekker voelt.

Er zijn trouwens veel vrouwen die een gevoelige clitoris hebben, en die het heel vervelend vinden als er direct met een vinger druk op uitgeoefend wordt.

Angel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Probeer er een beetje omheen te stimuleren,
niet presies op de clitoris maar even net ernaast
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar misschien moet je dat nou juist níet doen, want dan verlang je er weer naar om het aan te raken.
De clitoris wordt immers pas wakker als de vrouw al opgewonden is. En voor een betere stimulantie, tijdens het sex partijtje zorg je ervoor dat de penis over de clitoris wrijft, maar niet bij alle standjes is dat zo gemakkelijk. Hieronder vind u nog interessante links
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je dan niet gewoon proberen klaar te komen door midden van je 'G-spot' ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een heel handige online seks gids genaamd (zie bron)
Daar kun je heel erg veel vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat Angel zegt is correct.

Wat ook kan helpen is een beetje *"gel"* gebruiken en de streek rond je clitoris bespelen/onderzoeken.
(Bron: Mijn vriendin).
na enkele maanden bleek haar clitoris minder "gevoelig" (ofwel werd ze het gevoel gewoon).

Niet focussen op de clitoris zelf (want dan lijkt het nog gevoeliger) maar gewoon genieten van wat je er allemaal rond hebt (en dat is heel veel).

*(massage gel en geen haargel of dergelijke, goed kijken naar de etikettering dat de gel geschikt is voor intiem gebruik).

veel succes!
groeten,
steven