Als je dagelijks masturbeert, ( als vrouw) kan dat kwaad?

Er gaat bijna geen dag voorbij of ik masturbeer wel. Het is eigenlijk een soort gewoonte geworden. Kan dat kwaad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
30.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent conservatief katholiek zeker?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom denk je dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zou er slecht aan kunnen zijn bijvoorbeeld? Is het een verslaving geworden die te veel tijd in beslag neemt

Het beste antwoord

Neen kan geen kwaad, is tenslotte goed voor je bloedsomloop + het schijnt als je veel sex hebt en masturbeert dat je een mooier lichaam produceert, (komt een bepaalde stof uit dat je een mooier gladdiger huid krijgt, heb onlangs gelezen op het nieuwsblad)

Ik zou zeggen blijven doen + je hebt het graag waarom zou je het niet doen ;-)

Toegevoegd na 8 minuten:
Bijna iedereen masturbeert wel eens op een bepaald punt in zijn of haar leven. Sommigen masturberen veel, anderen zelden. Kleine kinderen vinden het leuk hun geslachtsdelen aan te raken en deze gewoonte neemt toe (meestal in hun jonge tienerjaren) totdat ze erachter komen hoe je moet masturberen en hoe je daardoor een orgasme kunt krijgen. De meeste mannen krijgen een prettig gevoel bij het strelen van hun penis en vrouwen wanneer zij hun schaamlippen en clitoris stimuleren, maar niet bij iedereen leidt dit tot een orgasme.

Bij het krijgen van een orgasme komt er een natuurlijke stof vrij die kalmerend werkt (serotonine). Het kan stress en nervositeit verlichten, ervoor zorgen dat je kan slapen of je beter laten omgaan met de verplichtingen van het dagelijks leven.

Om je seksuele libido op peil te houden, is het belangrijk om regelmatig te masturberen. Het oude cliché ‘Use it or lose it’ is helemaal waar als het om seksuele verlangens gaat. Als je regelmatig masturbeert, dan stimuleert dit je seksuele verlangens en houdt je libido op peil. Dit heeft voordelen tijdens je relatie en je zult meer en vaker zin hebben in seks.

Door masturbatie zul je ontdekken wat je opwindt. Je kunt experimenteren met verschillende manieren van strelingen (stevig, voorzichtig, hard, zacht, snel, langzaam, etc.) zodat je tijdens het vrijen aan je partner kan vertellen wat je fijn vindt. Als je je eigen lichaam begrijpt en dit bespreekt met je partner, dan zal je seksleven er opwindender en interessanter van worden.

Door masturbatie zal je zelfvertrouwen groter worden. Als je om jezelf geeft en je seksuele behoeften erkent, dan besef je dat je het waard bent een goed seksleven te hebben. Je moet jezelf toestaan plezier te beleven aan masturbatie. Dit geeft net zoveel plezier als bijvoorbeeld winkelen en is nog goedkoper ook!

Masturbatie is fun. Wat is er nog meer dat je alleen kunt doen en dat net zo leuk is?
Laat jezelf gaan, volg je gevoel en geniet van de seksuele sensaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*seks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*gladdere ipv gladdiger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Merci :-)

Andere antwoorden (13)

nee hoor dat kan geen kwaad
als jij het fijn vind gewoon blijven doen
je leert hierdoor ook goed je eigen lichaam kennen en je weet wat je wel en niet fijn vind
dus lekker mee doorgaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij zelfbevrediging of masturbatie maak je plezier met je eigen lichaam door het aanraken van je penis of vagina of borsten. Velen doen het vaak (soms dagelijks), anderen nooit. Ze doen het voor het genot, uit nieuwsgierigheid, of om spanningen kwijt te raken...

Dat masturberen slecht is voor je lichaam, je geest of je gezondheid zou zijn, is een fabeltje.

De enige schade die je zou kunnen oplopen is misschien wat schaafwondjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me van niet. integendeel. genieten zorgt voor een goed gevoel. dat kan nooit geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan dit absoluut geen kwaad : je hebt in deze fase van je leven behoefte aan sex, en als je elke dag met je partner zou vrijen, vraag je je (hoop ik....) ook niet af, of dit kwaad kan....
Het geeft een heerlijke ontspanning, die een ander vindt in de bodem van een glaasje wijn, of een ommetje met de hond langs het strand....

