In welke houding kun je het best ejaculeren?

Hiermee bedoel ik staand (in de douche, voor toilet etc.), zittend (voor PC bijv.) of liggend (op bed, bank etc.)? Is er een van de 3 houdingen waarbij er meer sperma uit de penis komt (ivm zwaartekracht ofzo) of lijkt dit altijd maar zo en komt er wel altijd dezelfde hoeveelheid sperma uit de penis?

Als je door omstandigheden een paar weken niet hebt geëjaculeerd, spaart het sperma zich dan op en komt er dan meer uit of is dat ook weer alleen zo dat dat lijkt? Laatst 3 weken op vakantie geweest en niet geëjaculeerd en had het idee dat er daarna meer uit kwam. Is dat bedrog of kan dat wel?

8 jaar geleden
6.4K
Erna55
8 jaar geleden
Het beste voor jou is de manier die je zelf het meest plezierig vind. Het sperma is samengesteld uit zaadcellen en zaadvloeistof, die afkomstig is van de zaadbal, bijbal, zaadblazen en de prostaatklier. Bij een zaadlozing wordt tenminste 2 milliliter zaadvloeistof met zaadcellen geproduceerd. De hoeveelheid sperma die je produceert is vooral afhankelijk van de zaadvloeistof. Dit kan meer en minder zijn, maar zegt niets over de vruchtbaarheid van het zaad.
Erna55
8 jaar geleden
http://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/25131/alles-wat-je-altijd-al-wilde-weten-over-sperma.html
Fifagek
8 jaar geleden
Klopt het dat ejaculaat is een ander woord voor sperma? Dan heb ik weer wat geleerd! Wat ik vanochtend niet helemaal duidelijk heb gemaakt zie ik nu is dat het (voornamelijk) om zelfbevrediging gaat. Dus de beste houding daarvoor en of het klopt als je daaraan doet dat wanneer je een paar weken daar niet aan doet het daarna meer is c.q. kan zijn.

Het beste antwoord

De houding is van nul en generlei invloed op de hoeveelheid , al ga je op je kop staan ; wellicht dat er wat verschil kan zitten in de snelheid van het ejaculaat, maar verwacht daar ook geen wonderen van.

Ook de hoeveelheid vermeerdert niet als je uitstelt ; wellicht wel de hoeveelheid zaadcellen, maar die maken maar een miniem onderdeel uit van het gehele ejaculaat, da vooral bestaat uit prostaatvloeistof die op het moment zelf geproduceerd wordt. De hoeveelheid daarvan verschilt van man tot man, (en kan ook per keer een beetje verschillen) en is gewoon aangeboren / genetisch bepaald.

Tenslotte is de hoeveelheid sperma geen maatstaf voor de mate van vruchtbaarheid, mannelijkheid, viriliteit of wat dan ook. Hooguit geeft het een grotere bende.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het enige wat nog enige invloed kan hebben op de hoeveelheid, is het zo lang mogelijk uitstellen van de ejaculatie. Tijdens 'de daad" wordt namelijk de prostaatvloeistof aangemaakt die uiteindelijk voor de zaadlozing gebruikt wordt, en hoe langer dat duurt, hoe meer dat kan zijn. Maar denk daarbij niet in deciliters, uiteraard.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
geweldig, hooguit geeft het een grotere bende plusje

Andere antwoorden (1)

De houding zal van weinig invloed zijn op de hoeveelheid ejaculaat. Het ejaculaat wordt door spieren in de urethra met peristaltische beweging naar buiten gebracht.

De hoeveelheid sperma en spermacellen is van vele factoren afhankelijk. Hoe opgewonden je bent, de tijd tussen de laatste ejaculatie en nu en de tijd dat je geen seks hebt gehad met je partner hebt gehad zijn van invloed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Fifagek
8 jaar geleden
Klopt het dat ejaculaat is een ander woord voor sperma? Dan heb ik weer wat geleerd! Wat ik vanochtend niet helemaal duidelijk heb gemaakt zie ik nu is dat het (voornamelijk) om zelfbevrediging gaat. Dus de beste houding daarvoor en of het klopt als je daaraan doet dat wanneer je een paar weken daar niet aan doet het daarna meer is c.q. kan zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ejaculaat is ge-ejaculeerd sperma, dus zodra het buiten het lichaam is, zijn het synonymen ja. Zover ik weet is er geen 'beste' houding voor zelfbevrediging. Hoe vaak je dat doet is wel van invloed op de hoeveelheid, maar dat gaat meer om uren dan om dagen weken. Bij twee ejaculaties op een dag zal de tweede vaak minder zijn. Een man heeft gemiddeld genoeg voor 6 ejacculaties. Daarna moet het de voorraad weer aanvullen.