Spanningshoofdpijn door pil?

Sinds twee maanden slik ik de pil weer en ik voel mij toch een partij beroerd zeg. Ik heb nu ook verschrikkelijke hoofdpijn. Kan bijna niet eens functioneren. Ik had het voorheen wel eens maar tijdens ijn zwangerschappen niet. Ook daarna niet. Ik leg nu zelf een verband met de pil. Ik heb wel gegoogled maar ik hoor graag ervaringen van andere en hoe jullie dit opgelost hebben. Maakt het hierbij uit of je de pil sochtends of savonds inneemt? Misschien omdat de werking na de ochtend sterker is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

ik heb zelf ook al vanalles uitgeprobeerd aan anticonceptiemiddelen (prikpil, pleister, diverse pillen), en nu ben ik radicaal gestopt.... weg migraine! mijn man laat een ingreep doen omdat dat bij een man makkelijker schijnt te zijn, en zo draagt hij ook een steentje bij aangezien ik al 2 kinderen heb mogen baren. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het kan zijn dat er iets inzit waar jij niet tegen kan.
of het komt gewoon van de hormonen.

ik zou overleggen met je huisarts, misschien is een ander merk pil beter voor jou
13 jaar geleden
Ik herken het direct. Ik heb chronische migraine gehad door de pil. Welke ik ook probeerde (veel of weinig hormonen), het maakte niets uit.

Toen ik stopte met te pil, was het probleem acuut verdwenen. Jaren later, ging ik over op de mirena spiraal...en wat denk je? Gelijk weer hoofdpijn. Zelfs dat kleine beetje hormoon wekt bij mij al hoofdpijn op, dus het is heel goed mogelijk dat jouw hoofdpijn door de pil komt.

Je kunt het testen door er tijdelijk mee te stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg ook altijd hoofdpijn van de pil. Ben toen na laatste zwangerschap over gegaan op het Mirena spiraaltje.
Geen centje pijn en nu amper nog ongi. Persoonlijk had ik dit véél eerder moeten doen, dat had me heel wat hoofdpijn bespaard gebleven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kreeg ook altijd hoofdpijn, maar ook vreselijke buikpijn.
Nu gebruik ik de evra pleisterpil en nergens geen last meer van.
1 dag in de week opplakken, andere week verwijderen en nieuwe plakken etc en dan 1 week stoppen.
voor mij....i-de-aal!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij ook herkenbaar, het ging over toen ik een ander merk pil ging slikken. Dus even langs je huisarts.