Ken een dokter je vertellen hoe je maagdvlies is gescheurd?

Ja ik heb angst voor mijn eerste gynaecologisch onderzoek. Mijn vriend wil testen of ik maagd ben, maar ik denk dat ik het al lang niet meer ben. Ik ben nog nooit met iemand geweest maar heb zelf al eens iets in de grote van een dildo in mijn vagina geduwd. Er kwam een beetje bloed maar daarna had ik ook mijn regels. Alles brengt mij in de war nu. Als de dokter zegt dat mijn maagdvlies gescheurd is, kan hij ook zeggen waardoor? Hoe kan ik het dan bewijzen dat ik geen seks heb gehad..... Ben echt radeloos en kan erdoor al een maand niet slapen. Kan iemand helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Anders moet je je vriend maar laten bewijzen dat het niet zo is als hij van je houd maakt het zoiezo niet uit of je maagd bent of niet. Hij is waarschijnlijk al lang geen maagd meer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarbij komt dat als jou vriend jou niet op je woord vertrouwd en gelooft, jij jezelf moet afvragen of hij wel echt van je houd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt in onze cultuur dat de meisjes maagd moeten blijven tot hun huwelijk, daarom wil hij het zo graag weten. Het kwelt hem dat hij geen zekerheid heeft.. En het kwelt mij dat hij me niet vertrouwt..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoek een ander die om jou persoonlijk geeft en niet alleen je maagdelijkheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als t de cultuur is (dat zeg je juist want voor t geloof maakt t niks uit) zou je er met je moeder over kunnen praten misschien. En artikelen op internet uitprinten over maagdenvliezen. Het aan je familie en vriend laten lezen. Bewijs van wetenschap kunnen ze niet ontkennen. Je kan met zoveel dingen je randje van je vagina al oprekken of scheuren, dat het onmogelijk is te bepalen of je maagd bent. Stel nou dat je geen maagd meer blijkt te zijn, wat dan? Dan "kan" niemand met je trouwen? Ik probeer je niet te laten kiezen tussen liefde en familie. Maar meid, denk alsjeblieft aan je eigen geluk! Anders leef je de rest van je leven ongelukkig. Dat straalt uit naar je omgeving en eventuele kinderen later. Dat wil je toch ook niet? Sterkte meid!
Ritsuka
10 jaar geleden
Je kunt dit niet bewijzen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is treurig dat je anno 2014, moet voldoen aan een waanidee in een cultuur.
Ik hoop dat je je verder niet laat leiden of aanpast door andere waanideeen die bestaan in die cultuur. Want in elke cultuur is een vrouw baas over haar eigen lichaam. Zij bepaald wie er aanzit, wie er naar kijkt en wat ze er mee doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Draai het eens om, laat hem bewijzen dat hij nog nooit seks gehad heeft, kijken hoe hij dat vindt.....
ronron1212
10 jaar geleden
Helemaal goed vbv003 wat een onzin vraag van dat vriendje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad vbv003 want ook een moslim want ik vermoed dat het hier om gaat,moet rein het huwelijk in dus hoe gaat hij dit dan bewijzen? En daarbij zijn deze mannen vaak alleen overtuigd als er bloed aan het laken zit en ook dit is pure onzin want niet iedere vrouw verliest bloed tijdens de ontmaagding.
Poet
10 jaar geleden
Betalen wij ziektekostenverzekeringspremie om vrouwen die helemaal niet ziek zijn te laten veroordelen?
Poet
10 jaar geleden
Sorry dat is niet aardig. Maar geloof me ik voel plaatsvervangende benauwdheid. Ik heb al zo vaak gezien hoe zo een wantrouwige jongen niet alleen nu maar dus ook de rest van je leven wantrouwig blijft en je dus continu controleert, opsluit en dwingt tot van alles (zoals nu naar de gynaecoloog te gaan). Hij zal niet te overtuigen zijn op momenten dat hij in zijn wantrouwen vermoedt dat je iets met een ander hebt gedaan. Feitelijk ben jij altijd bij voorbaat fout; de schuldige van alle ellende, vanaf nu. Bang en geïsoleerd. Zonder een vrij leven. Let wel: ik ken veel Marrokanen en heb het hier zelfs over mijn eigen zus. Godzijdank is ze gescheiden inmiddels. Ga in hemelsnaam een lieve, aardige jongen zoeken nu het nog kan.
Dump die hypocriet. Hier nog goede informatie over maagdenvliezen:
http://www.rutgershuis-oost.nl/maagd.php
manneke
10 jaar geleden
Dumpen die jongen........ Jij vraagt toch ook niet of hij wil bewijzen dat hij nooit met een vrouw seks heeft gehad!
Poet
10 jaar geleden
Hij en zijn sociale omgeving zijn in feite bezig jouw te laten voelen dat ze de baas over je zijn. Je te breken. Een soort verktrachting in feite
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dumpen die handel. Echt. Je moet niet tegen beter weten in een relatie in stand proberen te houden als hij je tot iets dwingt. Maakt niet uit wat. Jij bepaalt altijd wat jij doet en hoe je dat doet. In jouw cultuur moet je maagd zijn, en dat BEN je ook. In jouw cultuur staat neem ik aan nergens geschreven dat je je vriend een briefje van de gynaecoloog verschuldigd bent. Ga lekker een vrij leven leiden met een betere vriend.

