Dat is voor iedereen verschillend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwacht je nu dat we een antwoord kunnen geven?

Dit verschilt voor iedereen, de ene is erbij op zijn 10de de andere doet het nooit in ze leven.

Begin er mee als jij er zin in hebt. Niet laten omdat je "volgens iedereen te jong bent". Of niet juist gaan doen "omdat iedereen het doet"...

Jou leven is jou feestje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de leeftijd toen jij er ( ook ) mee begon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je handen sterk genoeg zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
t gevoel om het prettig te vinden om aan je gelachtsdeel te zitten,of te wrijven is meestal altijd wel aanwezig,en dat ontwikkeld zich tot aan zelfbevrediging.bij de één heel vroeg(kan al in kindertijd)bij de ander pas in de pubertijd.en soms veel later.of er mensen zijn die t nooit doen betwijfel ik,maar ze menen te bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ontdekken van het eigen geslacht begint al vrij vroeg, geloof een jaar of 4, maar voordat men erachter komt wat je er ook mee kunt, schat ik tegenwoordig dat ze een jaar of 10 zijn, omdat ze nu ook met die leeftijd vaak al beginnen met zoenen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal wel rond het begin van de puberteit zijn, een jaar of 10-12 dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanaf een jaar of veertien, als je jongens bedoelt

Toegevoegd na 44 seconden:
Je kan het trouwens als bij babies zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niet aan leeftijd gebonden. Ik begon al met mijn 10de jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gemiddeld 12 jr wordt er mee geexperimenteerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij hele jonge babies is het zelfs al vastgesteld dat zij het prettig vinden als zij op een bepaalde manier liggen/ vastgehouden worden omdat dat hun geslchtsdelen stimuleert. Dit gedrag komt ook bij peuters en kleuters voor en dan noemt men het het ontdekken van het eigen geslacht.
Het mastureren, de bewuste handeling om het klaarkomen, begint aan het begin van de pubertijd op het moment dat de lustgevoelens zich ontwikkelen. Dit is bij iedereen heel divers, ongeveer tussen het 10e en het 14e levensjaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verschillend Ja :P