Wat zijn de nadelen van voorbehoedsmiddelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wow jij bent wel erg snel na het stellen van je vraag "onbekend " geworden. Viel GV tegen of durfde je niet verder ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach ik zie het al . Te veel wissingen. Wat wordt je volgende nickname ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar vind het spijtig dat je er niet meer bent. Je zorgde voor een hoop " verwondering " over jouw denkwijzen.

Antwoorden (14)

dat het in de weg kan zitten, dat het minder gevoel geeft (condoom).

Toegevoegd na 1 minuut:
dat het minder romantische momenten kan opleveren.

Toegevoegd na 2 minuten:
dat het bijwerkingen kan geven geloof ik (bij de pil)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- verboden door de kerk
- iedere dag weer een pil innemen
- als je lekker bezig bent, dan moet je weer zo'n ding om doen
- zwanger worden is moeilijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit nadeel vat ik niet: "- verboden door de kerk"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is 'zwanger worden is moeilijk' een nadeel? Het is juist het doel van een voorbehoedsmiddel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar net hoe je het bekijkt, natuurlijk. Dat was ook mijn eerste ingeving!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je echt niet zwanger wilt worden kun je beter nog een extra voorbehoedsmiddel gebruiken, ik ben nu 4 maanden zwanger, en dat was door de pil heen, heb wel een vaste relatie en ben er ook onwijs blij mee nu het zo is maar toch niet helemaal gepland
Een voorbehoedsmiddel als een condoom heeft geen enkel nadeel waar niet overheen te komen is. Het kost wat geld, je moet er voorzichtig mee omspringen als je hem omdoet en het zit misschien wat strak, maar het plezier dat volgt is het waard. Heb je het er niet voor over dan kun je beter thuis bij je moeder op de bank gaan zitten.

Een voorbehoedsmiddel als de pil kan lichamelijke klachten veroorzaken. Het is dan zaak, om met de huisarts te kijken naar mogelijke alternatieven.
14 jaar geleden
De nadelen van een voorbehoedsmiddelen zijn de volgende:

-De pil kan bij een vrouw een verminderd libido geven.
-Het spraaltje kan aanleiding geven tot meer vloeien.
-Het condoom kan de gevoelssensatie verminderen.
-Het condoom kan irriteren bij latexallergie.
-Bij het 'voor het zingen de kerk uitgaan' kan resulteren in een ongewenste zwangerschap. Tenzij je van kinderen houdt.
-Bij periodieke onthouding moet je goed kunnen rekenen.
-Geen sex geeft geen behoeftebevrediging maar frustratie.
Dit is wel zo'n beetje wat me te binnen schiet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor wat betreft het condoom:
Viool spelen met een boxhandschoen gaat ook niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de voordelen zijn veel groter dan de nadelen
2 tot 12 % wordt ondanks het gebruik van een condoom toch zwanger
Mannen vinden vrijen met condoom vaak minder lekker
Het is een nare onderbreking tijdens het vrijen
Funcondooms zijn niet veilig
Condooms zijn gemaakt van latex, waar sommige mensen allergisch voor zijn

Toegevoegd na 3 minuten:
Nadelen van het koperspiraal.

Toch heeft het koperspiraaltje ook nadelen. Zo wordt het gebruik ervan afgeraden in geval van pijnlijke, overvloedige maandstonden en bij veelvuldig wisselende partners.

De plaatsing kan pijnlijk zijn, zeker bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gekregen

Het koperspiraaltje geeft geen bescherming tegen SOA’s
(seksueel overdraagbare aandoeningen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat vrouwen van middelbare leeftijd uit moeten kijken met de prikpil.
deze prik is drie maanden werkzaam.
1 op de 7 vrouwen ontwikkelt borstkanker, meestal na de 50.
als dan blijkt dat de tumor hormoongevoelig is, zit je helaas toch met de hormonen die je niet wil in je lichaam.
gezien hoe vaak het voorkomt, toch iets om bij stil te staan.
14 jaar geleden
Dat ze een onverantwoord gevoel van veiligheid kunnen geven.
En dat bedoel ik niet moreel maar duidt op al die ongewenste zwangerschappen die ondanks "het gebruik" van voorbehoedsmiddelen toch ontstaan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grootste nadeel van voorbehoedsmiddelen is dat ze niet 100% veilig zijn en dat ze niet altijd goed gebruikt worden.

Alle andere nadelen vallen daarmee in het niet.

Stel dat je toch een soa krijgt na gebruik van een condoom, dat is ontzettend vervelend.

Of stel dat je toch zwanger wordt ondanks het gebruik van een spiraaltje. Dan zou een abortus zomaar de volgende stap kunnen zijn. Volgens mij ben jij 0800 ontzettend anti abortus, dus kun je dan alleen maar voor goed gebruik van voorbehoedsmiddelen zijn. Zij maken de kans op een abortus veel en veel lager.

Dus, het grootste voordeel is dat ze beschermen tegen ziektes en zwangerschap en het grootste nadeel is dat ze dat niet goed genoeg doen.

Toegevoegd na 1 uur:
Nog eentje dan. Als je als vrouw de pil slikt veranderd dit HEEL VEEL aan wie je bent. Onder andere op wie je verliefd wordt. Dus als je een relatie aangaat met iemand terwijl je de pil slikt en je stopt hier later weer mee kan het zijn dat je niet meer op je partner valt. Verliefdheid en houden wordt beinvloed door hormonen.

