is het waar dat vrouwen naar gemeenschap last kunnen hebben van emotie?

ik heb ongeveer een paar jaar geleden weleens gelezen dat er vrouwen zijn die last hebben van emotie na de gemeenschap, dat ze op hun eigen willen liggen of dat ze last hebben van hun gevoel dat ze kunnen gaan huilen, daar hebben ze weleens onderzoek naar gedaan maar nooit heb ik erbijkunnen lezen waarom dat dat is.
Klopt dit en zoja hoe komt dit dan?
niet dat ik er last van heb ik ben meer een knuffelkont ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ja. dat klopt.
als een vrouw de man werkelijk toe laat is dat zo intiem dat ze er emotioneel van kan worden. zeker als ze tot dan toe te maken heeft gehad met een man die haar bezat of nam.
als de vrouw zich werkelijk kan en durft open te stellen voor de man, en hij maakt daar geen misbruik van, kan de vrouw het geweldige gevoel wat haar dan doorstroomt uiten door te gaan huilen.
of - en dat komt vaak voor, vaker dan je lief is- kan de vrouw zich gebruikt of zelfs misbruikt voelen door de man, hoe lief ze elkaar ook hebben. dat uit natuurlijk ook in huilen.

wie dit niet begrijpt, hoeft niet te reageren ook niet met een minduim.

ben je hierin werkelijk geïnteresseerd?
Barry Long http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/liefhebben/1001004006515665/index.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij... nooit begrepen waarom dat dat was ze hebben wel toen neergezet uit onderzoek maar nooit uitgelegd waarom dat dat gebeurde

Andere antwoorden (4)

Ik kan je nog meer vertellen, vrouwen en mannen verschillen minder dan je denkt want ik weet ( uit eigen ondervinding) dat ook mannen emotioneel kunnen zijn na gemeenschap of een ander zeer intiem moment.
Dit kan mij soms zo overvallen dat er tranen stromen (van geluk) en daar is m.i. niets geks of aparts aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen vrouwen.
Ook mannen huilen bij een heftige emotie.

En soms is het "hebben van gemeenschap" een dusdanige heftige emotie dat dat tranen kan geven.
[Tranen van gevoel, die lopen over je smoel].
Het heel erg samenvoelen, kan dat veroorzaken.

Als het goed is, hoef je daar geen last van te hebben,
maar accepteer je dat als iets wat er bij kan horen.
En lach je er later ook weer fijn samen over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien voelen ze zich schuldig, omdat ze geleerd hebben dat sex een taboo is.
Dit komt wel voor in bepaalde milieus en kringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vrouw geeft zich tegelijk lichamelijk en geestelijk. Bij de man ligt dat een beetje anders.

De vrouw kan zich na het hebben van gemeenschap eenzaam of zelfs verdrietig voelen als de man zich wat te egoïstisch opgesteld heeft.

Of wellicht zelfs zonder liefde heeft gehandeld.

Het hebben van gemeenschap is voor de vrouw veel meer een 'zaak van liefde' dan bij heel veel mannen het geval is.

En dus kunnen gevoelens van teleurstelling bij de vrouw ontstaan als 'het' alleen maar om haar lichaam te doen was.

Gr. Ton