wat zijn de gevaren van een condoom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Cryofiel
13 jaar geleden
Een condoom is een ernstige bedreiging voor de voortplanting van de mensheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of een handig voorbehoedsmiddel tegen ongewenste voortplanting

Het beste antwoord

Ze kunnen een vals gevoel van veiligheid geven.

Condooms zijn een geweldige uitvinding, maar het klopt niet dat je helemaal niets op kunt lopen als je condooms gebruikt. Zowel bij wisselende contacten als bij seriële monogamie is regelmatig testen op soa's aan te raden, net als vaccinatie tegen Hepatitis B. Maar mensen die denken 'ik doe het altijd veilig' nemen vaak niet dergelijke maatregelen.

Ik ben er groot voorstander van om de term 'veilig vrijen' te wijzigen in 'veiliger vrijen' in de officiële campagnes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

als je hem over je hoofd trekt kun je stikken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij goed gebruik en gebruik van de juiste maat zijn er geen gevaren. Beste is wel om condoom naast de pil te gebruiken. Zo is er dubbele bescherming tegen ongewenste bijkomstigheden.
13 jaar geleden
De condoom kan scheuren.
Dat lijkt mij het grootste gevaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan scheuren, Bij hergebruik zijn ze niet betrouwbaar, ze zijn duur, je kan in het cellophaantje stikken, het is slechts 99,99% effectief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij kan scheuren. En hij kan afschieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als er een gat in zit kan een meisje onbedoeld zwanger raken
en bovendien kan je, als er een gat in je condoom zit,
zelfs aids krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat hij kan scheuren
maar ook dat hij eraf gaat na de "daad"
en dat hij erin blijft zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevoeging op vorige antwoorden: Als ze in zee terecht komen en zeeschildpadden verwarren ze voor 'n kwal, gaan ze er dood aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Menjy;

Het enige reële gevaar dat ik me bij verstandig condoomgebruik kan voorstellen is irritatie als gevolg van een rubberallergie. Aan een condoom zelf kleven geen serieuze gevaren zolang je maar goed beseft dat geen enkel voorbehoedmiddel 100% safe is tegen SOA's en/of ongewenste zwangerschap. Een combinatie van pil en condoom biedt misschien nog wel de meeste bescherming, maar ook dan zijn de risico's, hoewel uiterst miniem, toch altijd aanwezig.
Oh, en let ook op de houdbaarheidsdatum!