Sex heeft vooral te maken met aandacht.

Steek (weer) tijd in elkaar.

Besteed er 24 uurvan tevoren al aandacht aan. Stuur een suggestief, pikant sms-je en bedenk wat je gaat aantrekken, welk parfum je zult dragen, waar je zult zijn, etc. Zet je partner bovenaan je lijst met prioriteiten en kijk wat er gebeurt.

Blijf flirten!
Zet die TV uit!
Ontvlucht het huis en ga es wat vaker uit eten bijvobeeld, of pik een bioscoopje.

En vooral, maak plezier samen! Ook buiten de sex om.
Hoe meer plezier hoe meer ontspannen de sfeer.

Hou sex bespreekbaar! En vooral ook luchtig en speels.
Sta open voor elkaars ideeen en wensen.
Maar geef ook je grenzen aan en hou altijd rekening met die van de ander

Wees niet alleen lief en attent als je uit bent op sex. Een lekkere massage, vervolgens toedekken met een dekentje en lekker in laten slapen.
dat maakt t allemaal wat minder voorspelbaar.

Bezoek eens een beurs.
Regel een workshop erotische massage. of koop er een boek over.

Organiseer om de beurt met regelmaat eens een erotische avond voor 2.

Mijn partner en ik zijn ooit een speelkist begonnen.
Als ik ergens iets tegen kom waarvan ik denk, aaww GRAPPIG! hoe zou dat voelen.. Dan stop ik het in die kist.
Denk aan hele grote zachte pluche handschoenen, of juist iets ruws. Met wat fantasie ligt de Blokker vol erotisch speelgoed.
Als we t huis voor ons zelf eten, we lekker gegeten hebben, wijntje, kaasje etc.. dan duikt een van ons in de kist om de ander te plezieren...

of.. schrijf allemaal fantasieen op papiertjes, vouw ze op, stop ze in een pot, en trek er regelmatig om beurten 1 uit.

Maar vooral.. hou t leuk en ongedwongen!

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik ken jou en je partners(s) niet.
Als vuistregel (niet dubbelzinnig) zou je kunnen stellen (ook niet dubbelzinnig):
- andere tijd
- andere plaats
- andere werkwijze
Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elkaar verrassen met een speeltje.
Samen naar een erotische film kijken.
Fantasieën uitproberen (voorzover mogelijk)
Op een andere plaats dan in huis seks hebben.
Enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minder aan je pc/mobiel..meer aandacht aan haar/hem nieuwe standjes proberen.andere plekken kiezen om er mee bezig te zyn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andere plaats de liefde bedrijven
Sexy lingerie
Erotische dineren
en verder wees lief voor elkaar veel knuffelen

succes ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met elkaar experimenteren.
Nieuwe dingen uitproberen.
Zorg ervoor dat je oog krijgt voor elkaars intimiteit.
Speeltjes en dergelijke helpen wel maar, elkaar verleiden met alle zintuigen werkt veel beter;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wordt -weer- intiem:

kijk elkaar weer in de ogen.
Voel elkaar.
Praat.
Wees genegen.

Wees aanwezig in aanwezigheid van de ander.

Zodat de ander -weer- weet dat je het elkaar gunt.

Wees vrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het begint weer mooier weer te worden. ;)

Kijk wel uit waar je spontane buitenseks hebt, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je betrapt wordt door een schoolklasje dat daar net een buitenlesje over vogels krijgt. (Ja, hier spreekt ervaring van bijna-betrapt-worden: we hebben ons ooit muisstil moeten houden voor een voorbijtrekkende troep padvindertjes!)

En: spontaan klinkt natuurlijk leuk, maar maak wel wát voorbereidingen. Een handdoekje of wat keukenpapier om je wat schoner te poetsen voordat je je kleren weer aantrekt, zal door je partner zeer op prijs gesteld worden. En een picknickkleedje is niet noodzakelijk, maar wel heel handig. Zeker als je na de daad graag nog even ontspannen tegen elkaar aan ligt.

Nog één tip: buiten kan het allemaal wat minder vanzelfspreken gemakkelijk gaan dan thuis in je eigen bed. Omdat het spannend is (dat is ook het idee), omdat het even kan duren voordat je een geschikt plekje hebt gevonden, maar ook gewoon heel praktisch omdat je op een ongelijke grond vol takjes minder gemakkelijk een goede houding kunt vinden dan op een vlak matras.

Heel belangrijk: vergeet niet om hartelijk te lachen als het niet allemaal perfect gaat! Dat is (bijna) nog belangrijker dan de seks zelf. Als je kunt lachen om wat er mis gaat, maak je seks een stuk minder beladen (in de zin van moeten presteren) en krijg je meer zin om te experimenteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is er natuurlijk een beetje van afhankelijk in hoeverre jullie seksleven daadwerkelijk bedaard is.
Ik zou je vooral willen aanraden met elkaar te praten en open te zijn over dit onderwerp. Dus ook wat betreft je wensen.

Wil je eens experimenteren? Dan moet je dat gewoon vragen, lijkt me niets beschamend aan (tenzij je een of andere fetisj hebt, natuurlijk).
Dus wees open, helder en duidelijk. Zeg gewoon wat je wil, waar je mee zit en wat je prettig vindt.

Alleen al door elkaar aan te voelen d.m.v. gesprek kun je je seksleven aanzienlijk opkrikken. Wanneer je langs elkaar heen leeft wat seks betreft - bijv. door verlegenheid - dan kun je er nooit het maximale uithalen.

"Nee" heb je, "ja" kun je krijgen.
Geef het dus extra pit door in goed overleg af en toe iets anders te proberen. Uiteindelijk gaat het erom dat je van elkaar geniet en één wordt in liefde, hoe cliché dat ook klinkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik hier ooit al eerder schreef, tot grote woede van SuzyQ, sex speelt een belangrijke rol tot je 45 bent, zeker in een relatie, maar niet alleen daar. Functioneel is sex daarna overbodig en het wordt ook niet ondersteund door de natuur. Als een jaar of 10 extra sex wilt hebben, dan moet je overgaan op recreationele sex en dat is voor iedereen verschillend. Van parenclub/sauna tot reizen naar verweggistan Sommige vinden hun kick via internet of speeltjes. Naar maar waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi, laat ik meteen happen: naar? Welnee!
probeer eens lingerie, massage, andere tijd , rolspel
in iedergeval succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef eerst eens aandacht aan elkaars lichaam ,door bijvoorbeeld te strelen of een massage te geven.
Denk niet meteen aan "de daad", de rest komt later. succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat werkt zijn juist van die zaken als een dagje in bed lezen, kletsen, knuffelen.
Koop een sensuele massage boek
Afspreken dat alles mag behalve ............
Moet je eens zien hoe spannend het wordt

Enne : heb je wel eens je elektrische tandenborstel voor iets anders dan je tandenpoetsen gebruikt?