Pil (anticonceptie) door gootsteen gevallen en heb geen reserve strip. Wat nu?

Ik heb de de pil gepakt voor de volgende dag. Heb een pil met 1 kleurtje. Kan het kwaad dat ik die andere pil perongeluk heb laten vallen en nu de andere heb gepakt? Ben ik veilig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (1)

Je hebt de standaard 1 fase pil, iets met microgynon waarschijnlijk.
Dan is elke pil in de strip exact hetzelfde, het maakt niets uit. Gewoon goed opletten omdat de dag nu anders is.
En wel even een pil extra nemen van een volgende strip voor je de stopweek houd, anders heb je niet een volledige strip volgemaakt en ben je niet meer beschermd.
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar dan kom ik toch weer in de knoei met de volgende maand? want dan mis ik daar ook weer 1 pil.
Ritsuka
9 jaar geleden
verleng je het nooit? Ik doe altijd 1 volle strip, en dan iets van een halve strip, dan stop ik op het moment dat het mij uitkomt. En die halve strip bewaar ik weer voor de volgende keer.
Je kunt ook eerder stoppen hoor, maar dan ben je niet meer beschermd tegen zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar kan ik nu gewoon zo doorgaan met de pil? dus uiteindelijk ben ik dan 1 dag eerder ongesteld. Het gaat mij meer om nu want heb vandaag seks gehad en valt net die pil in de gootsteen. Ben ik dan op dit moment nog veilig?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mits het microgynon is. Als het een pil met elke dag een andere samenstelling is kan dit niet zomaar!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, had het '1 kleurtje' niet gezien!
Ritsuka
9 jaar geleden
Om beschermd te zijn tegen zwangerschap, moet je minstens 1 volle strip slikken, en dan een stopweek houden. Geen idee of het dan nog effect heeft op de seks die je nu gehad hebt, maar ik zou het persoonlijk niet riskeren.
Ritsuka
9 jaar geleden
Maar dat je een pil van maandag pakt ipv zondag maakt voor de 1 fase pil niet uit
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meid slik die pil eens lekker door, scheelt je weer een menstruatie! Doet mijn eigen huisarts ook!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
aanvulling: als ik een pil kwijt ben geraakt pak ik de laatste van de strip, dan blijven de dagen tenminste kloppen. En ik heb ook een halve strip liggen voor reserve.
Verder sla ik de stopweek elke maand over, dan ben ik maar 3 keer per jaar ongesteld, en veel minder chagrijnig. De pil is veilig als je hem iedere dag op dezelfde tijd slikt (max 10 uur later mag een keer, maar liever een vast tijdstip), minimaal 2 weken aaneengesloten hebt geslikt (als je ermee begint) en vooral: de stopweek nooit langer dan 7 dagen laat duren. Vergeet je een pil in de eerste week na de stopweek, dan moet je een morning-after-pil gaan halen. 1 keer vergeten in de laatste 2 weken kan geen kwaad. Als je geen stopweek houdt, zit je dus altijd in die laatste 2 weken en is hij dus veiliger.