Anders is het, als je wél samenbent met een partner.
Als je dan liever masturbeert dan vrijt met je partner, wordt het tijd voor wat nadenkwerk over jullie sexleven, want dan 'kom je iets te kort' tijdens het vrijen, en dat is jammer, want dat hoeft niet, als je open met je partner kan praten over je lichaam.

Een partner, zéker een nieuwe partner, kan geen gedachtenlezen, dus als jij hem/haar niet vertelt hoe je het lekker vindt, en wat je graag wilt dat hij/zij doet, tast die welwillende partner ietwat in het duister. Door het dan privé 'af te maken' ontneem je hem/haar de kans jou zo te bevredigen, als jij graag zou willen, en dat is jammer voor allebei....

Wat heel verhelderend werkt is eens samen te masturberen : zo gaan liggen, dat je vol uitzicht hebt op hetgeen de ander bij zichzelf doet, en zo heel snel bijleren.
Het is vaak zó leuk en spannend, dat dit een vast onderdeel van je sexrepertoire kan worden : als je allebei eigenlijk té moe bent, bijv, of één van de twee heeft teveel aan z'n/haar kop om zich goed te kunnen concentreren. Meestal blijkt dan opeens, dat er tóch wel zin/ruimte in die kop zit....

En maak je geen zorgen, als er ook eens een tijd komt, dat je soms dagen/weken lang helemaal niet eens aan masturberen dénkt. Het is een eb-vloed-beweging, de behoefte aan sex/klaarkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt echt niet uit hoor dat je dagelijks masturbeerd. Het is goed voor lichaam en geest. Op den duur zal het wel wat minder worden maar als je er behoefte aan hebt moet je er lekker aan toe geven. Als jij er maar van geniet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang je er n ander niet mee lastig valt,ga gerust je gang.het ligt er natuurlijk wel aan waar je t mee doet.:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon lekker jezelf blijven , want kwaad kan het zeker niet .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mensen die zeggen dat je erdoor in de hel kunt komen. Als dat waar is, heeft dat masturberen dus nogal veel gevolgen. Maar ik zag in een film over een superstar dat wanneer je vlak voor de dood oprecht spijt betuigt, het alsnog goed komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan geen kwaad, en het helpt je van veel overtollige calorieën af, maar pas wel op dat je niet echt verslaafd eraan raakt. Voor de rest: als jij je er goed bij voelt en het lekker vindt, gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan zeker geen kwaad. ikzelf heb een 6-tal jaar dagelijks 2x gemasturbeerd.
1) als ik wakker werd.
(niet gemasturbeerd en mijn dag kon niet beginnen)
2) als ik ging slapen.
(niet gemasturbeerd en ik kon de slaap niet vatten).

ik leef nog, die "actieve" periode is vanzelf gedoofd en heb er toch geen "letsels" aan overhouden ;-)

met mijn ex-vriendin gebruikten we veel speeltjes en als ik dan eens "manueel" het werk wou doen was het knap lastig omdat ze zo aan die speeltjes (vibratie) gewoon was en het daardoor niet lukte... een weekje de speeltjes in de kast en het lukte me weer :-)

Dus verder genieten zou ik zeggen... u zal 1 van de weinige vrouwen in de wereld zijn die haar lichaam echt goed zal kennen en perfect zal weten wat ze wil hebben van haar partner... kan ik alleen maar toejuichen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor.Ik kan je geruststellen.Ik masturbeer ook dagelijks,en wel meerdere keren per dag...al jaren lang.Masturberen is lekker,prettig en het helpt je van de spanning af te komen.Maar zodra het een verplichting wordt,dan zou ik me zorgen maken.Zolang je het doet omdat je geil bent...niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dagelijks masturberen kan geen kwaad zolang je er zelf maar plezier in hebt.De één heeft meer behoefte aan seks dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang het geen verslaving is en uiteindelijk je dagelijks leven negatief gaat beinvloeden. Anders is er niks aan het handje.

Het nadeel van steeds een vibrator gebruiken (als je dat doet, dat weet ik niet), is dat het op een gegeven moment steeds moeilijker wordt om je met je vingers te laten klaarkomen (voor je partner).