In het Nederlandse Wetboek van Strafrecht luidt artikel 240b:
Met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt gestraft degene die een afbeelding - of een gegevensdrager, bevattende een afbeelding - van een seksuele gedraging, waarbij iemand die kennelijk de leeftijd van achttien jaar nog niet heeft bereikt, is betrokken of schijnbaar is betrokken, verspreidt, aanbiedt, openlijk tentoonstelt, vervaardigt, invoert, doorvoert, uitvoert, verwerft, IN BEZIT HEEFT of zich door middel van een geautomatiseerd werk of met gebruikmaking van een communicatiedienst de toegang daartoe verschaft.

Het is zowiezo niet wijs om naaktfoto's van jezelf op te sturen. Ze kunnen doorgestuurd worden, je hebt er geen zicht op.

Toegevoegd na 4 minuten:
9 maanden geleden is een gerelateerde vraag gesteld. Daarbij is gevonden dat ook degene die een naaktfoto van zichzelf verspreid ook strafbaar is.
9 jaar geleden
Wees verstandig op je 16e en ga sowieso geen naaktfoto's uitwisselen want het kan altijd op latere leeftijd tegen je worden gebruikt. Er zijn sinds de komst van Internet genoeg verhalen dat jongeren zelfmoord plegen omdat ze zo mentaal kapot zijn gemaakt door de verspreiding van naaktfoto's. Nu gaat dit even langs jou vraag maar knoop dit aub in je oren!!