Door goeie sex. En dan gaat dat helemaal vanzelf.

Overigens maakt het niet uit of dat met een partner is of met jezelf, als de juiste plekjes maar worden aangeraakt, en die zijn voor iedereen verschillend. Overigens is dat maar heel zelden de vagina ; van sex zelf komen maar weinig vrouwen (aanvankelijk) klaar (al kun je dat ook wel aanleren). Met name de clitoris is gevoelig voor aanraking. En je moet je koppie er bij houden ; vrouwen vrijen meer met hun hoofd dan met hun lijf.

Er is trouwens een percentage vrouwen dat niet klaar komt of niet weet hoe of het niet kan. Daar zijn cursussen voor, maar de basis is en blijft toch altijd KEN je eigen lichaam, HOU van je eigen lichaam, en probeer uit. Het is niet iets waar je een uitgebreide handleiding bij kunt krijgen ofzo.

De kunst is uiteindelijk zelf te weten hoe en of JIJ klaar kunt komen. Een zekere mate van overgave is daar wel voor nodig ; je moet er wel een beetje 'in op kunnen gaan' . Het is niet zoals bij mannen een kwestie van trek maar aan het touwtje en het licht gaat aan ofzo. Ergens in de loop van je leven leer je dat vanzelf. Sommige vrouwen al heel jong, andere wat later.

Het is geen moeten, en klaarkomen is niet noodzakelijk voor een goed en bevredigend sexleven, dus maak je er vooral ook niet te veel zorgen om, anders lukt het zeker niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Perfect verwoord, ik hoef niets meer te schrijven. +1 voor Marleen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord! alleen maakt de partner wel degelijk uit hoor!

Andere antwoorden (8)

:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orgasme#De_vrouw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel vrouwen hebben moeite om tot een orgasme te komen tijdens seks. Alhoewel er ook een aantal vrouwen is die nog nooit een orgasme heeft ervaren, zijn er ook velen die alleen door masturbatie tot een hoogtepunt komen.

Tijdens de seks is het voor een vrouw vaak moeilijker, omdat haar clitoris wat hoger in de schede ligt. De penis van de man komt dan niet goed in de buurt van de clitoris. Alhoewel er een aantal vrouwen zijn die een zogenaamd intern orgasme krijgen van stimulatie in de schede (de zogenaamde g-plek), kunnen de meeste vrouwen alleen een clitoraal orgasme krijgen. Door penetratie alleen is het dan moeilijk om tot een climax te komen.

Er zijn verschillende trucjes om toch een fijn gevoel te krijgen. Naast het gebruik van een vibrator of vingers kan je ook variëren in standjes. Sommige vrouwen kunnen bijvoorbeeld wel een orgasme krijgen als zij bovenop zitten en zelf het tempo bepalen. Soms kan het ook helpen om het bekken wat meer op te lichten in de "man boven, vrouw onder" positie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe?

-door het stimuleren van de clitoris met bv behulp van haar vingers, een vibrator, een tong van een partner. (of van een buurman)....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of de overbuurman..of die leuke ober..of de tandarts..het blijft dan gewoon partner hoor;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
buurvrouw kan ook nog :)
Cryofiel
14 jaar geleden
Mijn buurvrouw is tandarts... Dubbel orgasme? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naatje, is dit wel goed voor het (echte)poesje?
zondag
14 jaar geleden
@Naatje, liever niet de tong van de buurman; hij is al 80. ;-)
Cryofiel
14 jaar geleden
En heeft dus veel ervaring...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En...een uitermate gespierde tong! En is goed van de tongzoen gesneden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ moolkeesje...........nee deze vraagt zorgt ervoor dat mn poesje gaat miauwen....;-)
Door stimulatie van de G spots waarbij de clitoris dan het meest effect zal geven.
Dit kan je zelf doen en laten doen, wat vrijwel altijd spannender is.
Langdurig, wisselende stimulatie tot vlak ONDER het hoogtepunt geeft dan uiteindelijk het diepste orgasme,
waarbij je letterlijk sterretjes kunt zien.
Een vaardige minnaar(es) kun je deze actie toevertrouwen, klaargemaakt worden is vrijwel altijd intenser en leuker dan "eigen werk" ofwel masturbatie.
Juist de wisseling van stimulatie op de G spots kan je in vuur en vlam zetten.
Neem voor intens genot hygiene en tijd.
Dan kun je nog lang nagenieten en heeft ook de rest van de mensen om je heen een stralende en plezierige persoon aan je.
Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lees over clitoris IN de schede, en van G spotS..... ik ga er maar van uit dat men zich vergist ...........

