Last van bruin slijm, voornamelijk na de seks. Wat kan dit zijn?

Ik heb altijd na seks, soms heel veel soms een beetje, altijd last van bruin slijm. Ik heb al een SOA test gedaan, hier is niks uitgekomen. Ook heb ik mij laten testen op een infectie, dit is het ook niet. Ik ben 19 en aan de pil. Ik heb er erg veel last van en vroeg me af of er nog meer mensen zijn met dit probleem en wat die er aan doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (1)

De bruine vaginale afscheiding wordt meestal veroorzaakt door een verhoogd hemoglobine (zuurstof transporters in het bloed) gehalte. Het kan verschillende oorzaken hebben, meestal is het echter niets om je zorgen over te maken. Zeker niet als het rond de ovulatie gebeurt.(?) Aangezien je zegt dat het meestal na de seks is, zou het door een anticonceptiemiddel kunnen komen (maar je gebruikt alleen de pil). Ook zou het kunnen komen door een vaginale infectie, of een beschadiging van de baarmoederhals. Ik raad je aan om naar de huisarts te gaan voor eventueel verder onderzoek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben al getest op vaginale infecties, en doordat ik nog relatief jong ben kan het haast geen baarmoederhals kanker zijn ook ben ik daar tegen ingeënt. Dus doordat ik geen soa's en infecties heb vond de dokter het ook raar dat ik veel afscheiding heb. En qua anticonceptiemiddel ik ben nu 4 jaar aan de pil en heb het eigenlijk altijd wel gehad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zeg ook niet baarmoederhalskanker (al zou dat een oorzaak kunnen zijn) maar een baarmoederhalsbeschadiging. Vinden deze afscheidingen altijd plaats of alleen in bepaalde periodes (rond ovulaties is dit normaal)? Als je met dokter de huisarts bedoelt, zou je wellicht om een doorverwijzing naar een gynaecoloog kunnen vragen.