Faken van een orgasme

In engeland hebben ze deze week (wederom) een studie gedaan over het faken van een orgasme.Hier kwam uit dat 52% wel eens een orgasme faked,en dat 48% van die 52% dit regelmatig doen.Waarom faken vrouwen een orgasme,ipv hier met hun partner over te praten?Deze vraag zal ook wel weer eens gesteld zijn op deze site,maar ik vind hem dus niet.Niet als ik orgasme invul als zoekopdracht,en ook niet bij faken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Sommige vrouwen lukt het gewoon niet om een hoogtepunt te bereiken,en om de man toch een goed gevoel te geven,faken ze dan.Meestal doen ze het dus,om de man te plezieren,iets wat ik niet begrijp.Ik heb liever dat de vrouw eerlijk is,en me verteld wat ik fout doe,mocht het niet lukken.
Ik persoonlijk denk dat de man het wel merkt,als de vrouw faked.Dit is dan NIET prettig voor de man,geloof me maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dit heeft te maken met de angst om afgewezen te worden, of onzekerheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen doen dat om hun partner een plezier te doen.
Vrouwen doen dat, denk ik, vooral als hun partner een man is....
Vrouwen doen zo'n man graag een plezier omdat er nog steeds een soort overlevering is, die zegt dat de man het orgasme aan de vrouw zou geven.. ha ha.!

Vrouwen doen dat allicht niet voor zichzelf, die hebben liever een echt orgasme, misschien wel zonder man erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een vrouw het moeilijk vind om uitleg te geven aan een man hoe hij het moet doen.
Men is bang hem te kwetsen.
Communicatie is tijdens de sex belangrijk geef aan wat je wil.
Het meerendeel van de vrouwen komt niet klaar door recht toe recht aan sex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
al is de sex meestal goed, toch kan het wel eens gebeuren dat een orgasme er niet in zit, door wat voor reden dan ook.
dan is het wel zo makkelijk een orgasme te faken voor een keertje.
daar zijn verder helemaal geen zware gesprekken voor nodig.
anders is het als je er een gewoonte van maakt, dan doe je jezelf tekort.
in dat geval is een goed gesprek wel de eerste stap om te kunnen genieten met z'n tweetjes.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind faken absoluut niet nodig. Zeker als je maar af en toe niet kunt klaarkomen. Als het toch lekker was, dan is klaarkomen toch niet noodzakelijk. Of denk je dat je partner het als een afgang voelt? Als je dat toch uitlegt dat het even niet lukt... volgende keer beter... dan is er geen zwaar gesprek nodig en het is ook geen afgang lijkt me, voor geen van beiden. Als je genoten hebt tenminste.
Persoonlijk vind ik een orgasme geen must bij seks.
Rieneke1
14 jaar geleden
voor mij is het ook geen must, maar mannen kunnen er soms zo'n punt van maken :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er nooit problemen mee. Als ik vertel dat ik enorm heb genoten ook zonder het orgasme (en geloof me, dat hebben ze echt wel door dat ik genoten heb), dan is geen orgasme ook geen probleem. Mocht ik eens een man tegenkomen die mijn orgasme wel heel belangrijk vindt, dan heeft hij pech, want als het niet lukt, lukt het niet. Ik fake niet (meer). Zonde van mijn energie.
Omdat (sommige) vrouwen een wat lastige gebruiksaanwijzing hebben die (sommige)mannen maar moeilijk kunnen begrijpen.

Niks is zo vervelend als een vent die zwaar overdreven zijn verschrikkelijke best zit te doen, zijn eigen orgasme uitstelt en het als een soort halszaak of corvee op zich heeft genomen jou eerst te laten klaarkomen voordat hij zelf 'mag', waardoor hij zelf niet durft te genieten en er voor jou ook verrekte weinig aan is - libido-killer nummer één. En ondertussen ook beslist niet weet hoe hij op welke knopjes moet drukken (een beetje spontáán graag! Een vrouw is geen stereo!) zodat het werkelijk uren kan duren voor je ook maar een beetje opgewonden bent.

Ja, en in dat geval is faken een leuke, snelle en makkelijke oplossing om een man het signaal 'ga je gang' te geven, waarna de sex instant een stuk spontaner en beter wordt, en er zélfs nog wel eens een echt orgasme inzit. Desnoods met behulp van een beetje zelfbediening.

Dat het binnen vaste relaties ook voorkomt kan ik me wat moeilijker voorstellen, want dan ken je elkaar wel een keer, maar aan de andere kant is het nog wel in zoverre een taboe, dat ik het me ergens ook wel weer kan indenken. Zéker in Engeland. Ik denk dat het in Nederland beter is wat dat betreft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg al snel het gevoel dat vrouwen faken omdat ze dan niet hoeven te praten. Veel mannen hebben al moeite om de clitoris te vinden (vrienden van mij zijn zelfs overtuigd dat de clitoris niet bestaat!!!!!), het gevolg van je vriendje aan laten klungellen en het orgasme faken wekt alleen de indruk dat hij het toch goed doet terwijl haar vriendinnen wel weten wat hij fout doet... een man die een fake orgasme niet kan herkennen zal zichzelf zo dus ook nooit verbeteren.

wanneer je vanaf het begin van je relatie vrij met elkaar praat over sex zal dat binnen enkele dagen niet meer nodig zijn en weet je precies wat de ander lekker vind en wat juist niet, je staat er soms behoorlijk van te kijken wat voor wensen een persoon kan hebben, dat een meisje bv heel lief, rustig en schattig is betekend niet dat ze niet op volle snelheid anaal genomen zou willen worden, verteld ze dit niet dan zal haar partner altijd rustig en schattig blijven doen terwijl ze haar vriendinnen gek maakt met verhalen van "hij kan ook nooit eens wild doen"

Als een vrouw een keer geen zin heeft maar dat lullig vind voor haar partner kan ik nog best begrijpen dat je een orgasme faked, zeggen dat je geen zin hebt of moe bent werkt ook, is dit niet het geval dan is het tijd voor een betere partner.