De G -spot bevindt zich In de vagina ( of schede zoals je wilt is hetzelfde) Wetenschappelijk is onlangs verklaard dat deze befaamde G- spot niet zou bestaan. Toch zullen heel veel mensen dit met klem tegenspreken.
Er wordt ook gezegd dat de juiste plek van de G -spot gevonden kan worden omdat precies daar de vagina wand wat ruwer zou zijn.
Soms is de man in staat om met de penis dit plekje te stimuleren maar vaak ook niet. door een andere houding aan te nemen kan die kans vergroot worden maar het blijft zo dat het niet altijd lukt.

Een ander bekende plek waar vrouwen door stimulatie kunnen klaarkomen is de clitoris. Deze ligt boven in de vulva...De buitenste schaamstreek dus.

Wat veel mensen niet schijnen te weten is echter dat er meerdere plekken zijn waar bij de juiste 'behandeling' de vrouw een orgasme kan krijgen. Net voor de vagina bv bij de kleine schaamlippen, of ook net tussen vagina en clitoris in.

Veel vrouwen kunnen dan ook nog eens verschillende keren klaarkomen per plekje.
Het is zelfs mogelijk, maar dat gebeurd veel minder en soms nooit, dat de vrouw ejaculeerd. Dan komt er een doorzichtig vocht vrij dat met een grote hoeveelheid naar buiten loopt of spuit vanuit de vagina. Omdat een heleboel vrouwen dit niet weten en er nooit van gehoord hebben ook, denken ze dat ze hebben geplast en zullen dat uit schaamte een volgende keer bewust of onbewust vermijden.

Ook komt het veelvuldig voor dat vrouwen nooit klaarkomen. Hoe dit kan is vaak duidelijk..maar ook heel vaak niet. Het gebeurd nl ook wel dat de seksuele relatie uitstekend is..men wel geniet maar geen orgasme kan krijgen.
De frustratie die er dan is komt vaak voort uit de verhalen van buitenaf....; het schijnt zo te horen en het gebeurd niet, dus is er iets niet in orde.....

Vrijen, sex is alleen fijn als er een harmonie is tussen de partners ( er van uit gaand dat men vrijt met een ander)
orgasme ofhet uitblijven daarvan is dan van ondergeschikt belang en zou niet moeten leiden tot frustraties of problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je precies met hoe? Door welke stimuli, gedachten etc? Of het mechanisme erachter, het samenspel van zenuwreflexen en hormonen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel vrouwen komen niet klaar bij recht-toe-recht aan seks.
De seksuele knopjes bij vrouwen liggen namelijk net buiten het "centrale" gebeuren.
De G-spot, die bij een minderheid erg goed werkt ligt diep in de vagina; De meeste vrouwen krijgen een orgasme als hun clitoris EN de omgeving op de juiste manier wordt gestimuleerd. De clitoris is bij nogal wat vrouwen erg gevoelig en raakt snel overprikkeld. Wat in de omgeving lekker voelt, is voor elke vrouw anders, en verandert mee met de opwinding van de vrouw. Wat uiteindelijk tot het hoogtepunt leidt, kan in de beginfase het plezier in seks termineren. Het vergt geduld, uitproberen en toewijding van je partner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je gemeenschap hebt met een jongen/man dan kom je op een gegeven moment op een top van orgasme.
dit gaat vanzelf.
alleen bij edere verschilt wanneer ze de top van orgasme krijgen.
er zijn vrouwen die nooit op deze toppunt raken.