Wat is een peproefde manier om her probleem op te lossen, dat je vriend vaker sex wil dan jezelf (vriendin)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Poet
10 jaar geleden
Hang een foto van jezelf op in de WC
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Poet: zodat je vriend zich daar aftrekt op die foto? Wat een ziek idee...
Poet
10 jaar geleden
Zou mijn oplossing eigenlijk ook niet zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zat precies in de situatie andersom (ja, er zijn ook vrouwen die van seks houden). Om een lang verhaal kort te maken, het heeft mij mijn relatie gekost, omdat ik het toch miste en (on)bewust er op zoek naar ging. Seks lijkt niet belangrijk, maar als je dit niet hebt met degene van wie je houdt, is dat meestal het begin van het einde. Seks is namelijk, los van andere aspecten, het enige dat een intieme relatie onderscheidt van een 'gewone' relatie met familie, vrienden etc. Daarnaast is het gewoon lekker, goed voor je ego en vul de rest zelf maar in. Succes en wijsheid, want blijft een lastig dilemma, waar je niet zo snel uitkomt.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik kan er niets aan doen...maar die eerste 3 reacties....
WAHAHAHAA

Antwoorden (9)

Dat je je vraag hier stelt, geeft al aan hoezeer je ermee in je maag zit. Dit probleem komt in de beste huwelijken voor, alhoewel je je wel vervolgens kunt afvragen hoe goed die huwelijken eigenlijk zijn.
Het is simpel: je vriend komt op deze manier niet aan zijn trekken. (sorry voor dat woord). Dus als je geen zin hebt, dan moet je zin maken. Anders loopt ie weg.
Probeer geen goed gesprek aan te gaan over dit onderwerp, want dat wordt ruzie en dat loopt ie ook weg.
Ga ook niet naar een therapeut, want dat zijn afzetters en aan het eind van de rit loopt je vriend alsnog weg.
Dus, kiezen op elkaar en laat het over je heen komen. Er zijn ergere klusjes in het huishouden, zoals bijvoorbeeld de haren uit het doucheputje halen.
O ja, zeg vooral na afloop dat het lekker was en vraag ook wanneer hij het weer wil doen. Dan kun je je daar vast op instellen. Sukses!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry Flapjes, wat een onzin!
Sex heb je met z'n tweeën, als je er alle twee zin in hebt. En als één van de twee wél zin heeft en de ander niet, gaat het feest niet door. (Of hij/zij moet zichzelf even bedienen, daar is ook nog nooit iemand slechter van geworden)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat zou ideaal zijn, Maar als er alleen maar de liefde bedreven wordt als de vraagstelster ook zin heeft, dan wordt vriendlief ongelukkig. Dat is echt het grootste probleem van de relaties.
En dat eindigt altijd in shit. Vreemd gaan, scheidingen, hoeren, ag zo maar door.
Het beste advies is dus meewerken en faken, Misschien went het wel en misschien krijgt zij op en duur ook de smaak te pakken. Dat zou mooi meegenomen zijn...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste advies is volgens mij niet om te faken, want daarmee adviseer je Annna om iets tegen haar zin te doen. Wat ze juist wel moet doen is er over praten. Misschien wil hij standjes/handelingen die zij niet wil, of wil zij graag dat hij iets doet wat hij niet doet of doet hij z'n best wel (of niet) maar lukt het hem niet om haar een orgasme te geven, nou daar kun je allemaal over praten en in het laatste geval moet-ie 'op les'. Praten kan ook met een vertrouwd persoon of juist wel met een therapeut omdat die onafhankelijk van de relatie staat. Annna, je kunt je huisarts om een verwijzing naar een seksuoloog vragen, afhankelijk van je verzekering krijg je een deel van de kosten vergoed. Sterkte, maar laat je niet tot iets dwingen dat je (diep in je hart) niet wilt.
ronron1212
10 jaar geleden
Flapjes mannen bepalen niet alles nog nooit zo een flauwekul gehoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1 van mij.. als we eenmaal bezig zijn, krijg ik meer zin. Het is géén feministisch standpunt, maar wel reëel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik slik antidepressiva, dus dat speelt ook een rol.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je. Misschien was mijn antwoord wat lolbroekig geschreven, maar de essentie meende ik en ik vind het top dat je dit reeël vindt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Raar antwoord. Dus zij moet zin maken omdat haar vriend zin heeft in seks. Hij kan ook proberen zin te maken in iets anders dan seks wanneer zijn vriendin geen zin heeft. De redenering gaat twee kanten op wat betreft het zin maken. Hij kan zijn zinnen best verzetten zo af en toe.
