kan je sex hebben met iemand als diegene hiv positief is?

hallo
nu heb ik een nieuwe relatie, maar diegene is HIV pos. nu houden we enorm van elkaar, maar hebben nog geen sex gehad, kunnen we wel sex hebben met condoom, zonder dat ik het ook krijg?
ik heb er geen verstand van dus daarom vraag ik het hier....ook met zoenen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je HIV positief bent betekent dat niet dat je AIDS hebt. Dus sex met condoom is denk ik wel mogelijk.

Het beste antwoord

Je kunt gemeenschap hebben met gebruik van condooms. Daarbij loop je natuurlijk wel een risico als het condoom een keer scheurt of afglijdt. Het is dus niet helemaal zonder risico. Tegenwoordig is de kans op besmetting bij zo'n incident wel fors verkleind wanneer je snel start met een cocktail van HIV-remmers voor een aantal weken (tijdsduur weet ik even niet uit mijn hoofd, het gaat hier om de PEP-behandeling, post-exposure profylaxe. Je zou dat kunnen googelen). Als die behandeling succesvol is, wordt het virus zo vroeg aangepakt dat het geen kans maakt, zodat je dus niet besmet raakt.

Van zoenen krijg je geen HIV, het wordt niet overgedragen via speeksel. Misschien is het een idee om samen een consult aan te vragen bij zij arts (ik weet niet of hij een vaste arts heeft waar hij onder controle staat voor zijn HIV?) of met een arts van Rutgers WPF of bijvoorbeeld de GGD. Dan kun je je zorgen bespreken en advies krijgen over jullie specifieke situatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
super veel bedankt, het heeft me enorm geholpen