Hebben de extra vrouwelijke hormonen ook een merkbare invloed op jongens? Zie uitleg.

Ik las bij een andere vraag dat meisjes steeds jonger in de puberteit komen doordat er extra vrouwelijke hormonen in het water zitten en eventueel ook doordat de moeder de pil slikte voor of slikte tijdens de zwangerschap.

Al deze extra vrouwelijke hormonen hebben blijkbaar een invloed op de meisjes. Namelijk een vervroegde puberteit, althans, als die antwoorden van 'Jelle' en 'Euqinom' op de vraag ''waarom komen meisjes tegenwoordig steeds jonger in de pubertijd?'' klopten. Indien dit niet zo is, klopt mijn vraag niet.

Mijn vraag is dus, als al die extra vrouwelijke hormonen invloed hebben op de meisjes, hebben deze dan ook een invloed op de jongens? Je zou zeggen dat dit juist de secundaire mannelijke geslachtskenmerken moet verminderen of in ieder geval beïnvloeden tijdens de ontwikkeling in de puberteit,, de vrouwelijke hormonen hebben immers ook een merkbare invloed op de meisjes.

Ik weet al van de afnemende vruchtbaarheid van de man trouwens.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

sommige jongens(puberteit) krijgen iets dan aan de melkklieren waardoor die opzetten en wat dikker worden
dit verdwijnt meestal na een paar maanden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, dat Bierdopje;

Bijkomend effect zou ook nog kunnen zijn dat jongens minder baardgroei hebben.