Het zou toch stom toevallig zijn als een stel precies even vaak en op dezelfde momenten zin in seks zou hebben. Uiteraard valt een en ander soms een beetje in dezelfde richting te sturen, maar dat hoeft heus niet altijd jet geval te zijn.
Het gaat dus niet alleen om het welzijn van de man, maar evenzeer om dat van de vrouw.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
'zin maken' of meer zin krijgen als je eenmaal bezig bent is heel iets anders dan tegen je wil in seks hebben. En zelf ervoor kiezen om toe te geven als je niet heel veel zin hebt is nog altijd iets anders dan echt niet willen maar hem toch maar z'n gang laten gaan uit angst voor de gevolgen. Seks tegen je wil heet verkrachting, ook als het met je eigen echtgenoot is. Je adviseert een vrouw - of man - niet om 'even de tanden op elkaar te zetten' waar het aankomt op seks. En een beetje man WIL geen eens seks als hij weet dat zijn vrouw echt niet wil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Kruidendame, Waarom moet degene die het meest wil altijd de klos zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet aanstellen, even tanden op elkaar en hem zijn gang laten gaan klinkt mij aardig als verkrachting binnen het huwelijk. Is een misdrijf, is ook geen goed idee. Het is dat ik maar 1x een - kan geven voor je antwoord...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iemand 'zijn gang laten gaan'. Wat is er onduidelijk aan het woord 'laten' ? Daar is niets misdadigs aan.
Net zo min als in 'leven en laten leven'.
ronron1212
10 jaar geleden
Flapjes je moet nog veel leren maar seks zonder dat je partner wil is verkrachting en ook geen plezierige seks en dat hoort het wel te zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nogmaals: in de ideale wereld, in stuiverromans en pornofilms heeft iedereen altijd evenveel zin. Je hoeft maar te kikken en hij/zij bedrijft hemelse en wilde seks met je.
Hoe anders is de realiteit. En hoe wreed is het lot als je behoort tot dat deel van de mensheid die meer wil dan zijn/haar partner.
Waarom moet die altijd een tandje terugnemen? Weet je wel hoe dat voelt? Misschien wel erger dan iets te doen waarvan je denkt dat dat je het niet wilt. Ik zeg: misschien. Misschien ietsje erger. Of ietsje minder erg. Maar waarschijnlijk vergelijkbaar. Ik snap echt niet waarom de 'meerwillers' altijd moeten inbinden en de 'minderwillers' zich beroepen op de rechten van de mens. It takes two to tango.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een minderwiller gebruikt het lichaam van een ander niet, een meerwiller wel. Dat maakt het verschil!
ronron1212
10 jaar geleden
Flapjes stel je eens voor je krijgt te maken met een partner die steeds meer wil en jij kan niet meer maar die partner wil meer wat dan?
Thecis
10 jaar geleden
In basis vind ik het geen goed antwoord. Echter, is het wel iets wat pyschologen en andere therapeuten mensen soms aanraden. Probeer mee te gaan en wellicht dat je zelf ook zin krijgt en dat het best plezierig is. Over de drempel stappen, noem ik het maar. Als je huwelijk / relatie goed is, zou je het hier over moeten kunnen hebben, maar zoals Flapjes ook al aan geeft, leven we hier in een reele wereld, niet in een utopia. Je kan het er dus niet altijd over hebben en soms wil je het er ook niet over hebben.
Het achterliggende idee, daar kan ik het mee eens zijn. Maar persoonlijk vind ik het wel wat genuanceerder liggen dan dat het wordt verteld in het initiele antwoord. Ik denk ook niet dat diegene zomaar weg zal lopen omdat er niet genoeg sex is. @Kruidenvrouwtje, ik snap je punt, maar Annna geeft zelf al aan dat ze het hier in basis mee eens kan zijn. Je bent inderdaad met z'n tweeen in een relatie en het is een kwestie van geven en nemen. Beide kanten op. Wil niet zeggen dat de meerwiller altijd zijn / haar zin moet krijgen, maar je kan hier wel iets mee doen. @ronron1212. Je vraag gaat door op een stelling, maar niet op het initiele. Daarom is de vraag ook niet relevant. Stel je voor dat je partner morgen onder de auto komt, gehandicapt wordt en niet meer kan, wat dan? Dit is ook niet aan de orde.
De definitie van verkrachting: Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt. In het geval dat Annna dit toe laat, stemt ze toe, is er juridisch geen sprake van verkrachting. Dus voor de mensen die roepen dat dit verkrachting zou zijn, wel als de partner een of meerdere keren aangeeft dat ze dit niet wil. Zodra ze niets aangeeft en zoals Flapjes het noemt "het over zich heen laat komen / tanden op elkaar" is het geen verkrachting. Onplezierig, absoluut, maar juridisch geen verkrachting (wordt anders als de vrouw (in dit geval) zich verzet e.d.). Voordat mensen gaan inhakken, let goed op de nuanceringen e.d.
