Kunnen een blanke moeder en een donkere vader een blank kindje krijgen?

Of wordt het dan een mix van blank en donker?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.1K

Het beste antwoord

in theorie kan het, maar de kans is wel erg klein. De kans is vele malen groter dat het een niet donkere en niet lichte huidskleur word. De kans is overigens evengroot dat er een kindje komt met een donkere huidskleur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Alles is in deze mogelijk,blank,zwart of er tussen in!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan. Ik ken een koppel waarbij de moeder donker is en de man blank. Zij hebben een blanke dochter en een donkere zoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel, maar gebeurd niet vaak. Dit komt doordat het gen wat zorgt voor een donkere huidskleur dominant is aan het gen wat zorgt voor een blanke huidskleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan. Dat heeft te maken met de genen. Als de vader zelf een donkere en een blanke ouder had, is de kans op een blank kind 50%
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan. Mijn zoon is donker, zijn vriendin blank, en hun kindje is blank, blauwe ogen en blond haar.
Een volgende kindje kan zo maar donker zijn. Dat is het verassende van een gemixte relatie :)