Na sterilisatie kon ik niet merken dat de hoeveelheid en de kleur van mijn ejaculaat veranderd was. Conclusie: Niet het zaad zorgt voor de kleur (en/of de massa).

Toegevoegd na 25 seconden:
Massa/volume.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zaadcellen zelf hebben geen specifieke kleur. Als zaadcellen uit de teelballen komen, waar ze gemaakt worden, passeren ze via de prostaat. Deze scheid een wit/crème kleurige vloeistof welke vermengd geraakt met de zaadcellen. Het resultaat van deze mengeling komt eruit als de mannelijke ejaculatie.

Net zoals de zaadcellen langs de prostaat passeren, doen ze dit nog langs enkele andere dingen.

Als conclusie bestaat de ejaculatie uit een mengeling van enkele lichaamsvochten met voornamelijk zaadcellen uit de teelballen.

Mvg
Faoran
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jc54
10 jaar geleden
Mis. Het overgrote deel is lichaamsvocht. De zaadcellen is maar een klein percentage (promillage).