ronron1212
10 jaar geleden
Thecis lees eerst even alle reacties. Het is niet zo in een relatie dat de man maar kan bepalen wanneer wel en niet. Het vergelijk van zo erg is het niet slaat in dit antwoord ook nergens op. Een relatie is geven en nemen en met elkaar komen tot een compromis. Niet dat je als man zo maar je partner alleen laat omdat er te weinig sex is naar je zin. Een relatie bestaat niet alleen met de gratie van de sex.
Thecis
10 jaar geleden
@ronron1212. Ga er eens van uit dat ik dat ook doe, alle reacties lezen... Want dat doe ik ook, het waren er maar 16... En je hebt gelijk dat het compromissen sluiten is. Daarom had ik ook geschreven dat het initiele antwoord een min waard is "In basis vind ik het geen goed antwoord."
En je hebt absoluut gelijk met dat een relatie niet alleen om de sex gaat. Maar even een paar voorbeelden: Kruidenvrouwtje: 1
"Een minderwiller gebruikt het lichaam van een ander niet, een meerwiller wel." ronron1212:
"Flapjes je moet nog veel leren maar seks zonder dat je partner wil is verkrachting" Gilles111:
"Niet aanstellen, even tanden op elkaar en hem zijn gang laten gaan klinkt mij aardig als verkrachting binnen het huwelijk. Is een misdrijf," Kruidenvrouwtje
"Dus zij moet zin maken omdat haar vriend zin heeft in seks." (volgens haar hoeft dat niet dus is er heeeel weinig seks gezien de opmerking "Het zou toch stom toevallig zijn als een stel precies even vaak en op dezelfde momenten zin in seks zou hebben."
Overigens wordt er vervolgd met " Uiteraard valt een en ander soms een beetje in dezelfde richting te sturen, maar dat hoeft heus niet altijd jet geval te zijn." Dit suggereert toch weer ergens aan beginnen waar je geen zin hebt omdat later je wel zin hebt... Ronron1212:
Flapjes mannen bepalen niet alles nog nooit zo een flauwekul gehoord. <-- dit komt ook bij vrouwen voor, zie antwoord ... (inmiddels verwijderd lijkt het). Dan even mijn antwoord:
"Ik denk ook niet dat diegene zomaar weg zal lopen omdat er niet genoeg sex is."
"Wil niet zeggen dat de meerwiller altijd zijn / haar zin moet krijgen, maar je kan hier wel iets mee doen." Ik kan nu abusievelijk zeggen "Lees mijn antwoord helemaal en aandachtig voordat je antwoord geeft." maar in basis denk ik dat we het met elkaar eens zijn...
Thecis
10 jaar geleden
Voetnoot, waarom ik die quotes had gegeven? Om aan te tonen dat het gesprek behoorlijk 1 kant op ging. Daarbij had ik een aantal nuanceringen staan omdat iedereen tegen het idee is dat je je soms over een drempel kan zetten (let op de toevoeging soms, dat betekent niet altijd maar een enkele keer). Daar doen therapeuten ook nog wel eens wat mee...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thecis, een vrouw hoeft zich niet te verzetten wil er sprake zijn van verkrachting. Of dacht je dat als er een mes of ander wapen tegen je lijf wordt gehouden, dat je dan nog heftig tegenspartelt? Nee, dan is het zoals Flapjes al zei 'laat het maar over je heenkomen'. Maar niet tegenspartelen (er zijn ook vrouwen die 'bevriezen' en zich niet kúnnen verzetten), betekent niet dat de seks daarmee automatisch de instemming van de vrouw heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is helemaal niks mis met af en toe eens een keertje 'zin maken', maar er is ALLES mis met 'de man maar z'n gang laten gaan omdat hij anders ongelukkig wordt'. Wat een onzin. Alsof een man alleen maar uit dierlijke behoeften bestaat en totaal zijn hersenen niet hoeft te laten werken. Een beetje man toont begrip voor zijn vriendin, en in overleg is er best een uitlaatklep voor zijn grotere behoefte te vinden. Laat hem lekker een beetje naar porno gaan kijken of zo, of vertel dat je er niet mee zit als hij het geregeld gezellig heeft met zichzelf.
Thecis
10 jaar geleden
@Saskia, bij de definitie van verkrachting zit inderdaad het stukje dwang niet. Klopt helemaal gelijk. Maar initieel jammert de vrouw dan wel en geeft het echt wel aan. Ze stribbelt dan wellicht niet tegen, maar aangeven dat ze niet wil komt gebeurd echt wel, ook met een mes op de keel
En je hebt gelijk dat er ook vrouwen zijn die bevriezen en niets aangeven. Juridisch is dit dan ook zeer moeilijk aan te tonen als verkrachting. Als iemand dagelijks verkracht wordt, is er ook geen tegenstribbelen meer. Maar dan is de vraag of dit niet onder marteling valt... Mogelijkheden die je niet hebt genoemd zijn, is verkrachting met mentale chantage (komt overigens veel meer bij mannen voor, ook zeer moeilijk te bewijzen) of wanneer men slaapt of bewusteloos is (GHB bijvoorbeeld). Echter is het stukje wat ik citeerde, de definitie, wel een stuk uit een wetboek, dus niet zomaar zelf verzonnen...
