Kunnen mannen buiten hun eigen relatie intieme vriendschap onderhouden met vrouwen die geen relatie hebben zonder dat het tot sex komt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
18.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, precies...dat vraag ik me ook af.. als je het hebt over INTIEM zonder SEX is de definitie van die 2 termen belangrijk voor een juiste beantwoording van je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diep vertrouwelijk contact. Open stellen voor je gevoelens en deze met elkaar delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en de ander in die intieme eigen relatie is een vrouw? ik bedoel te vragen hebben we het hier over een hetero man?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Concreet :Hetero mannen die een liefdesrelatie ( getrouwd, samenwoonden, latrelatie enz) hebben met een vrouw.

Het beste antwoord

Ja, dat kan
Ik (zelf vrouw en getrouwd) heb een hele goede vriend, echt een soulmate, met wie ik regelmatig afspreek zonder mijn man erbij. Ik kende hem al voor ik mijn man ontmoette, en de vriendschap is gebleven en alleen maar hechter geworden in de loop van de jaren.

In mijn ogen draait het allemaal om vertrouwen.
Dus vertrouw je als vrouw je man, of als man je vrouw? Als je zeker weet dat je elkaar hebt gekozen en elkaar trouw blijft, dan moet je de ander ook zijn/haar vrienden gunnen. Dat betekent dat een man zowel vrouwelijke als mannelijke vrienden kan hebben, en voor een vrouw betekent dat hetzelfde. Vriendschappen, en vooral de hele goede, verrijkt je leven. En dat wil je dus je partner niet misgunnen. Het feit dat je met elkaar getrouwd bent, betekent niet dat je alles alleen maar met elkaar hoeft te delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gootje: wat een geweldig antwoord van iemand die begrijpt waar het werkelijk om draait. Mijn eerste plusje is voor jou! :-)

Andere antwoorden (35)

Ja waarom niet. Alles kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Kan je dan ook door een waterkraan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn vrouw wel toen ze dun was
Nee, volstrekt onmogelijk. Ik heb ze altijd binnen vijf minuten plat, tenminste.
14 jaar geleden
Ja dat kan, maar het is heel lastig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker. Al is er soms wel eens sprake van een spanningsveld, althans dat ervaar ik zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dat kan.
Ik kan dat.
Of jij het ook kan weet ik niet.
Ik kan me voorstellen dat je het daar moeilijk mee kunt hebben. Dat kan ik ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want intiem gaan is volgens mij hetzelfde als vleeschelijke gemeenschap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriendschap wel, maar hoe heb je die intiem zonder sex, dat vraag ik me af. Het zou kunnen, als ze je niet opwindt
of anders om. Je vindt haar alleen lief en knuffelt alleen, maar verder gaan daar heb je geen behoefte aan. Dan zou het wel kunnen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar dan moet de vrouw in kwestie dat óók kunnen....ik zou me kunnen voorstellen, dat een vrouw zonder relatie het dan toch knáp moeilijk krijgt - wel knuffelen, en niet verder mogen gaan??
amc
14 jaar geleden
Omdat het een intieme relatie is gaat het volgens mij verder dan alleen vriendschappelijk en dan krijg je aanraken en knuffelen volgens mij. Elke vrouw vindt af en toe een knuffel fijn en het hoeft niet verder te gaan. Als ze weet dat de man niets verder wil, stel je je als vrouw erop in en als het voor hem alleen een knuffel is, zal het bij de vrouw ook niets opwindends opwekken. Hij is nl. niets van plan en hoeft ook niets uit te lokken. Als ze toch opgewonden raakt merkt hij dit en houdt vanzelf op, omdat hij nu eenmaal niets wil. Als je als vrouw hier problemen mee hebt, zeg je het hem en moet hij zijn handen thuishouden. Even goede vrienden, maar niet 'íntiem'.
Ja hoor. Dat kan. Ik heb het meegemaakt. Dus het kan zeker. Ik denk echter dat het niet voor iedereen weggelegd is. Het is echt van belang dat je je beseft wat het gevaar is en dat je daar ook over praat, want anders ontstaan er vreemde situaties omdat er ook vanuit de buitenwereld over gepraat wordt natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jouw eigen relatie goed is, en je bent sterk genoeg, dan is dat heel goed mogelijk.
14 jaar geleden
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat dit prima kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof er niet in. Het lichamelijke aspect zal altijd om de hoek komen. Tenminste bij mij is dat wel het geval.
Vooral als je iemand echt heel erg aardig vindt. Er zijn altijd van die momenten....... Dan ligt geestelijke intimiteit en lichamelijke intimiteit wel heel dicht bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in mijn omgeving zie ik dat dit absoluut kan!
respect voor elkaar (en je eigen relatie) hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan wel.
Echter:
Er bestaat zoiets als emotionele ontrouw, ook wel omschreven als vreemdgaan zonder seks.

