Denken mannen meer aan sex dan vrouwen?

Het is heel verwarrend voor mij, maar mannen laten het zoiezo meer merken dan vrouwen. Ik lees ook steeds uit onderzoeken maar het kan ook gwn bedrog zijn...

enlighten me

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Er wordt wel gezegd (maar hoe kan je zoiets berekenen?) dat de man gemiddeld elke 52 seconden aan seks denkt. Andere theorieën beweren zelfs dat er maar drie (!) luttele seconden tussen de ene en de andere erotische fantasie van de man liggen. Weer een andere theorie houdt het op een meer realistisch '80 keer per dag aan seks denken'.

Wat er ook waar van moge zijn - en dat zal van man tot man verschillen -, feit is dat we te maken hebben met een omvangrijk fenomeen. Dat mannen veel en vaak aan seks denken, daar kunnen we niet omheen.

Een man hoeft maar met een leuk meisje te spreken en hij denkt eraan hoe hij haar het bed in krijgt of hoe ze in bed zou zijn. Hij hoeft maar naar een reclame te kijken, en hij denkt aan seks. Hij wordt voorgesteld aan een nieuwe collega, doet zijn computer aan om aan het werk te beginnen en... Denkt nog eens aan seks. Zo gaat het de hele dag door, dag na dag. Heel vermoeiend, lijkt ons!

Toegevoegd na 1 minuut:
op de onderstaande link gaat het verhaal verder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

als mannen aan sex denken is er een groter deel van de hersenen actief en bij de vrouwen is dat kleiner misschien is dat het
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja absoluut denken mannen meer aan seks dan vrouwen, eigenlijk de hele dag wel bewust of onbewust. Tis niet anders ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, alleen anders. En dat zijn nog steeds de oerdriften.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is zo;-)

Mannen denken inderdaad vaak aan seks. En daar is een simpele verklaring voor: hun hypothalamus, die seksdrift controleert, is twee keer groter dan die van de vrouw en het bevat twee keer meer cellen dan die van vrouwen. Dit zegt al genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies, mannen maken meer testosteron aan, en dat komt volgens mij dan van de hypothalamus dan en testosteron zorgt ervoor dat je zin krijgt in seks!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor dit verhelderende antwoord Kwebbel, maareh, ben je ooit man geweest of zo dat je dit weet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mlodewijk,
Nee dat niet, maar ik weet wel veel van het mannelijke geslacht hoor;-)
ja, ik denk ook dat mannen meer aan sex denken dan vrouwen ze produceren 24 uur sperma ,het moet er toch uit. ;) Logisch toch? maar daar is niets mis mee ,ze kunnen de vrouwen er mee stimuleren hahhaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat denk ik ook. Maar wat is aan sex denken?
Ze zeggen dat mensen wel 1000 keer per dag aan sex denken.
Betekent het dat wanneer ik een mooie vrouw op straat zie lopen, achterkom kijk dan gelijk aan sex denk?
Nee hoor, ik denk dan:"lekker ding". Maar denk niet gelijk hoe het zou zijn om met haar sex te hebben. Dus denk dat dat aantal echt wat overdreven is.
Maar dat mannen meer aan sex denken dan vrouwen das wel zeker :)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerlijk hoor edje ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
that's me! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duimpje omhoog ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thank you :)
Ja...mannen DENKEN meer aan sex...vrouwen niet...vrouwen hebben een andere opvatting daarover...die leven het spreekwoord na....Niet DENKEN,maar DOEN!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is zeker waar en het lijkt me bijzonder vermoeiend en ook afleidend van het werk dat ze te doen hebben. Ik heb medelijden met ze, al is sex natuurlijk wel lekker ;-)
14 jaar geleden
Ik zal dan wel weer een geval apart zijn,maar ik denk ook bijna elke minuut aan sex.Zelfs zo erg,dat het mij m'n huwelijk heeft gekost.Mijn man vond mij te oversex,maar je kan ook zeggen dat hij me niet aankon.Mijn vriendin denkt ook vaak aan sex,maar in het algemeen is het wel zo ja,dat mannen meer aan sex denken dan vrouwen.Ze denken zo wie zo anders over sex dan de meeste vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerlijk antwoord +1
Dit is een vraag naar de bekende weg, het antwoord is zeker ja maar ter vergeving, ze kunnen er niks aan doen en vinden dat ook niet erg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja mannen denken vaker aan seks en ook heel anders over seks...

Seks voor mannen is in hun fantasie meestal een one time event... Voor vrouwen is het veel vaker een sfeer, een veiligheid, een samenzijn, mannen hebben daar niet zo veel mee, vooral niet als ze jong zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan niet elke man over 1 kam scheren,maar mannen denken idd vaker aan sex dan vrouwen,al heb je ook vrouwen die dit vaker doen.Wij mannen,ik tenminste,denken meestal aan de daad zelf.Voor veel mannen is een naakte vrouw al voldoende om weer aan sex te denken.De meeste vrouwen zijn niet zo visueel ingesteld,zij hebben weer andere dingen,zoals een geluid,een geur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Denken mannen
meer aan sex dan vrouwen?"

Ik denk...dat het mannelijke
net zoveel aan seks kan denken
als het vrouwelijke;

de ene keer is het de man
die meer aan seks denkt,
en de andere keer
kan het de vrouw zijn
die meer aan seks denkt;

daarom ben ik van mening,
dat het relatief is,
en bovenal onberekenbaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee
Zie vorige vraag en antwoord.!

http://www.goeievraag.nl/vraag/misschien-denk-wel-verkeerd-denken.30531
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dát gelijk opgaat,
dat dát relatief is,
en dat dát niet valt te berekenen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zeggen van wel.. maar dat verschilt per persoon denk ik toch?