Dus tuurlijk zitten er haken en ogen aan. En binnen de wet zijn er grijze gebieden. Uiteindelijk gaat het er om dat de persoon het als verkrachting ziet of het zo ervaren heeft. @stippel,
Er is helemaal niks mis met af en toe eens een keertje ‘zin maken’, maar er is ALLES mis met ‘de man maar z’n gang laten gaan omdat hij anders ongelukkig wordt’.
--> helemaal mee eens. Nog even olie op het vuur gooien:
Waar is toch die tijd dat vrouwen gewoon luisterden en gewillig waren? Die goeie ouwe tijd toch...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@thecis: ja, vroegah was alles beitah, he? Gelukkig waren ze vroeger vaak zo moe van het harde werken of het lopende band werpen van nageslacht dat ze er gewoon doorheen sliepen .
Thecis
10 jaar geleden
Ach, of ze er nou doorheen slapen of een appeltje schillen zodat zij ook hun tijd nuttig gebruiken, maakt mij niet zoveel uit hoor. Ik ben best ruimdenkend wat dat betreft.
Thecis
10 jaar geleden
Ach, of ze er nou doorheen slapen of een appeltje schillen zodat zij ook hun tijd nuttig gebruiken, maakt mij niet zoveel uit hoor. Ik ben best ruimdenkend wat dat betreft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Foei!
Thecis
9 jaar geleden
Tja, kan natuurlijk ook. :D
Overigens, graag gedaan!
Hem een andere minnares gunnen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is zeker geen goede oplossing. Hierover praten en weten hoe je allebei in de relatie staat kan helpen. Een andere minnares is de makkelijkste oplossing waar vaak veel mannen en of vrouwen voor kiezen.
Frimu2
10 jaar geleden
Maar als je het iemand ..... GUNT ! ... In Jip en Janneke......als je het eigenlijk wel goed vind.....!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Een andere minnares is de makkelijkste oplossing waar vaak veel mannen en of vrouwen voor kiezen." ?? Het lijkt me juist een van de minst makkelijke oplossingen om samen toe te komen. Als het werkt lijkt het me verder een prima oplossing. Ik heb ook het idee dat je het antwoord niet begrijpt.
Thecis
10 jaar geleden
Ik snap het antwoord, maar 1 ding viel me op (even de humor er in houden). Hem een ANDERE minnares gunnen. Dus je gaat er al vanuit dat er 1 is ;-)
Frimu2
10 jaar geleden
De andere is in dit geval de minnares....die niet echt bemind ;-)
Thecis
10 jaar geleden
Kon het niet laten :-D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een open relatie zou echt een prima alternatief zijn!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plus van mij
Dus: De man heeft meer zin in sex en de vrouw moet zich aanpassen onder het mom dat er vervelender klusjes zijn. Waarom zou die man zich niet aanpassen en accepteren dat zijn vriendin minder behoefte heeft aan sex. Ik zou zeggen, probeer aan elkaar duidelijk te maken dat er die verschillen zijn terwijl je toch veel van elkaar kunt houden. Probeer, uit respect voor elkaar, die verschillen te accepteren. Die
Het komt trouwens heel veel voor dat vrouwen minder vaak zin hebben in sex, maar meer kunnen genieten van intimiteit door streling/ knuffelen/positieve aandacht en bevestiging.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies. Wat je eigenlijk schrijft is dat degene die meer wil moet respecteren dat de ander minder wil. Ik stel hier de vraag aan de orde: Waarom niet andersom? Dat dit vaak voorkomt onderschrijf ik. Het is waarschijnlijk de belangrijkste oorzaak van echtscheidingen.
Poet
10 jaar geleden
Ik ben het wel eens + Wel sex terwijl je niet wil is immers vervelender dan geen sex terwijl je wel wil. Helaas is het maar zelden zo dat beiden evenveel en ook nog op dezelfde momenten willen. Het is positief
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Flapjes: Waarom niet andersom? Omdat seks dan een vervelende ervaring zou worden voor degene die op dat moment geen zin heeft, terwijl het juist fijn en leuk zou moeten zijn voor beiden.
Ook kan ik me niet voorstellen dat je kan genieten van een vrijpartij met iemand die er geen zin in heeft en dus ook niet geniet op zo'n moment.
Mocht dit een reden zijn voor scheiding dan zal de liefde ook wel niet erg diep gezeten hebben. Scheiden is dan prima. Als mensen echt van elkaar houden gaan ze om zo'n reden echt niet scheiden.
Het leven is geven en nemen.
Sex is nu eenmaal heel belangrijk voor mannen. Dat kun je ontkennen (of daar kun je schijt aan hebben zoals sommigen in dit draadje) maar dat is niet erg verstandig.