Hoe het uitpakt, dat zal voor een groot deel ook afhangen van hoe je die vriendschap dan invult.
En vooral hoe jouw eigen partner daar tegenaan kijkt.
Want het is wel logisch dat er een behoefte is om dingen met anderen te bespreken, die je misschien niet zo makkelijk met je eigen partner bespreekt.

Zorg dat er geen geheimzinnige sfeer ontstaat.

Zie het artikel in de link,

Toegevoegd na 5 minuten:
Alle intieme zaken die je eigenlijk met je partner hoort te delen en die je buiten je partner om deelt met een ander is een vorm van emotioneel vreemdgaan.

Dus bespreek het met je partner, als je die niet kwijt wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, als ze maar een eigen knop kunnen omzetten. Ik heb als ik een vriendin heb minder spanningen lopen tussen mijn hartsvriendin en mij dan als ik single ben..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker. Evenals vrouwen kunnen mannen dat best. Zijn wel uitzonderingen, dat wel. Maar over het algemeen gaat zo'n relatie helaas niet zonder sex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dat kan.

Mocht je doelen op een specifieke situatie, dan kunnen wij je natuurlijk niet vertellen of het in die situatie ook echt zo is.

Maar zowel mannen als vrouwen zijn in staat om bevriend te zijn met mensen van het geslacht waar ze op vallen zonder er automatisch meteen bovenop te springen.

Dat is maar goed ook, anders zouden mijn man en ik allebei überhaupt niet in staat zijn om een vriendschap te onderhouden zonder die vriend aan te randen, aangezien wij beide bi zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor ,dat kan. Ik heb meerdere goede vrienden van het andere geslacht, ook vrijgezellen, waarvan ik me niet kan voorstellen daar ooit fysiek toe aangetrokken te worden of zelfs maar enigszins in de verleiding te komen. En ongetwijfeld ook vice versa.
Ook in de tijd dat ik nog niet getrouwd was heb ik meerdere goede vrienden gehad, waarbij van enig lichamelijk aspect geen enkele sprake was.

Als je helemaal elkaars type bent lijkt het me overigens lastiger. Maar er zijn maar weinig mannen die me zowel lichamelijk als geestelijk kunnen bekoren, en daar heb ik de beste al uitgekozen, dus ik sta er ook totaal niet open voor en straal dat dus ook niet uit; dat scheelt wellicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met je andere vraag heb ik je meteen op deze vraag een antwoordt gegeven.
Als je gewoon als een koning je gevoelens bekijkt en het aan je voorbij laat gaan en je hoofd het werk laat doen doormiddel van het nadenken dan kom je een heel eind.Eerst denken en praten met degene waar je wat voor voelt en je partner.Het is niet moeilijk, maar je moet even weten hoe hier mee om te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan uiteraard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan.
Als het tot sex komt. dan is vaak de vriendschap ook
afgelopen, en dat is zonde van een goede vriendschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Theoretisch, wel :)

Ik begrijp echter niet hoe kan een man überhaupt 'intieme vriendschap' met een vrouw hebben, zonder dat hij een man zijnde haar als vrouw ziet en accepteert. Inclusief haar seksualiteit. Het maakt intieme vriendschap alleen maar intiemer.

Het hoeft niet tot daadwerkelijke seks te komen, maar alle seksuele gevoelens uitsluiten gaat niet werken. Ten minste, niet voor lang.

Toegevoegd na 28 minuten:
*vrouwen die GEEN relatie hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat werkt prima. Ik spreek uit eigen ervaring XP
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, hoor ik ook. Wie niet? :-)
Als het een echte vent is: ja zeker wel. Zo lang ze niet alleen met hun geslachtsdeel denken en kunnen inzien dat intimiteit veel meer inhoudt dan sex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan zeker.