Oftewel, er zijn meer echtscheidingen door de pil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, ik ben tegen abortus, maar ook tegen voorbehoedsmiddelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw reactie ten aanzien van het grootste nadeel klopt er geen enkel voorbehoedsmiddel wat 100% werkt tegen alle mogelijke consequenties van het hebben van seks. Maar jouw stelling dat als je als vrouw de pil slikt die hhel veel veranderd aan wie je bent is onjuist.
Wat jij schetst kan een mogelijke bijwerking zijn van de hormonen die door de pil worden vrijgegeven, alleen is dit bij lang niet iedereen het geval en de mate waarin iemand 'veranderd' is ook per persoon sterk verschillend. Ook jouw conclusie dat er door de pil meer echtscheidingen zijn is volledig uit de lucht gegrepen. Dit raakt kant noch wal.
Ik heb het idee dat jij jouw eigen ervaring of ervaringen uit jouw omgeving jou hebben doen vermoeden dat hierin een mogelijke oorzaak gevolg relatie zou bestaan, alleen kan ik verzekeren dat dit absoluur onwaar is. Er is totaal geen verband tussen een echtscheiding en de pil.
Indien dit zo lijkt zullen er ongetwijfeld een heleboel andere zaken ook niet goed hebben gezeten in die relatie waardoor de breuk uiteindelijk is ontstaan.
Als je het hebt over voorbehoedsmiddelen in het algemeen, en niet over nadelen van specifieke voorbehoedsmiddelen, kan ik er maar één bedenken:

.

Als je zwanger wilt worden, lukt dat niet zo best als je voorbehoedsmiddelen gebruikt.

.

Aangezien mensen over het algemeen alleen voorbehoedsmiddelen gebruiken als ze *niet* willen dat uit seks een zwangerschap volgt, is het een bijzonder theoretisch (en daarmee irrelevant) nadeel.

Tegenvraag: is het erg wantrouwend van me als ik het idee heb dat dit niet echt een vraag is, maar een als vraag vermomde gelegenheid om je eigen religieus geïnspireerde mening over het gebruik van voorbehoedsmiddelen te ventileren? Je weet toch dat dat niet is toegestaan volgens de richtlijnen van deze site?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de avatar, die erg aan de mormonen doet denken: glad geschoren, wit overhemd en een zwarte das, met een koffertje. Altijd raak: een verkoper van electriciteit of een mormoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@SuzyQ: Ik vermeerder mijn kennis met deze vraag, en als iemand het op een religieuze vlak gaat gooien zal ik daar zeker op in gaan. Maar de vraag is kennis vermeerderend.
Elk voorbehoedsmiddel heeft nadelen. Zo kan een condoom scheuren. De pil is ook niet 100% betrouwbaar. Er zijn vrouwen die heel vruchtbaar zijn (wat overigens niet heel veel voorkomt), en zelfs zwanger raken als ze aan de pil zijn. Ook moet je er elke dag aan denken. Zodra je een dag vergeet, kan het al onveilig zijn.
Een spiraaltje kan lang blijven zitten, maar er is een kleine kans dat je lichaam het "vreemde voorwerp"niet accepteer. En het als een indringer ziet. Die kans is niet heel groot.
Dan heb je implanon. Een staafje die elke maand automatisch hormonen uitscheidt. Het nadeel hiervan is dat het staafje onder de huid wordt aangebracht. En het werkt 5 jaar. Dat is een lange periode.
Het pessarium is ook mogelijk. Het nadeel hiervan is dat je het van tevoren in moet brengen. Je kan niet altijd inschatten wanneer je seks wilt.
Een ouderwets middel is de vrouwenconcoom. Deze wordt niet veel meer gebruikt. Heb er zelf gaan ervaring mee. Maar het lijkt me een heel gepruts om zo'n condoom in je schede aan te brengen.

Conclusie: Elk voorbehoedsmiddel heeft nadelen. Aan de andere kant hebben ze ook allemaal voordelen. Het is een kwestie van afwegen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je familie sterft er van uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- niet 100% betrouwbaar (prikpil beter dan pil beter dan condoom)
- bewerkelijk (condoom (tijdens vrijen) meer dan pil meer dan prikpil)
- verminderd genot (condoom)
- veranderd hormoonhuishouding ((prik)pil); soms is dit echter ook wenselijk (bij menstruatie klachten).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt toch nog SOA oplopen
je kunt toch nog zwanger worden
het kost geld.

Het vermindert risico's maar deze worden zeker niet nul. Condooms kunnen scheuren en doen dit ook met enige regelmaat. Ook geven ze minder gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles is al gezegd in de reacties hierboven, dat lijkt me niet meer dan normaal gezien de aard van de vraag en de vaststaande feitelijkheden rondom voorbehoedsmiddelen.

Wil er uitlichten dat het verminderde gevoel van het mannelijk lid tijdens gebruik van condooms niet per definitie een nadeel behoefd te zijn. Sommige mannen hebben namelijk een hypergevoelig gevalletje welke na tweemaal herintreden begint te spugen, om daarna als een nachtkaars uit te gaan. Dat gezegd hebbende lijkt het me voor sommige mannen een uitkomst en vooral voor de vrouwen, die niet verder zijn gekomen dan een simpel voorspel, dat sommige rubbervarianten de onvermijdelijke ejaculatie verlengen met een factor 6.

Alle nadeel heb ze voordeel, aldus Johan en dat is weer logisch.......toch?

*misschien een ideetje voor de condomerie :P om een '**condominium en een condomaximum op het pakje te zetten*

**condominium is een geslacht van de zakpijpen, bedoel hoe verzin je het :P

Dit laatste is natuurlijk een behoorlijke licentia poetica