Ik raad je aan om hem zijn zin te geven als hij behoefte heeft aan sex.
Jij kunt dan je zin krijgen in een geheel ander aspect van de relatie. Een aspect dat belangrijk is voor jou als vrouw.

Het gaat hier om je relatie!!!
Niet om het minste in je leven. Ik neem aan dat je van je man houdt en je relatie in stand wilt houden. Dan zul je water bij de wijn moeten doen.

Je kunt je principieel opstellen als zoals geadviseerd door sommigen die deze vraag hebben bentwoord of die een reactie hebben gegeven.
Als je dit doet bestaat de kans dat hij zijn heil elders gaat zoeken. Niet van vandaag op morgen maar over vijf of tien jaar zo dit het geval kunnen zijn.

Daarbij vraag ik me af, of de personen die hierboven nogal principieel hebben gereageerd wel zo'n goed huwelijk hebben. Want als een man wordt geweigerd (niet een keer, maar regelmatig) dan wordt hij boos, opstandig, rancuneus. Hetgeen onverbiddelijk leidt tot een slechtere relatie dan mogelijk zou zijn.

Vaak accepteert een man de omstandigheid dat hij wordt geweigerd, omdat hij aan de kinderen denkt, of het zich financieel niet kan veroorloven de relatie te beëindigen. Maar als dit niet het geval is dan vertrekt hij.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het eerder andersom is en dat zij zal vertrekken als hij gaat zeuren en drammen en de sfeer voortdurend verpest..Ook is seks als een verplichting zien nou niet bepaald lustopwekkend en zal ze juist steeds minder zin krijgen.
Uiteindelijk zal ze ervandoor gaan met iemand die niet zeurt en dramt en die niet eens kan genieten van een vrijpartij met iemand die op dat moment zelf niet geniet, want die zijn er ook genoeg. Hierdoor zal ze vaker zin hebben dan wanneer iemand gaat zeuren en eisen. Het moet gewoon fijn zijn voor allebei. Het doel voor beiden is genieten. Jij maakt van seks een soort dienstverlening, maar dat hoort het toch echt niet te zijn in een gezonde relatie. Als hij echt van haar houdt dan wil hij helemaal niet dat ze iets tegen haar zin doet, maar wil hij haar juist laten genieten.
Hij zal hooguit zijn uiterste best doen haar te verleiden, maar nooit dwingen of manipuleren. En als dat verleiden niet altijd lukt, dan weet hij zich vast wel raad met zichzelf. Daar hoef je geen drama van te maken. Mannen die single zijn (en dat zijn er heel veel tegenwoordig) en veel minder seks hebben, lopen ook niet allemaal bij een therapeut omdat ze ernstig gefrustreerd zouden zijn. Het zijn geen afhankelijke kleine kinderen. Ik denk dat jij die zogenaamde "behoefte" nogal overdrijft. Ook zal een man niet zomaar vertrekken uit een relatie als hij oprecht van iemand houdt.
Jouw verhaal klopt alleen als er geen echte liefde is. Maar zo'n iemand ben je dan ook liever kwijt dan rijk. Geen probleem als hij dan vertrekt.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Je slaat de spijker op zijn kop Astrid, jammer dat ik je reactie niet kan plussen. Viritueel plusje dan ;-)
Ik vind dat je seks tegen je zin in nooit moet doen, je moet jezelf niet voorbij lopen en je moet jezelf in je waarde laten. Ik vind dat je partner hier respect voor moet hebben, dan kun je samen op zoek gaan naar een oplossing. Als hij dit niet respecteert zegt dit denk ik een hoop over hoeveel hij echt om je geeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
5 + en en geen - voor een antwoord op een vraag waar een oplossing gezocht word.....Antwoorden dat je een oplossing moet zoeken....Briljant !
Een relatie bestaat niet alleen maar uit het onderdeel seks. Hoewel inderdaad vaak 1 van de partners hier meer zin in heeft dan de ander, en dit problemen kan geven in de relatie. Heb je al geprobeerd om met je partner te praten, en hem ook te laten begrijpen waarom jij er misschien minder zin in hebt dan hem. En kijk het is vanaf zijn oogpunt, weet jij waarom hij zo graag seks met je wilt.

