Frigide. Komt veel meer bij vrouwen voor, maar soms ook bij mannen..
Toegevoegd op 29 november 2018 07:26: bron
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Geen idee waar die minnen op slaan ???
Frigide is immers een synoniem van aseksueel.
(+)
LeonardN
5 jaar geleden
@Oze
Heb er geen min voor gegeven, maar als je de bron doorleest kan je een aardig idee krijgen waarom minnen wellicht terecht zijn.
Het is wel jammer dat mensen die dit gemind hebben dat niet uitspreken. Frigide is volgens mij geen synoniem van aseksueel.
Heel erg ver van elkaar liggen de begrippen niet en de begrippen hoeven niet eender te zijn om een goed antwoord te zijn. http://du.asexuality.org/index.php?topic=2099.0;wap2
Oja
5 jaar geleden
Ik zou ook niet helemaal weten waarom het woord 'frigide' in de ban is geraakt. Seksuologen gebruiken het woord niet meer, maar je gaat evolutionair toch gemankeerd door het leven wegens bv het niet kunnen krijgen van kinderen. Zo gebruiken seksuologen ook het woord 'impotentie' weinig, maar ook dan ga je dus gemankeerd door het leven.
Noem het beestje gewoon bij de naam. Maar ja, ik ben dus geen seksuoloog..
LeonardN
5 jaar geleden
--maar je gaat evolutionair toch gemankeerd door het leven wegens bv het niet kunnen krijgen van kinderen--
Is niet hetzelfde als:
--Frigiditeit (v. Lat. frigidus = koud) is het voortdurend ontbreken van lustgevoelens bij de vrouw tijdens het geslachtsverkeer. Een frigide vrouw is seksueel ongevoelig.-- Een frigide vrouw kan prima een kind krijgen, een impotente man vaak ook. Seksuologen hebben in deze zin niet veel te maken met evolutionaire biologie. Een seksuoloog helpt iemand die bijv. geen lol heeft in seks bijvoorbeeld. Dat deze door bijv. verkrachting prima een kind kan baren en dus evolutionair gelijk staat aan een vrouw die er wel pap van lust is niet zo relevant voor de seksuoloog. -Noem het beestje bij de naam.-
Inderdaad, soms komt men er echter achter dat een label eigenlijk niet meer klopt, dat staat nu ook juist zo aardig beschreven in de wiki.
Frigide zegt niet meer zoveel. Aseksueel, of minder goed te stimuleren veel meer, betere labels.
Aseksuele mensen hebben geen interesse in seks en voelen zich seksueel niet aantrokken tot andere personen.'Echte' aseksualiteit - mensen die geen enkele vorm van seks willen - is vrij zeldzaam. Het wordt geschat op ongeveer 1% van de bevolking. Men neemt aan dat er meer aseksuele vrouwen dan mannen zijn.
5 jaar geleden
Castle
5 jaar geleden
Ongeveer 1% is toch (meer dan) 170.000 mensen in Nederland. Dit noem ik niet vrij zeldzaam.
TurfGraver
5 jaar geleden
Bij hoeveel procent is iets zeldzaam?
SentWierda
5 jaar geleden
@Turfgraver: bij medische bijwerkingen is de definitie duidelijk.
- Zelden: minder dan 1 op de 1000 gebruikers. Duis minder dan 0,1%.
- Zeer zelden: minder dan 1 op de 10.000 gebruikers. Dus minder dan 0,01%.
Reddie
5 jaar geleden
@SentWierda, Plus.
Je hebt de bijsluiters goed gelezen ;-)
TurfGraver
5 jaar geleden
Dit is een medisch bijwerking?
TurfGraver
5 jaar geleden
Ah, gevonden. 0,05%
http://www.zorgstandaarden.net/nl/wat-is-een-zeldzame-aandoening