Kun je 100% homo of hetero zijn?

Of zit je altijd ergens tussenin? Bv. 60% homo, 40% hetero?
Kan men zomaar "switchen" van verliefd worden op een jongen of meisje?
Worden we niet gewoon verliefd op een mens zijn karakter? Niet perse een jongen of een meisje? En sommige mensen vallen dan gewoon niet op hun eigen geslacht maar andere dan wel? Want opzich worden we verliefd op een mens zijn innerlijk (ook wel vaak het uiterlijk maar als je er echt bij blijft gaat uiterlijk daar niet al te veel aan helpen) en maakt het niet uit of het een jongen of meisje is maar wordt er gewoon door de maatschappij opgedrukt dat mensen van het zelfde geslacht waar je van houdt je vrienden zijn en van het andere geslacht geschikt zijn voor liefde?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Stel je nou een vraag, of vertel je nu wat?
fremar
7 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/overig/vraag/46890/hetero-verliefd-geslacht
Erna55
7 jaar geleden
Het lijkt erop dat je een frustratie wilt uiten:," je wordt er door de maatschappij opgedrukt .... "
BlauwGeel
7 jaar geleden
M.i wordt je niet alleen verliefd op het innerlijk van de persoon. Je moet je ook nog seksueel aangetrokken voelen. Een relatie is niets anders dan een hele sterke vriendschap, waarbij je je ook seksueel aangetrokken voelt tot elkaar en dit uit.

Antwoorden (1)

Ja dat kan, althans zo zou je op de Kinsey-schaal 0(100% hetero) of 6 (100% homo) zijn. Met daartussen dus alle vormen van biseksualiteit.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kinsey-schaal