Ik woon samen en heb daarnaast een aantal vriendinnen waarmee ik uit eten ga en erg goed mee kan praten.

We zijn heel open over onze gevoelens en ervaringen.
Niet zelden worden mij dingen toevertrouwd die heel intiem en persoonlijk zijn.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat sex ook niet altijd het einde van een vriendschap hoeft te betekenen.
(Ik denk dat dit in de meeste gevallen wél zo gaat...)
Een vriendin waar ik 10 jaar geleden een kortstondige relatie mee had is nog steeds een van mijn beste vriendinnen die ik regelmatig zie, zonder dat er sex aan te pas komt.

John
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk kan dat, maar hou er wel rekening mee dat er iemand jaloers kan worden als het te intiem word.
(spreek uit ervaring)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang de vrouw niet toegeeft,zullen ze wel moeten he?Maar het is zeker mogelijk hoor.Zo heb ik nu een perfecte relatie met mijn ex-man,zonder dat daar sex bij komt kijken.We kunnen nu eindelijk gewoon met elkaar praten,lachen en huilen,iets wat tijdens ons huwelijk omogelijk was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan wel als je de ander het accepteerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde eerst "ja" antwoorden, maar vraag me nu toch ook af wat een intieme vriendschap is. Als dat iets lichamelijks is, met vrijen of zoenen, dan wordt het vast toch weer nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap het niet. Waarom zou iemand die al een vrouw heeft intiem willen zijn met een andere vrouw zonder seks te hebben? Dan is dat toch ook gewoon vreemd gaan, maar dan zonder seks?
Als je niet intiem met je vrouw kan zijn, dan moet je daar gewoon aan werken. Als het niet lukt, dan ben je bij de verkeerde vrouw. Dan moet je maar scheiden van je vrouw en lekker met andere vrouwen intiem gaan doen zonder seks als je dat beter uitkomt voor de een of andere reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hetero mannen die buiten hun eigen relatie een intieme vriendschap onderhouden met een andere hetero vrouw spelen met vuur.

Te meer als die intieme relatie omschreven wordt als: " Diep vertrouwelijk contact. Open stellen voor je gevoelens en deze met elkaar delen"
Zoals jij deed in antwoord op mijn vraag om meer details.

Ik denk dat de meeste echtgenotes minder problemen zouden hebben als hun partner fysiek vreemd ging dan " mentaal"

De meeste vrouwen DROMEN van een relatie waarbij diep vertrouwelijk contact en het openstaan voor en delen van wederzijdse gevoelens de basis vormt. Sterker nog, ik denk dat velen er de sex graag een poos voor inruilen.. desnoods scoort ze die elders. Bij Christine le Duc bijvoorbeeld..

Er zijn 2 mogelijkheden in zo'n situatie.

a) De vriendin houdt het niet langer vol en stort zich alsnog op hem. Al was het maar uit nieuwsgierigheid.. " hoe goed moet de sex dan wel niet zijn" zal ze zich afvragen.

b) De echtgenote voelt zich zo veraden dat hij dat " delen" wel met HAAR doet en niet met z'n vrouw...Dat ze de voorhuid van manlief over z'n oren trekt uit pure afgunst en 'm dumpt!
Misschien dat laatste niet direct.. maar manlief kan sex met z'n vrouw voorlopig wel schudden!

"Kunnen mannen buiten hun eigen relatie intieme vriendschap onderhouden met vrouwen die geen relatie hebben zonder dat het tot sex komt."

Nee.... tenzij ze MIJLEN ver uit elkaar wonen en geen van beiden geld genoeg heeft voor een ticket.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo...de vraag kan gesloten worden..ben het geheel met je eens Gee +
"Nee"
Dat is volgens mij onmogelijk. Wees gewoon eerlijk tegenover jezelf. in dit geval is het niet zo moeilijk om een antwoord te geven.
Je hoeft allen maar verdomd realistisch de boel de reveu te laten passeren.
Dan is er maar een conclusie over!!
Je weet dus de uitkomst.
Zeg, ik wens je veel succes.
Groetjes,
Keezie44
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat er een aantal interessante dingen langs zijn gekomen, waar ik het sowieso mee eens ben, waaronder de geheimzinnigheid. Mocht je een dergelijke vriend/vriendin hebben zorg er dan voor dat je daar altijd open en eerlijk over bent tegen je partner, zodat die zich geen zorgen hoeft te maken.
En verder wil ik even zeggen dat ik de reacties van Arthur1985 en van Gee ook erg kan waarderen en het eens ben met hun opvattingen...

