ik ben gisteren gevingerd en nu denk ik dat ik blaasontsteking heb? want moet ik doen?

Ik ben gisteren voor het eerst gevingerd door me vriendje. Maar heb nu een raar gevoel. Ook een raar gevoel in me onderbuik. Geen pijn bij het plassen, maar wel steeds het idee dat ik moet plassen. Me ouders mogen het echt niet weten, dus ik wil niet ervoor naar de dokter. Wat zou ik er tegen kunnen doen? Veel drinken of wat anders? Graag jullie hulp en reactie!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.8K
Erna55
8 jaar geleden
Het zou mogelijk een beginnende blaasontsteking kunnen zijn.
Lees even :
http://www.gezondheidsnet.nl/blaasontsteking/blaasontsteking-een-sekssouvenir
Hier staat ook in hoe je het kunt voorkomen. Wanneer de blaasontsteking doorzet is het verstandig om wel een arts te bezoeken. Blaasontstekingen kunnen ook andere oorzaken hebben, dus je ouders hoeven het niet te weten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien goed te vermelden dat een blaasontsteking, als daar al sprake van is, meestal vanzelf weg gaat. Voor zover ik weet krijg je doorgaans een 'uitgesteld recept' mee van de huisarts als niet duidelijk is of sprake is van een blaasontsteking. Je krijgt dan het advies om veel te drinken en zonodig pijnmedicatie te nemen. Mochten er dan herkenbare tekenen van een infectie zijn, dan kan je met dat 'uitgestelde recept' zelf naar de apotheek om alsnog antibiotica te halen. Tips voor een volgende keer:
Ga na de seks naar het toilet en probeer te plassen. Stel het plassen in ieder geval niet uit, ongeacht of je seks hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cranberry sap drinken! Dat helpt goed tegen blaasinfecties en is nog lekker ook. Meerdere glazen verdeeld over de dag drinken.
Ritsuka
8 jaar geleden
en handen wassen voor seksuele activiteiten.
Veel water, vitamine C en cranberry sap.
En je kunt best tegen je ouders zeggen dat je blaasontsteking hebt, dat kan ook spontaan gebeuren hoor
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Vrouwe70 @Ritsuka Cranberrysap helpt niet of nauwelijks tegen blaasontsteking. Het actieve ingrediënt van cranberrysap, proanthocyanidine type A, zorgt er inderdaad voor dat een bacterie zich moeilijker kan hechten aan de urinebuis.
Maar sapjes en supplementen bevatten niet genoeg van deze stoffen om significant effect te hebben.
Er is dan ook geen enkele medische organisatie die het drinken van cranberrysap aanraadt. Sterker nog: het drinken van grote hoeveelheden cranberrysap kan nierstenen veroorzaken omdat dit sap rijk is aan oxalaten die kunnen kristalliseren in de urinewegen. Bovendien wordt cranberrysap afgeraden in combinatie met tal van medicijnen en het kan in combinatie met onder andere warfarine zelfs dodelijk zijn. Gewoon water is dus net zo goed en is een stuk goedkoper! :)
Cryofiel
8 jaar geleden
Toevoeging: ALS cranberrysap al zou helpen (wat het dus niet doet), dan helpt het ZEKER NIET als je al blaasontsteking hebt. Hooguit zou het een ietsiepietsie kunnen helpen om te voorkomen dat je het oploopt. Maar als je al een blaasontsteking hebt, ook al is het een beginnende, ben je hoe dan ook domweg te laat.
Ritsuka
8 jaar geleden
je hebt inderdaad gelijk, als je het al hebt helpt het niet echt meer. Gewoon veel water drinken en naar de huisarts, niet te lang mee door blijven lopen
esth0r
8 jaar geleden
Zieke niet te lang mee blijven lopen, een kennis van me kreeg enorme problemen met haar nieren, was erg ziek, heeft een poos in het ziekenhuis gelegen en meerdere operaties ondergaan allemaal vanwege een verwaarloosde blaasontsteking.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan uiteraard gewoon tegen je ouders zeggen dat je blaasontsteking denkt te hebben.
Ik weet niet hoe je ouders zijn en hoe oud je bent, maar je zou ook na het verteld te hebben zonder je ouders naar de dokter kunnen gaan.
Zeg je gewoon dat ze niet mee hoeven en dat je het prima alleen redt.
Zo lieg je niet tegen je ouders over dat je naar de dokter gaat, je houdt alleen wat informatie achter over een mogelijke oorzaak. Kijk het nog een of twee dagen aan (hoewel het met de Paasdagen nogal moeilijk kan zijn om naar de dokter te gaan). Anders gewoon even vragen of je vandaag nog langs kan komen.

Antwoorden (3)

Van een keer vingeren krijg je geen blaasontsteking. Hiervoor is wel wat meer nodigen het zou via de urineweg naar binnen moeten dringen. Wat wel het geval kan zijn, is dat de binnenkant van je vagina enigszins geïrriteerd is geraakt, en dat gaat met één of twee daagjes wel over. Mocht het echter zo zijn dat je na drie dagen nóg last het, dan moet je toch even de huisarts raadplegen.
Sterkte!!!
8 jaar geleden
Als het al een blaasontsteking is dan heeft je huisarts nog altijd geheimhoudingsplicht, ook naar je ouders.

Daarnaast kan je ook een blaasontsteking krijgen zonder dat er sprake is geweest van wat voor soort seksuele handeling dan ook, je zou tegen je ouders kunnen zeggen dat je zoveel moet plassen de laatste tijd en dat je je er een beetje zorgen over maakt.
8 jaar geleden
Ik zou het gewoon zeggen tegen je ouders en zien wat zij zullen zeggen