Is een docent van een zomerschool die een student vraagt om zijn koffer te komen helpen inpakken op zijn kamer seksueel intimiderend bezig?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Erna55
8 jaar geleden
Het is aan het eind van de cursus.
Er kan niet gesuggereerd worden dat je een beter punt zou kunnen krijgen wanneer je zou helpen met het inpakken ban de koffer. Achter intimidatie zit vaak een "dreigement" of " belofte" . Dat is in dit geval niet zo.
Wel is het een wonderlijke vraag waar je gewoon "nee" op kunt zeggen.

Antwoorden (1)

Intimideren is schrik aanjagen (in verband met consequenties).
Of iets angstwekkend is hangt af van de interpretatie door degene die de boodschap ontvangt.
Dus ook of de mededeling, het verzoek, van sexuele aard is.
Zelf vind ik dat de docent zijn of haar boekje ver te buiten gaat. Als student zou ik het voorstel van de hand wijzen zonder te schrikken.