Probeer elkaar te begrijpen, en elkaars keuze te accepteren. Zo kan de seks alleen maar beter worden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toestaan dat ie masturbeert...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
Neeej joh ook verbieden....word het helemaal gezellig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Frimu2; LOL! Deze zomer geen trektocht!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vraag me overigens af wat de partner van een vrouw 'die het - letterlijk - over zich heen laat komen' doet na enige tijd. Is het - vanuit een mannenstandpunt gezien - leuk om 'horizontaal te gymnastieken' op een stijve plank?
Poet
10 jaar geleden
Dat is 3x niks
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Was dat masturberen verboden dan?
Ik geloof namelijk niet dat iemand dat niet doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bestaan er dan relaties waarin je toestemming moet vragen om te masturberen??? Zeer vreemd.
Als je de pil slikt, kan je misschien een andere proberen.
Het kan zijn dat je daardoor meer zin krijgt, en jullie dus meer op 1 lijn komen te zitten.
Maar er zijn ook andere manieren om meer op 1 lijn te komen hiermee.
Wel zou ik zorgen dat jij het bent die meer zin krijgt, anders krijgen jullie een broer/zus relatie..
Tenzij dat is wat je wil?

Toegevoegd na 13 minuten:
Je kunt ook nog eens nagaan of je vriend er misschien wat meer aan kan doen om jou libido te verhogen, of je daarbij te helpen.
Maar zorg dan wel dat je alles wat je evt. lekker of fijn zou vinden duidelijk en vooral letterlijk naar hem uitspreekt.
Veel vrouwen gaan er vaak maar vanuit dat "hij" dat wel weet, zou moeten weten, of moet kunnen aanvoelen.
Zo werkt het dus meestal helaas niet. Duidelijk met elkaar communiceren dus.
Uiteindelijk zal het toch van 2 kanten moeten komen om dit probleem op te lossen, en hebben jullie daar ook alle 2 profijt van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind een aantal antwoorden ronduit schunnig.

Mannen moeten leren dat niet alles om hun behoefte draait. "Ik raad je aan om hem zijn zin te geven." Ja nu als hij zo'n zin heeft gaat hij toch lekker rungelen! Is ie ook zijn kwakkie kwijt.
En wat is normaal? Als hij 5x op een dag wil, moet jij maar 5 keer je benen spreiden?
Ik dacht het niet!

Wat ik wel weet is dat dit een veel voorkomend probleem is. Het is niet uniek.
En er zijn inderdaad wel een aantal relaties aan kapot gegaan.

Soms hebben mensen ook geen zin omdat ze bijvoorbeeld:
geen orgasme krijgen
omdat het vaak pijnlijk is
Omdat ze te druk zijn in hun hoofd
Omdat ze hoofdpijn hebben (en nee seks helpt niet tegen hoofdpijn, dat is bullshit)

Als dit langer aanhoud komt er op een gegeven moment ook een soort van taboe op. Het is niet langer bespreekbaar. En alleen al de gedachte aan seks maakt iets los van "NEE IK WIL NIET!"

Dat probleem moet je zien te voorkomen. Je zou bij jezelf kunnen vragen "waarom wil ik niet?" maar ik vermoed dat je dat al gedaan hebt. Ik zelf heb de afgelopen 5 jaar zitten klooien met ditzelfde probleem. En hevige ruzie over gehad met manlief. En ik kon maar niet verklaren waarom ik geen zin had.

Ik ben er nu net 2 weken achter. Mijn man en ik namen geen tijd voor elkaar. Wel samen TV kijken af en toe een spelletje samen en dat was het. Verder werken, werken, werken, nog meer werken en in de vrije tijd hij gamen en ik lezen. En dan werd er van mij verwacht dat ik even naar bed mee ging om te batsen...haha ja ja...
Nou zo werkt dat dus niet.

Gewoon een knuffel? Dat gebeurde niet. Als ik een knuffel kreeg werden er ook meteen seks signalen gegeven zo van "ik wil, ik wil ik, ik wil..." Leuk dus ook niet meer knuffelen. Samen douchen nee ook niet meer, want dan werd er meteen een piel tegen me aangeduwd.
En zo was er dus helemaal geen fysiek contact meer. En ik vond dat wel prima, want dan werd ik er niet mee lastig gevallen.

