Moet ik met kracht mijn zaad spuiten om een vrouw te bezwangeren?

Om een vrouw te kunnen bezwangeren tijdens de seks, moet ik mijn mijn zaad met kracht lozen, of is het al voldoende om sperma op de rand van mijn piemel te hebben staan? Zijn de kansen groter pas als ik met kracht doorheen jaag, of doet dat niet zoveel toe?

Zou hij de baarmoeder pas met kracht kunnen penetreren en bevruchten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K
Ritsuka
10 jaar geleden
Nee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even een lesje biologie gaan bij wonen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Voor en grotere kans op zangerschap kan de vrouw het beste na de zaadlozing nog een tijdje blijven liggen, met de benen omhoog tegen de muur aan, of de billen op een kussen, zodat er meer sperma richting de baarmoeder kan komen.
Ritsuka
10 jaar geleden
En vrouwelijk orgasme helpt inderdaad ook.
Maar echt spuiten hoeft niet, de vagina is in normale toestand iets van 10 cm diep, dus als je binnenin klaarkomt, is het sperma al een eind op weg.

Het beste antwoord

Nee, de kracht waarmee je spuit doet er niet toe.
Wel de kwaliteit van je zaad. Er moeten voldoende zaadcellen zijn. En nog belangrijker: ze moeten beweeglijk en krachtig genoeg zijn om een eicel te bevruchten.
Dus hoe gezond ben jij en hoe gezond zijn jouw zaadcellen?
Het is niet precies bekend hoe lang zaadcellen in het lichaam van een vrouw kunnen blijven leven. In één onderzoek wordt beschreven dat 7 dagen na het vrijen nog levende zaadcellen aan het eind van de eileiders zijn aangetoond. Algemeen wordt echter aangenomen dat vers sperma zo’n 72 uur kan blijven leven.
Als het van goede kwaliteit is.

http://www.zwangerstraks.nl/sterkzaad.php
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Informatie lijkt me best aannemelijk. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Aanvullend op bovenstaand antwoord kan het ook nog weleens helpen samen met je partner tijdens de daad jullie uitgangspositie te bepalen, waardoor de zwaartekracht zijn werk doet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Jouw vrouw ligt dus lager dan jijzelf ;-)