Bestaan er mannen en/of jongens zonder sperma?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.6K
SingingCoyote13
3 jaar geleden
voordat de pubertijd intreed kan dit voorkomen, bij sommigen
dwz voor je 10-12e levensjaar dat er niks uitkomt
na masturbatie

Antwoorden (3)

Het komt voor dat mannen wel klaarkomen, maar dat er geen sperma uit de penis komt. Dit wordt ook wel 'droog klaarkomen' genoemd. Mannen die droog klaarkomen voelen wel de seksuele ontlading van het orgasme, maar hebben geen zaadlozing.

De zaadlozing kan uitblijven doordat het sperma de 'verkeerde' kant opgaat en in de blaas terecht komt (retrograde ejaculatie). Het kan ook zijn dat er helemaal geen zaadlozing plaatsvindt (anejaculatie). Dit is een gevolg van een zenuwaandoening van de blaas, waardoor deze zich niet afsluit bij een zaadlozing.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als men als mannelijk geboren is dan is er geen bewijs dat er mannen zijn die geen sperma aan kunnen maken. De levendigheid (om het even zo te noemen) is persoonlijk en dus verschillend.
3 jaar geleden
Ja. Na verwijderen van de prostaat is het in sommige gevallen mogelijk om nog een "droog orgasme" te krijgen.