Maar wat ik me niet realiseerde was dat ik juist dat fysieke wel heel erg miste. De laatste tijd zijn we weer begonnen om op een gewone manier fysiek contact met elkaar te hebben zonder dat hij meteen aan begon aan te tonen "ik wil seks" en wat gebeurd er...ik wil seks :-)

Mag niet meer schrijven, rest volgt in reactie:
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Neem de tijd voor elkaar. Praat samen met elkaar. Wat er ook gebeurd het zal altijd zo blijven dat je vriend vaker wil dan jij. Dat is nu eenmaal het verschil tussen mannen en vrouwen (en daardoor mijn overtuiging dat God niet bestaat, een perfect iemand zou zo'n fout niet maken) Verder zijn er nog andere mogelijkheden:
Ik heb begrepen dat er volgend jaar een libido pil voor vrouwen op de markt komt. Via dokters recept.
Je zou bij de huisarts een verwijzing kunnen krijgen naar een seksuologe. Die kan misschien helpen.
Als hij zin heeft en jij niet, zou je hem misschien kunnen helpen, aftrekken, pijpen (als je dat wel wilt) Als je vriend zin heeft en jij hebt geen zin, sluit je er niet helemaal voor af. Misschien kan hij je verleiden, maar dan moet hij er wel wat voor doen en dus niet meteen er bovenop duiken, want dat werkt dus niet. Maar sta er open voor. Maar bovenal, neem tijd voor elkaar en neem tijd voor de seks. Doe ook geen dingen die je niet wilt. Dus als jij geen anale seks wilt doe het dan niet, ook niet uit schuldgevoel. Laat hij eerst maar eens een dikke dildo in zijn kont stoppen ;-) En als hij dit allemaal niet wil...zoek dan maar een andere vent, want dan is deze is het kennelijk niet waard. Seks doe je samen en niet hij alleen. Dan koopt hij maar een opblaaspop.
Thecis
10 jaar geleden
Even ingaan op de sex tegen hoofdpijn bullshit. http://www.nu.nl/gezondheid/3359705/seks-beter-hoofdpijn-dan-pijnstiller.html http://www.vrouwonline.nl/sex-relatie/relatie/hoofdpijn-seks-helpt http://www.margriet.nl/mooi-gezond/seks-goed-tegen-hoofdpijn http://www.elsevier.nl/Stijl/achtergrond/2011/12/Dames-seks-is-het-middel-tegen-hoofdpijn-ELSEVIER325582W/ Wetenschappelijk:
Dr. Emile Couturier heeft hier veel onderzoek naar gedaan. Dus het is geen bullshit verhaal... Verder komt het ook bij vrouwen voor dat zij meer zin hebben dan de man, zij het een stuk minder, maar komt wel voor. Verder ben ik het eens met je tactiek. Vaak groeit dit probleem en weet je niet meer precies hoe het ontstaan is. Tijd en geduld is dan inderdaad nodig plus dat je voor elkaar open moet staan en kritiek moet kunnen ontvangen (en dat is het moeilijkste want je wil dat het aan de ander ligt (hij/zij wil toch meer, moet hij/zij maar aanpassen). Goed verhaal, daar kan wat mee.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik weet dat er onderzoeken gedaan zijn die zeggen dat het idd helpt. Bij mij helpt het in ieder geval niet. Ik heb van mijn 14e tot mijn 28e ELKE dag hoofdpijn gehad. Geloof me als seks had geholpen had mijn man 10 jaar de tijd van zijn leven gehad. Ik gaf toen de tijd ALLES voor 1 dag zonder... En ik ken meer dames bij wie het ook niet helpt :-(
Ik ken eigenlijk niemand bij wie het wel helpt. Wat betreft: Het willen dat het aan de ander ligt. Daar loop je inderdaad al snel tegen aan. Ook omdat het een steeds terug kerend probleem is. Je kan niet zo maar verwachten dat de ander zich maar even aanpast. Beide niet en dat maakt het zo verdomde lastig. En soms ook verdrietig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Adriaan, Ik heb helemaal niets tegen de bijbel, maar je moet die teksten wel zien in de context van die tijd.
Je zegt zelf al letterlijk: "al klinkt het ouderwets". Het is ook ouderwets inderdaad en tijden zijn gelukkig veranderd. Waarom zou een man een geschiktere leider zijn dan een vrouw? In patriarchale maatschappijen werden (en worden) vrouwen en kinderen nou niet bepaald geweldig respectvol behandeld. Klinkt allemaal leuk die bijbel tekst, maar mannen handelden toch meer in hun eigenbelang dan in het belang van het gezin. Verkrachtingen en geweld waren geen uitzonderingen. Incest-plegers zijn ook voornamelijk mannen. Die mannen konden maar slecht omgaan met dat leiderschap. Waarschijnlijk door de invloed van testosteron waar vrouwen veel minder van hebben en daardoor vaak betere beslissingen kunnen nemen, minder geleidt door lust en geweld. Om een goed leider te kunnen zijn is het handig om ook wijzer te zijn