Hoe komt het dat ik zoveel pijn heb tijdens seks?

Ik heb de laatste tijd heel veel pijn tijdens de seks met mijn vriend, en het wordt steeds erger. Het voelt alsof er schaafwondjes zitten en als hij er langs schuurt doet het echt heel veel pijn. Ik weet niet of dat het is, maar zo voelt het wel. Ik heb nooit eerder ergens last van gehad.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor medische problemen raad ik je toch echt aan om naar een huisarts of in dit geval gynaecoloog gaan. Medische problemen oplossen via internet is nooit slim, en artsen raden dit ook altijd af.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Doen jullie wel genoeg aan het voorspel?
Zo nee, wijs hem daar eens op en maak hem duidelijk waar jij opgewonden van raakt. Zo ja, ga eens met deze klachten naar je huisarts, dat is niet raar of vreemd, je huisarts krijgt dagelijks patiënten met dit soort klachten op het spreekuur.
Erna55
8 jaar geleden
Lees eens : https://www.sense.info/seks/seksuele-problemen/pijn-tijdens-seks
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien kun je iets meer vertellen over waar de pijn precies zit, en ook bijvoorbeeld of de pijn altijd optreedt of alleen bij bepaalde handelingen of standjes. Doet het vooral pijn bij het naar binnen gaan, dus bij de opening van je vagina, of is het dieper? En als je zegt dat het voelt als een schaafwondje, voel je dit ook als je zelf met een vinger naar binnen gaat, of als je bijvoorbeeld een tampon probeert in te brengen? En gebruiken jullie glijmiddel tijdens de seks, hoe vochtig word je zelf? Kun je iets zien aan roodheid bijvoorbeeld, als je kijkt met eventueel een spiegeltje? Is het mogelijk dat je een SOA hebt, of is dat min of meer uitgesloten? Begrijp ik het goed dat je eerder bij seks met dezelfde vriend geen pijn had? Is er iets veranderd aan jullie seksuele gewoonten qua frequentie of handelingen of bijvoorbeeld lengte van het voorspel?
Ritsuka
8 jaar geleden
Genoeg voorspel? Helpt glijmiddel? Hoe lang zit er tussen de seks? (Dat het kan genezen)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Branderige pijn zou ook veroorzaakt kunnen worden door een schimmel (of Candida) infectie. Meestal heb je dan ook last van (flinke) jeuk en witte, korrelige afscheiding. Deze moet behandeld worden met een (bij de drogist verkrijgbare) anti-schimmelbehandeling.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
probeer te ontspannen. misschien kan dat helpen

Antwoorden (3)

Er zijn verschillende mogelijkheden waardoor een vrouw pijn heeft tijdens het vrijen.

Er zijn aandoeningen als vaginisme ( bekkenspieren trekken samen en hij kan niet of amper binnen )
maar er is ook dyspareunie ( twee soorten : pijn zit diep of pijn bij het binnengaan )
in dit laatste geval heb je ook last bij een tampon of een vinger.

Deze twee zorgen eigenlijk voor een soort visieuze cirkel.
Penis komt eraan, vrouw is bang dat het pijn zal doen de reactie daarop is dat de opwinding over gaat, droger, makkelijker pijn ( bij vaginisme zal de recatie dan spieren samentrekken zijn waardoor hij er amper in kan ... )
Die doorbreken is niet altijd even makkelijk en vele gaan daarvoor dan naar een seksuologe. De therapie zal dan vaak bestaan uit tijdelijk geen seks, en dan langzaam terug mbv kleine tot grote dildo de penetratie terug als aangenaam te leren herkennen.

Dit zal ook verergeren doorheen de jaren ( meeste gevallen toch )

Meer 'gebruikelijk' zijn idd kleine wondjes door iets te hevig geweest te zijn. Dat kan een arts makkelijk constateren. Vaak is dan de oplossing gewoon enkele dagen NIETS doen en t is over.

Ook mogelijke pijn - doeners zijn
-te grote penis (al denk ik dat die niet plots erg veel groter geworden zal zijn ) in een -te kleine vagina ( die zal niet gekrompen zijn in dit geval )
-SOA
-psychisch problemen in de relatie die zich zo uitten
-menopauze
-pas bevallen : de knipplek
-baarmoederaandoening
-borstvoeding geven : minder vlotte lubricatie
-vulvair vestibulis : syndroom waarbij de vaginavoorhoofd roder en pijnlijk is.
- ...

Net zoals er in de reacties staat.
Ga naar een arts.
De meeste van de gevallen op dit lijstje moeten toch door iemand onderzocht worden.
8 jaar geleden
Ik heb hier ook lang last van gehad, misschien heb je iets aan mijn verhaal. In eerste instantie heb ik me laten testen op SOA's. Deze had ik niet gelukkig. Ook had ik geen schimmelinfectie.

Aangezien ik zoveel last had van de schrale huid smeerde ik veel verzorgende producten op mijn vagina (doekjes, vaginale douche, creme, noem maar op; je kunt ze kopen in de drogisterij). Het leek echter dat elke keer wanneer ik met de producten stopte alles veel erger werd. De pijn werd dan bijna ondragelijk en dus ging ik door met het gebruik van de producten. Op aanraden van een dokter ben ik er toch mee gestopt. Ik kreeg van de apotheek een speciaal, neutraal middel mee om de overgangsperiode dragelijk te maken. Nadat ik dat middel een tijdje gebruikt had begon de huid zich te herstellen en verminderde alle pijn. Ik blijf nu ver weg van alle 'verzorgende' drogisterijproducten voor de vagina.

Als je niet langs de dokter wilt (wat ik je wel aanraad trouwens, wie weet is er wel wat anders aan de hand) en je gebruikt dit soort producten, raad ik je aan om op vaseline over te stappen. Naar de huisarts gaan is sowieso het beste!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad bij mij kwam het omdat ik niks meer voelde voor mijn (ex)vriend
maar het is sowieso beter om je even na te laten kijken