Hoe komt het dat je balzak soms hard wordt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
88.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan bijvoorbeeld veroorzaakt worden door een liesbreuk of vochtophoping in de balzak, tijd om je huisarts een diagnose te laten stellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja maar mijn huisarts is een vrouw en dan durf ik niet zomaar mijn lul en balzak te laten zien wat nu?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook jouw huisarts is hiervoor opgeleid en ziet meerdere mannen naakt per dag. Zet je schaamte opzij en maak een afspraak. Te lang doorlopen met deze klachten maakt het uiteindelijk misschien ernstiger dan dat je nu een diagnose laat stellen, waarvoor een passende behandeling mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is jou leeftijd?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoek een mannelijke huisarts of vraag aan de assistentes of ze met een mannelijke arts samenwerken/kennen als je echt niet kan/durft. Niet bang zijn voor eventuele reacties op je lichaam als mevrouw de arts aan je zit. Niet doordenken. Of hoe je daar beneden eruit ziet, niks om voor te schamen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben 17 maar als een vrouw aan mijn geslachtsdelen zit vind ik dat toch eng op de een of andere manier.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat nu?
crispy
8 jaar geleden
Nu toch maar naar de huisarts. Of er mee leren leven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hoe hard word de balzak?
want een balzak kan bij kou krimpen om de ballen meer naar binnen te trekken. dit omdat de ballen een bepaalde temperatuur nodig hebben om optimaal zaad te produceren.
als je een slappe zak hebt is de temperatuur rondom de zak goed en kunnen ze gewoon buiten het lichaam hangen. (moet een paar graad kouder zijn dan het lichaam)
als hij krimpt dan word je zak klein, rimpelig en meestal wat harder. (het word meer een olifantenhuid)
dat heeft elke man, zo niet dan is er wat met hun balzak mis. maar ligt er net aan hoe "hard" je zak is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
toevoeging:
maak je vooral niet te veel druk om je piemel.
90% van de mannen die parelroos heeft denkt ook dat hij een SOA heeft.
En het is winter en ja dan krimpt hij.
en ander feit. je bent aan het eind van je pubertijd en sperma word volop geproduceerd, die fabriek beneden wil optimaal functioneren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik bedoelde hierboven parelketting
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat je niets mankeert, davey.

Het beste antwoord

Dat kan diverse oorzaken hebben, waarvan de meest voor de hand liggende en meest voorkomende de temperatuur is. Je testes (teelballen) bevinden zich min of meer buiten je lichaam omdat de optimale temperatuur voor je sperma lager is dan je lichaamstemperatuur. Maar dat betekent ook dat je ballen wat gevoeliger zijn voor de buitentemperatuur en dat de temperatuur soms wat bijgesteld moet worden. Je lichaam doet dat heel slim en helemaal vanzelf: als het kouder is dan trekt je balzak wat meer naar je lichaam toe en kan het allemaal wat strakker aanvoelen, en als het warmer is dan komt het allemaal wat losser te hangen. Je ziet dat ook aan de mate waarin je huid gerimpeld is en zo'n reactie op koude kan heel goed aanvoelen als een beetje een hardere/steviger zak.

Voordat je klaarkomt kan het ook allemaal wat gespannen zijn en ook dat is een hele normale reactie die gewoon hoort bij je mannelijk lichaam.

Maar er kunnen ook medische oorzaken zijn voor een harder aanvoelende of eventueel gezwollen balzak, en zonder een nadere beschrijving is het moeilijk te zeggen wat je precies bedoelt. Een wat grotere liesbreuk bijvoorbeeld kan min of meer in een bal zakken en daar voelbaar zijn als een zwelling. Als je merkt dat je vooral bij drukverhogende momenten (hoesten of niezen, persen op het toilet of het tillen van wat zwaardere dingen) een zwelling voelt in of bij je balzak, zou je aan zoiets kunnen denken. Bij dit soort breuken (niet alleen de liesbreuk) kan het zijn dat er 's ochtends bij het opstaan niets aan de hand is, en dat in de loop van de dag de boel steeds meer naar beneden zakt.

Ook bij echt grote zwellingen of zwellingen die erger worden, pijnlijk zijn en/of rood, of wanneer je echt een harde bobbel of knobbel IN je balzak voelt, is het goed om je huisarts te raadplegen. En datzelfde geldt natuurlijk altijd als je je zorgen maakt of als je klachten hinderlijk zijn.

In de reacties schrijf je dat je huisarts een vrouw is en je het daarom eng vindt om je eventueel te laten onderzoeken aan je geslachtsdelen. Mocht het zijn dat je bang bent om een erectie te krijgen: dat is een volstrekt normale reactie van je lichaam op aanraking zeker wanneer je jong bent en zenuwachtig bent, en je huisarts weet heel goed dat dit in beginsel geen seksuele reactie is. Misschien neemt dat wat angst weg. Vind je het erg bezwaarlijk, overleg dan of het mogelijk is dat je door een man gezien wordt. Dat zal niet altijd mogelijk zijn, maar vragen staat je altijd vrij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Voordat je klaarkomt kan het ook allemaal wat gespannen zijn en ook dat is een hele normale reactie die gewoon hoort bij je mannelijk lichaam." Is daar eigenlijk een biologische verklaring voor?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is een combinatie van zwelling door de toegenomen bloedtoevoer en het onwillekeurig aanspannen van de cremasterspier die het scrotum optrekt tegen het lichaam aan. Dat kan trouwens ook bij seksuele opwinding in mindere mate al merkbaar zijn, maar vlak voor de ejaculatie is de balzak maximaal opgetrokken tegen het lichaam aan en kunnen de testes ook vergroot zijn tot zelfs 50%. Door de zwelling verdwijnen ook de huidplooien voor een deel en wordt de huid meer gladgetrokken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weer wat geleerd, dankje!