dan de ander. Wereldwijd (onafhankelijk van cultuur dus) zitten er veel meer mannen in gevangenissen dan vrouwen. Tja, geweldige leiders dus;-) Ik denk echt niet dat God het zo heeft bedoeld, ondanks al die bijbelteksten die niet door God zelf maar door mannen uit die tijd zijn geschreven. Als liefde kan verweken bij de man door een zogenaamd gebrek aan seks zoals jij stelt (en ja...wat is een gebrek, is nogal subjectief), dan kan die liefde niet anders dan zeer oppervlakkig zijn en zo'n man willen we niet eens. Gelukkig echter zijn niet alle mannen hetzelfde. Met je laatste opmerking ben ik het wel eens: "Het is niet verkeerd om te genieten". Dat moet dan alleen wel van twee kanten zijn en geen dienstverlening worden zoals sommigen hier voorstellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, God heeft inderdaad de man met zijn beperkingen niet als leider van de vrouw bedoeld, klopt. De teksten daarover in de bijbel moet je in de context zien van die tijd. Dat doen de moderne theologen van tegenwoordig ook. Die teksten zijn geschreven door mannen uit die tijd.
Daarnaast is de bijbel door de jaren heen vaak verkeerd vertaald en geïnterpreteerd. Dit gebeurde meestal ook door mannen. Uit onderzoek blijkt dat bij kinderen jongetjes veel slechter presteren in het vrije onderwijs dan meisjes. Dit komt omdat jongetjes meer leiding nodig hebben en meisjes veel beter zelfstandig kunnen functioneren. Niet echt geboren leiders dus die jongetjes. Wel hebben ze zelf veel leiding en structuur nodig. Ook op het VWO zie je dat meisjes beter presteren. Daar wordt ook eigen initiatief en zelfstandigheid verwacht. Uit onderzoek blijkt ook dat mannen na een verbroken relatie sneller weer op zoek gaan naar een nieuwe partner dan vrouwen. Mannen vinden het vaker moeilijk om alleen te zijn. Vrouwen zijn vaak zelfstandiger en kiezen er vaker voor om een tijdje alleen te blijven. Die vrouwen hebben dus helemaal geen "leider" nodig en zijn van niemand afhankelijk. Ook op seksueel vlak zijn veel mannen afhankelijker en kunnen dan gaan "zeuren" als ze het allemaal niet op tijd krijgen zoals de vraagsteller ook aangeeft. Als mannen een bedrijf starten gaan ze vaker en sneller failliet dan vrouwen met een eigen bedrijf. Dat komt omdat mannen meer risico's nemen. Vrouwen nemen minder risico's en gebruiken meer hun verstand. Minder impulsief dus dan mannen. Als jij zegt dat mannen vaker hun verstand gebruiken klopt dat dus niet. Ook het feit dat wereldwijd 95% (!) van de gevangenen uit mannen bestaat spreekt dat tegen.Je gebruikt nou niet echt je verstand als je crimineel wordt en je dan ook nog laat pakken. Niet echt geschikt als "hoofd' van het gezin zoals in de bijbel staat.
Maar ach, met een beetje leiding van een sterke vrouw komt het vaak wel weer goed met die mannen;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In moderne relaties zie je dat man en vrouw allebei evenveel leiding hebben en alles in overleg doen. Hoewel je ook vaak ziet dat de vrouw juist het voortouw neemt en de man het allemaal wel best vindt. Wat ook wel rijmt met die onderzoeken uit het onderwijs. Door testosteron zijn mannen sneller agressief, sneller gefrustreerd en slaan er vervolgens eerder op los. Ze handelen dan juist niet vanuit verstand maar vanuit gevoel (namelijk frustratie en woede). Vrouwen zijn eerder geneigd om problemen uit te praten, verstand te gebruiken en de gevolgen te overzien. Dat bij God mannelijke eigenschappen zouden overheersen vind ik een belediging voor God. God zou dan dus volgens jou o.a. zakelijk, afstandelijk, agressief, impulsief en gedreven door seksuele lust zijn. Ik heb toch altijd vroeger geleerd dat God oneindige liefde en barmhartigheid is. Zelf denk ik ook niet dat God een vrouw is, maar al helemáál geen man. Als ik het zo terug lees komen mannen wel heel erg slecht uit de verf;-) Maar we hebben het hier natuurlijk over gemiddeldes en extreme gevallen. Gelukkig voor de moderne vrouw zijn er ook nog best hele aardige, leuke en zorgzame mannen te vinden met wie je goed kan praten en kan lachen (héél belangrijk ook) en die niet zo nodig "leider" willen zijn. Op "haantjesgedrag" zitten we niet te wachten. Vrouwen zijn tegenwoordig gelukkig heel zelfstandig en een relatie moet gewoon een leuke en fijne toevoeging zijn in het leven en zonder rare verplichtingen zoals sommigen hier in hun antwoord beweren..