Sinds er een priester was die het ons voorschotelde. Pas toen er auto´s waren, ontstonden er botsingen. En dat is eten van de boom van kennis van goed en kwaad. Dan wordt je uit het paradijs gegooid. Dat deed de priester die ons vertelde monogaam te zijn en in het huwelijk te treden. Daarvoor was "Vader" er niet, maar waren het ooms, allemaal ooms. En daarom is het nu een verbod om polygaam te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo verbod, stel dat ik nu met 10 vrouwen naar bed ga in een dag en allemaal zwanger maakt is dat dan verboden? (wees maar niet bang, ik en het niet van plan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat hahaha sloeg nog op dat je in der war was maar wel een + gaf. Bedankt voor je toelichting, dus als ik het goed begrijp. Zolang je er maar niet mee trouwt mag je zoveel open relaties hebben als je maar wilt/kan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt.
Mensen willen zich graag voortplanten. Als vrouwen een kind krijgen zijn ze heel zeker dat het hun kind is. Als mannen in een polygame gemeenschap zouden leven, zou hij alles behalve zeker zijn dat het zijn kind is.

Misschien dat mannen daarom wel gekozen hebben om monogame relaties te hebben. Om meer zekerheid te hebben dat hij zich voorplant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kerk was er in de middeleeuwen erg tegen, omdat het erfdeel van de kerk steeds verder verdund werd.

Toegevoegd na 58 seconden:
Ik bedoel tegen polygamie natuurlijk. Ze hebben daarvan een moreel issue gemaakt uit eigenbelang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gros van de mensheid is niet monogaam.

vrouwen willen dat hun man monogaam is.
mannen willen dat hun vrouw monogaam is.
en de kerk wil dat de mens monogaam is.

iedereen wil dat de ander monogaam is.

en dat is allemaal voortgekomen uit angst.
en angst is zo oud als de mensheid.

dus het antwoord op je vraag zou kunnen zijn: vanaf het begin van de mensheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de mens is monochaam gemaakt door het geloof,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.woesteweduwe.nl/ezine/index.php?p=monogamie
Monogamie werd ongeveer 3500 jaar geleden gepromoot door de joods-christelijke geloven.Gebod zes: Doe nooit wat onkuisheid is. =niet echtbreken.Gebod tien: Begeer nooit iemands 'goed' =(vrouw).