Wat ik vind is dat je in ieder geval je eigen partner altijd op de eerste plaats moet zetten. Vriendschap is belangrijk en soms blijvender dan je partner, maar als het belangrijker dan je partner zou zijn, dan moet je van partner wisselen. Deel je vertrouwelijke dingen met een vriendin, dan moet je dat ook doen met je partner. Breng je veel tijd door met een vriendin, doe dat dan ook met je partner. Kortom, zorg ervoor dat jouw partner helemaal niets tekort komt ten opzichte van die vriend of vriendin. Doe je dat wel, dan kan ze inderdaad jaloers worden, de boel niet meer vertrouwen en zich afvragen waarom je meer deelt dan een ander dan met haar, terwijl zij je partner is.

Binnen mijn relatie geldt er een beetje een regel van niet té dicht bij vrienden van het andere geslacht komen, puur en alleen al uit respect voor je partner. Ook al is het onschuldig en is er geen seksuele activiteit, je wilt je relatie er niet voor op het spel zetten. En bovendien, als het op dit moment nog onschuldig is weet je niet of het dat ook blijft als je op een gegeven moment meer blijkt te delen met die losse vriendin dan met je partner. That's wrong! Voor alle partijen!

En dan wil ik nog één eerdere reactie herhalen en ook daar ben ik het van harte mee eens en dat is dat vrouwen inderdaad nog eerder fysiek overspel zouden kunnen vergeven (ook niet doen) dan mentaal overspel. Want dan ben je als persoon kennelijk niet meer goed genoeg en dat is echt heel erg. En ja, we zouden inderdaad seks inleveren voor een emotioneel diepere en vertrouwelijke relatie. Ik in ieder geval!

En mijn antwoord op de vraag is dus: Vrienden van het andere geslacht naast je relatie kan dus best, maar waak ervoor dat het niet té intiem wordt.

Sorry dat het zo lang is;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit heel afhankelijk is van de relatie die je hebt.
Voelt de partner zich niet gemakkelijk bij de vriendschap, wat ik me kan voorstellen, zal je een oplossing moeten zoeken.
Heeft je partner er geen probleem mee, omdat ze de vriendin bv goed kent, of een rots vast vertrouwen heeft in de man, dan is het prima.

Het is dus de vrouw in de relate met de man, die bepaalt of het wel of niet kan, hoe zij zich voelt in de relate is van groot belang hiervoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk kan dat.

Als de vrouw in kwestie meer toevoegd aan je leven , en jij meer toevoegd aan haar leven , dan dat met de seks erbij zou doen .
Dat wil zeggen in diepe vriendschap kun je alles delen , alles zeggen , elkaars vertrouwenspersoon zijn, samen iets ontwikkelen in elkaars leven . Dat is heerlijk . Ik zou het niet meer willen missen .

Mij lukt het en als we uitgaan wil ik zo dicht mogelijk bij haar komen zitten , zodat ik me in mijn diepe vriendschap diep met haar verbonden voel.

Seks is leuk maar zeker niet alles. Het kan in de diepe vriendschap juist de kern van wat we hebben aantasten. En we zijn allebei wijs genoeg dat te zien.

En als zij een nieuwe relatie krijgt met iemand , dan reken ik erop dat ze op een gegeven moment hem zegt dat IK er ook nog ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan.

Ik heb een collega gehad met wie ik een intieme vriendschap had, maar absoluut geen seksuele gevoelens.

Het niet hebben van seksuele gevoelens voor de ander, is wel een voorwaarde voor een intieme vriendschap relatie zonder seks.

Veel contacten tussen mannen en vrouwen hebben een seksuele lading. Als een intieme vriendschap een seksuele lading heeft of krijgt, is het gedaan met de onschuld van de platonische relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan :))