Als je een transgender bent, maar je valt dan op het zelfde geslacht ben je dan gay?

Stel je voor ik ben geboren als man, maar ik wil een vrouw zijn. Als ik dan wel weer op mannen val ben ik dan homoseksueel?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
4.3K
Pieterke
2 jaar geleden
Naar mijn idee niet maar je bent pas transgender als je de hele behandeling hebt afgelegd dus tot en met de transitie toe. In jouw voorbeeld heeft de transitie nog niet plaatsgevonden.
Als de transitie wel voltooid is en je dus wel van man naar vrouw bent gegaan en dan als vrouw op mannen valt ben je niet homoseksueel. En als je van vrouw naar man bent gegaan en dan op vrouwen valt, dan ben je niet lesbisch. Althans naar mijn mening.
Ritsuka
2 jaar geleden
Liefde is liefde, waarom moet het per se een label hebben?
HannekeJanssen
2 jaar geleden
Ik ben het eens met Ritsuka - dit voorbeeld laat wel heel duidelijk zien dat of je jezelf homo of hetero noemt, nogal arbitrair is, niet echt ter zake doet....

Antwoorden (1)

Nee dan ben je niet gay, want het is bewezen dat transgenders het brein hebben van het tegenovergestelde geslacht en zich hier naar laten aanpassen dus als een transgender met mannelijke geslachtsorganen is geboren maar met een vrouwelijke gevormd brein en op mannen valt is ze hetro ten zij ze op vrouwen valt dan is ze lesbisch andersom geldt het zelfde