Antwoorden (2)

je vriend wil weten of je nog maagd ben?
Je bent nog maagd als je geen seks hebt gehad, met alleen een speeltje telt dan niet.
Je maagdenvlies is ook geen vlies, maar een randje weefsel. Vaak gaat dit al kapot door condooms, door bepaalde sporten (turnen of paardrijden bijvoorbeeld) of doordat je zoiets geprobeerd hebt als jij deed. Niks mis mee en volledig normaal.
De dokter kan NIET zien hoe dit is gebeurt, en of je dat vlies nu wel of niet hebt zegt helemaal niets over je seksuele geschiedenis.

Toegevoegd na 49 seconden:
Ik zou hier niet voor naar de dokter gaan, ik zou eerder een ander vriendje zoeken die je respecteert, en niet van je eist dat je gaat 'bewijzen' dat je nog maagd bent.
Ritsuka
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ding is dat hij verhaaltjes heeft gehoord dat ik met iemand geweest ben.. Daarom gelooft hij mij niet op mijn woord, en in onze cultuur moet het meisje maagd zijn. Ik heb het hem verteld over dat 'speeltje' maar toch is hij van mening dat de dokter gaat kunnen zeggen of mijn vlies door dat speeltje is gescheurd of iets anders.
Het feit dat ik het bloed heb gezien overtuigd me dat ik zelf het vliesje heb gescheurd. Maar als de dokter het niet kan zeggen, wat dan?
Hij kan dus enkel zien dat de gescheurd is....
Toch bedankt voor je snelle reactie!
Ritsuka
10 jaar geleden
Een dokter kan niet zeggen waardoor het gebeurt is, als het al is te zien.
En dan nog zegt je dokter niks, geheimhoudingsplicht tussen patient rn dokter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoed dat je een moslima bent? Je zal hier continue tegenaan lopen,ook al zou je een ander vriendje krijgen of je moet een vriendje zoeken die hier totaal niet om geeft,maar geeft om de persoon zelf. + Ritsuka
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook ik denk dat de arts niets zal zeggen, zeker niet als er een vriendje je dwingt dit onderzoek te ondergaan. Ik verwacht dat de artsen de reden van deze onderzoeken al wel kennen en hier niet eens aan mee willen werken. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Anonik: Het is maar de vraag of de dokter wil praten over jouw maagdenvlies waar jouw vriend bij is......
Daar heeft jouw vriend namelijk niks mee te maken, dus goed kans dat die dokter dat ook tegen hem zegt.
Poet
10 jaar geleden
+ plus
Nee dat kan de dokter niet.

De maagdenvlies is iets waar heel veel fabels over zijn. Het is niet echt een vlies, maar meer een soort randje rond de ingang van je vagina. Het sluit de vagina dus niet helemaal af. Je menstruatiebloed kan er immers ook gewoon langs.

Bij iedereen is het weer anders. Sommige vrouwen worden zonder maagdenvlies geboren. Bij sommige vrouwen rekt het alleen op als ze seks hebben. En er zijn inderdaad vrouwen die een beetje bloed verliezen bij de eerste keer seks omdat er een klein scheurtje in het maagdenvlies komt.
Het maagdenvlies verdwijnt pas helemaal als er een baby door het geboortekanaal is gegaan.
Dus omdat het zo verschillend kan zijn bij vrouwen is het lastig om überhaupt iets te zeggen over het maagdenvlies.
En dan is het al helemaal onmogelijk om aan te geven waardoor het maagdenvlies gescheurd zou zijn (of dit nu een penis is of een voorwerp)

Aangezien jij nog geen gemeenschap hebt gehad, ben je nog maagd. De rest doet er niet toe. Je vriend moet jou op je woord geloven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Precies
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toen ik het 'speeltje' heb gebruikt, heb ik een beetje bloed verloren, maar hoe kan de dokter nu zeggen of het door het speeltje was?
Mijn vriend zegt wel dat het kan, waarschijnlijk om mij schrik aan te jagen.
We gaan toch naar de gynaecoloog binnenkort. Hopelijk gelooft mijn vriend de dokter.
Dank je voor je reactie!
Ritsuka
10 jaar geleden
Kan niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee Anonik, nogmaals: dat KAN een dokter niet. Niemand kan dat. Zelfs niet de allerbeste dokter in de hele wereld. En als jou vriend denkt dat wel te kunnen, zou hij zelf arts moeten worden want dat zou een wonder zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed ik zal nog eens met hem moeten praten. Misschien gaan we dan toch niet naar de dokter. Bedankt allemaal!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel veel sterkte meid! Ik duim voor je dat alles goed komt zoals jij wil!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kán niet, en ik zou ernstig verbaasd zijn als een huisarts jou hiervoor een verwijzing geeft voor een gyneacoloog.
Zoals een ander al zei: hoe gaat híj het bewijzen.
Ga eens heel goed nadenken of je je hele leven met iemand wil doorbrengen die jou aan het begin van je relatie al niet gelooft (én extreme maatregelen eist om zijn gelijk te krijgen)
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik zou toch maar wel langs een dokter gaan. De psycholoog. Laat die maar eens een hartig woordje met die vent van jou praten.