Wat moet je doen als het condoom overstroomt aan de onderkant?

Is het condoom misschien te klein? Verkeerd omgedaan? Kan je zwanger worden?

Toegevoegd na 11 minuten:
Als het afrollen moeilijk gaat, is het condoom dan te groot? Of gaat dat altijd beetje moeilijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.9K
Annswers
13 jaar geleden
wat is de onderkant bij een condoom?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De opening bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan heeft het te strak gezeten je kan volgende keer beter een iets groter condoom kopen
en ja je kunt wel zwanger worden van een condoom wat gelekt heeft

Het beste antwoord

dat kan gebeuren niet bij iedereen lukt het om ineen keer een condoom om te doen
kijk het filmpje anders even dan weet je het voor de volgende keer
http://www.youtube.com/watch?v=PEfFqlQJ634
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Onwaarschijnlijk dta het te klein is. MOcht dat echt zo zijn, dan zijn er condooms voor grote maten in de handel.

Bij het omdoen moet je er voor zorgen dat je het 'tuutje' dichtknijpt zodat er geen lucht in blijft & dat er een klein flubberstje 'uitsteekt' van de dichte kant. Dus NIET helemaal strak tegen de eikel aan. Dat zou het probleem moeten oplossen

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk je trouwens uit? Dat is een uitstekende manier om alsnog zwanger te worden! Haal eventueel bij de GGD of huisarts een morning after pil, als het kort geleden is en anders een zwangerschapstest over een weekje of anderhalf, 2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet altijd een stukje ruimte open laten aan de bovenkant dit kan makkelijk door de bovenkant vast te houden als je hem om doet. Hij kan te klein zijn en ja de ander kan zo zwanger worden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Bij mij gaat het makkelijk en de mijne is gemiddeld qua lengte en dikte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkeerd omgedaan, OF een verkeerd soort condoom gebruikt.

Een goed condoom heeft een "tuutje" aan het einde. Daarin wordt het sperma opgevangen. Condooms zonder zo'n tuutje zullen ofwel overstromen, ofwel knappen als de jongen ejaculeert.

Bij condooms met tuutje moet je, bij het omdoen, het tuutje dichtknijpen, zodat er geen lucht inzit. Verder moet het condoom natuurlijk recht zitten, zodat het tuutje direct voor de "uitstroomopening" van de penis zit.

En ja, als het condoom is overgestroomd, heb je dus sperma in het "gevaarlijke gebied" gekregen. De kans is klein, maar het [i]is[/i] mogelijk dat je op die manier zwanger raakt.
13 jaar geleden
Dat het condoom te klein is lijkt mij heel sterk. Er kan bijna 10 liter water in zonder dat hij scheurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het condoom stroomt echt niet over. Ik heb iedere keer minstens 20 cc en geen spatje. Te klein kan die wel zijn. Omdoen is moeilijker dan afdoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh een condoom dat overstroomt aan de onderkant?
Je bedoelt dat er dan meer witte grei inzit dan dat er in dat kleine ""flabbertje"" past ?
In dat geval is er niks aan de hand. Dat is heel normaal.Bij bijna iedere kerel komt er meer uit dan dat er in dat vernauwde stukje ( oke dat heet dus tuutje) past.

Een condoom is trouwens in verschillende maten en diktes en vormen en smaken te verkrijgen dus er zal er niet zo heel snel een te klein zijn.Hij is immers behoorlijk rekbaar.

Het omdoen vergt bij sommigen wat oefenen. Je pakt m bij dat flabbertje of tuutje of voorste stukje of hoe je t noemen wilt tussen wijsvinger en duim. Zo voorkom je dat er lucht in blijft zitten en daarna rol je m met je andere hand voorzichtig verder af tot datdat je niet verder kunt. Maar je blijft ondertussen wel dat voorste stukje vast houden anders kan er als nog lucht bij komen. ( dat de penis daar stijf bij is is wel zo gemakkelijk)

En zwanger worden is in ieder geval mogelijk wanneer er toevallig een scheurtje of gaatje in het condoom zit of wanneer je morst bij het verwijderen van het condoom.
Aan het condoom zit een glijmiddel dus je hoeft niet zelf te smeren met vaseline want een condoom zou daar tijdens de sex van kunnen scheuren .EN twee over elkaar heen is ook af te raden.Het word daar echt niet veiliger van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan te klein zijn of verkeerd omgedaan ik heb het nie kunnen bekijken... maak de volgende keer een foto zou ik haast vragen ;-) maar idd je kunt er zwanger van worden... afrollen kan moeizaam gaan bij weinig ervaring inderdaad... let volgende keer erop dat het zaadreservoir helemaal uitgeklapt is ook ...