Mijn vriendin heeft pijn tijdens de seks. Hoe kan dit?

Wij hebben de laatste tijd vaak tijdens de seks dat ze pijn krijgt, ze zegt dat het voelt alsof ik ergens tegen aan prik. Daarna krijgt ze vaak buikpijn en af en toe ook bloed. Eerst was het alleen tijdens doggy, daar zijn we toen mee gestopt en toen hebben we er ook geen last meer van gehad. Nu is het ook zo bij missionaris en andere standjes.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Is ze al eens bij de huisarts geweest?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee nog niet

Antwoorden (1)

De officiele term hiervoor is dyspareunie. Pijn bij vrijen.
Dit kan vele oorzaken hebben. Zonder aanvullende informatie is het moeilijk hier concreet iets over te zeggen. Een selectie:
- vleesmoeder in de baarmoeder
- baarmoederverzakking
- te hoge bekkenspanning (alhoewel het bloeden dan wat onwaarschijnlijker is).

In alle gevallen (niet alleen bij bovenstaande zaken) is het aan te raden contact op te nemen met een huisarts voor een verwijzing voor de gyneacoloog (of kijken of er een kaderhuisarts gyneacologie is) of een geregistreerd bekkenfysiotherapeut (bij voorkeur een met aantekening seksuologie) raadplegen.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.womenshealthmag.com/nl/gezondheid/a26531979/9-oorzaken-bloeden-na-seks/
Onderschat ook endometriose niet....
+