Waarom komen mannen over het algemeen sneller klaar dan vrouwen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist niet dat vraag zo actueel is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen zitten sowieso complexer in elkaar (is ook bewezen in studies).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze over het algemeen minder huishoudelijke taken hebben, dus zijn ze sneller klaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kashmir: wat bedoel je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarmee ? Ik kan alles sneller dan mijn vrouw ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, niks bijzonders Cindy)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehhh..., ik denk dat het ervan afhangt hoe bedreven de tegenpartij is. En als het gaat om solosex, denk ik dat vrouwen sneller zijn dan mannen.

Het beste antwoord

Omdat de man de vrouw moet bevruchten zal de man wel eerder klaar moeten komen dan de vrouw, stel dat de vrouw eerder is dan wil het sexen dus niet meer en kan de man zijn zaad niet kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je het over 'de daad' hebt. De eikel is dan direct gestimuleerd terwijl de clitoris geen directe stimulatie heeft. een ander standje (hondjes) geeft vaak wel meer stimulatie waardoor het voor een groot aantal vrouwen weer iets makkelijker wordt ook bevredigd te raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, zie ook:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksualiteit/11943-het-orgasme-bij-de-vrouw.html
Omdat ze sneller bevredigd zijn, bij sommige vrouwen kan het wel even duren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen zijn onzekerder dan mannen. Vrouwen willen zeker zijn dat ze een goede relatie hebben voor dat ze aan seks beginnen. Vrouwen schamen zich ook sneller dan mannen. Na een tijdje wordt ze het wel gewoon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(1) De man is vanuit zichzelf al veel meer gericht op seks. Hebben een hoger libido.

(2) De eikel van de man ligt dermate meer op de voorgrond t.o.v. de clitoris van de vrouw. Hierdoor wordt een man sneller gestimuleert.

(3) De vrouw moet eerst geborgenheid, liefde, rust, romantiek en alle dingen daaromheen ervaren voor ze toe is aan het meest intieme. Een onuitgesproken ruzie van dagen geleden kan al een blokkade zijn. zelfs de hoeveelheid licht in een kamer heeft invloed op haar gesteldheid! Een man heeft daar over het algemeen veel minder last van.

Kortom: de seksuele daad van een vrouw is sterk verweven met haar totale relatie. Een man ziet dat gescheiden.

(4) Troost je. Dit was nog lang niet alles.

Het mooiste is dat in een relatie die gebasseerd is op liefde twee totaal verschillende mensen elkaar toch intiem weten te vinden, en samen één zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat goed werk tijd nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige echte verklaring is dat het GENETISCH is bepaald. De functie van elk leven wezen is voortplanten. De mens doet dit door zijn penis in de vagina te stoppen en vervolgens zaad te lozen. (klinkt misschien een beetje raar zoals ik het beschrijf)
Als je gelooft in de evolutie theorie dan weet je de mens zich fysiek en mentaal heeft ontwikkeld. Dit is een doorgaand proces en de mens zal blijven evolueren. Net zoals bij dieren en alle andere levende wezens.
Als je kijkt naar dieren (en de mens is lichtjaren verder ontewikkelt) zie je dat seks ook niet lang duurt. Het duurt maar heel even.
De mens is in de afgelopen jaren steeds socialer geworden. Dit komt door de genen. Schaamtegevoel, eerlijkheid, liefde enz enz.
Uiteindelijk heeft de mens als basisgen net zoals alle andere levende wezens voortplanten. En ik denk dat die bij de ene iets verder ontwikkeld is als de andere. Je hebt inmiddels sex voor je plezier en om je voort te planten, daardoor is de gen niet zo heel ver geovoloueerd.

ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want ik heb weleens moeite met de juiste benamingen en me gedachten op papier zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een onzin. Genealogie kan socio niet beschrijven. Watdagek heeft evolutietheorie te maken met schaamtegevoel, eerlijkheid, liefde enz enz enz? Volgens mij begrijp je zelf niet wat jij bedoelt. Evolutie op genetisch niveau kan weet-ik-veel hoe lang duren, als evolutie van de mens alleen door genen bepaald zou worden zou er voor een mens (-+70 jaar) geen enkele mogelijkheid zijn om zich zelf te kunnen ontwikkelen. Slaat nergens op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is dit onzin. Dit is een deel van de theorie van Darwin.
Elke levende wezen heeft "voortplanten" als functie.
Is het dan ook onzin dat de mens een verlangen naar sex heeft?
Ik geloof in de evolutietheorie en dat wij van de apen afstammen. Dieren (met uitzondering van dolfijnen) hebben geen sex voor hun plezier. De mens heeft zich in de afgelopen miljoenen jaren zodaning ontwikkelt dat zij sex niet alleen meer gebruiken voor voortplanting, maar ook voor zijn of haar plezier. De mens is een sociaal verder ontwikkelt dan wie dan ook, maar toch blijft men door middel van genen oude oergevoelens en/of instincten houden.
Misschien druk ik me niet voldoende uit en kan ik het niet goed in woorden uitdrukken, maar ik heb 5 minuten met je nodig en ik weet zeker dat je mij dan gelijk geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijf proberen. Theorie van Darwin geldt alleen binnen de context van biologie. En dit is juist maar een deel... Sociale aspect van de mens pogen te verklaren door middel van genealogie kan als resultaat alleen een ding opleveren: onzin. Hetzelfde als je met scheikundige formules Mozart's Requiem zou proberen te beschrijven. Genetisch gezien is er geen verandering geweest sinds laatste 200.000 jaar terwijl sociologisch gezien het absoluut nergens op slaat. En ik zei geen woord over sex. Maar je mag natuurlijk geloven in wat jij wilt, je krijgt er van mij zelfs nog 10 extra minuten voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik blijf volhouden omdat ik mijn mening onderbouw met FEITEN.
De hoofdfunctie van een Penis is voortplanten en plassen. En aangezien we het nu over klaarkomen hebben is het onderwerp nu voortplanten.
Elke onderdeel van je lichaam zit er voor een REDEN. De reden dat je klaarkomt is voortplanting.
Het maakt geen bal uit of je binnen 1 minuut klaarkomt of pas na 200 uur klaar komt. Dat is een feit!
Wat ook een feit is, is dat een man altijd een hoger niveau aan testeron heeft die ervoor zorgen dat een man zin in seks heeft. Seks hebben geeft voldoening. Maar waarom?
Kijk eens om je heen. Waarom hebben bijvoorbeeld konijnen seks? Niet voor hun plezier neem ik aan. Nee om je voort te planten.
De theorie van Darwin is inderdaad alleen in de context van biologie. Net zoals sex onder het kopje biologie hoort. Waarom hebben dieren maar heel even seks en wil de mens ervan genieten?
Omdat de mens zich sociaal miljoenen jaren verder heeft ontwikkelt dan welk andere levende wezen op aarde dan ook.
Niet iedereen is even ver en niet alles werkt zoals men het nu verwacht. Daarom komt de ene sneller klaar dan de andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wat jij denkt. Jij denkt veel te weten, je denkt te weten wat is de functie van elke levende wezen alsof je ze allemaal weet. Er komen jaarlijks zo'n 60 duizend nieuwe soorten bij. Darwin is al lang dood. En alsjeblieft zeg, mens is sociaal verder ontwikkeld dan wie dan ook? Onzin! Mensen hebben officieel nog niet eens ontdekt dat ze niet alleen zijn in zonnestelsel. Sociale wezens, aha! Je hebt gewoon niets om mee te vergelijken, behalve je apen dan... PS: je tijd is op. Net had je het over de functie van 'elke levende wezen' maar eigenlijk blijkt dat jij over de functie van penis met een grote 'p' sprak. Nou, als dit is wat jij bedoelde over moeite hebben met je gedachten uiten, dan begrijp ik nu wat jij bedoelde. En geef ik je je gelijk ook, als je functie van 'sociaal ontwikkelde wezen' met functie van penis verwart dan maakt het inderdaad absoluut geen bal uit.