Er zit een geleidelijke schaal tussen homoseksualiteit en heteroseksualiteit. Mensen die zich ergens in het midden bevinden, kunnen vanwege sociale druk, persoonlijke keuze, of het vinden van een bepaalde partner, "veranderen" van geaardheid. Iemand die 100% hetero of homo is niet. Die kan hooguit kiezen voor celibaat, en zaken die tegen zijn gevoel indruisen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (26)

Nee! Je bent homo of niet. Het is geen keuze.
Wel kun je biseksueel zijn. Dat is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,dan ben je of het één nooit geweest,of zul je het ander nooit worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gezien niet want dat is hormonaal bepaald, maar ik zie je probleem niet want vrouwen vinden homo's veel aantrekkelijk om mee om te gaan dan hetero's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hormonaal bepaald? Hoe kom je daar nou bij?
Nee, dat kan niet. Je bent het of je bent het niet.
Wanneer je 'uit de kast' bent gekomen ga je dat toch niet meer terug draaien. Of je houd van beide seksen wat je vooraf nog niet wist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan niet, je bent homo of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van homo TERUG naar hetero?
dus eerst ben je hetero dan word je homo en dan word je weer hetero? mwaaaaaaa nee dat kan niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan wel: Een vriend van me (homo) heeft zeven jaar een relatie gehad met een man, die nu getrouwd is, en een kind heeft met een vrouw...
En ik ken een meisje wat een lesbische relatie had, en nu getrouwd is met een man....
Dus alles kan!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je kunt niet overstappen van homo naar hetro of andersom. Je kan wel bi zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit kan niet. Je bent het of je bent het niet, het is geen keuze zoals sommige mensen denken.
Ga je van homo terug naar hetero dan kies je voor de veiligheid maar dat wil niet zeggen dat je dan weer echt hetero bent, al ben je getrouwd en heb je kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar hoe je het bekijkt,ik heb jaren geleden de collumns gelezen van Jan Rot in ik geloof in de Aktueel wat hij allemaal meemaakte op homogebied ,nu is hij al jaren getrouwd en heeft 3 kinderen dus hij leeft nu 100% hetero
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan zijn wat je wilt zijn.

Hier in onze maatschappij kan dat. Doe maar lekker wat je wilt. Pas op dat je geen mensen kwetst.

Toegevoegd na 4 minuten:
Toevoeging: Je bent. Je bent om wie je bent, niet omdat je van vrouwen houd of van mannen houd, maar om hoe je hart en je verstand samenwerken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn mening kan dat wel , omdat seksualiteit niet voor de 100% bepaald word door hormonale aangeboren eigenschappen maar ook door omstandigheden die buiten de persoon liggen, zo zullen er in gemeenschappen waar homoseksualiteit geaccepteerd is meer homoseksuele relaties naar voren komen dan in gemeenschappen waar dit geen geaccepteerd verschijnsel is en omgekeerd,in tijden van ontbering van partners van het andere geslacht (gevangenschap)zal men eerder teruggrijpen op seksuele relaties met hetzelfde geslacht. De voorkeur van een persoon word mede gevormd door ervaringen in het verleden waarbij de opvoeding en seksuele ervaring met eerdere partners een grote rol speelt. Zo is niemand er 100% zeker van dat hij of zij in alle omstandigheden voor altijd voor de volle 100 % juist homoseksueel of juist heteroseksueel is en zal blijven. Dit komt omdat ook een seksuele ervaring inspeelt op het genotscentrum waar ook andere verslavingen de verslavende werking vastleggen. In bepaalde omstandigheden (ontberingen,angst)kan die prikkel juist de doorslag geven om dan in weerwil van opvoeding een andere partner(geslacht) te kiezen en daar erg gelukkig mee te worden. Hieruit is dan weer de conclusie te trekken dat iedereen latent biseksueel is alleen de mate waarin bepaald in welke richting men gaat (homo, hetero, of biseksueel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, tuurlijk wel.

Vormen van sexualiteit kunnen veranderen, dat doen eenmaal alle vormen.

Uiteindelijk zit het allemaal in je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt alsof alle homo's eerst hetero zijn geweest. Dat is alvast niet waar.

Wel denk ik dat de meeste mensen in de grond niet 100% homo of hetero zijn. Voor wie zich daarvan bewust is, is er zelfs een element van keuze. (Ja, ik zei keuze, laat de minnetjes maar komen.) Sowieso denk ik dat omstandigheden ook een rol spelen.

Ik herken het bijvoorbeeld bij mezelf: ik ben biseksueel. Of beter gezegd: ik ben in de grond niet 100% hetero of lesbisch, en bij mij manifesteert zich dat in biseksuele gevoelens en een biseksuele levensstijl.

Als mijn leven anders was gelopen, sluit ik niet uit dat ik me nooit bewust was geworden van de biseksuele 'optie'. Dan was ik hetero geweest op iedere manier die ertoe doet.

Om terug te komen op de tegenstelling homo-hetero: iemand die in de grond overwegend homo is, kan niet zomaar hetero worden. Maar ik denk dat er ook mensen zijn bij wie het uit de grond twee kanten op kan gaan. Die kunnen zich wel in de ene periode van hun leven identificeren als homo, en in een volgende periode als hetero. Of andersom. Dat laatste schijnt overigens vaker voor te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar wel bi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, eigelijkk kan dat.
ik ken iemand die homo was en nu ook iets voor vrouwen voelt!
dus ja het kan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit hangt er van af wat je verstaat onder 'homo zijn' en 'hetero zijn'. Houd dit in dat je alleen seks kunt hebben met een bepaald geslacht, of er alleen verliefd op kan zijn, of je dit jezelf kunt opleggen of niet. Het is een nogal rekbaar begrip. Hierbij telt ook nog mee dat je wel 100 verschillende redenen kunt hebben om iets te zijn/worden.

Homoseksualiteit zit (dit weet ik zeker) NIET in je genen, maar in je geest. Volgens mij speelt onder normale omstandigheden het zwaarst mee waar je aan denkt, hoe open je wereldbeeld is en wat de mogelijkheden in je omgeving zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik ben zelf een halfjaar geleden 'uit de kast gekomen' en ik denk zelf wel dat niemand 100% hetero of homo is.

Het is alleen de keuzen die je maakt waar je voor gaat. Ik voel me zelf stukken beter met meisjes, daar ga ik dan ook voor.
Alleen sluit ik niets buiten het kan altijd eens gebeuren dat je twijfelt, maar ik denk dat dat normaal is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Kun je van homo terug hetero worden?"

Wat mensen 'een homo' noemen,
dát is, naar mijn mening,
'een vrouwelijke ziel'
in 'een mannelijk lichaam'.

Ik denk daarom
dat hetgeen wat mensen 'homo' noemen,
nooit 'hetero' is geweest,
noch ooit zal worden.

Is 'een hetero' tóch 'een homo' geworden,
dán is er, naar mijn mening,
sprake van 'biseksualiteit'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor ziel heeft een biseksueel dan? (Sowieso heeft niemand me ooit kunnen vertellen wat een ziel is, maar die laat ik schieten.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor ziel heeft een biseksueel dan? Wanneer een ziel
in een mechanisch lichaam is geboren,
en diegene valt zowel op mannen als op vrouwen,
dan mag die ziel
(met zijn- of haar mechanisch lichaam)
een biseksueel genoemd mogen worden. geest = denken/ rationeel;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geest#menselijke_geest ziel = voelen/ emotioneel;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziel_(filosofie) geest en ziel zijn een eenheid,
en die eenheid wil zich tijdelijk
met een mechanisch lichaam verbinden
(om het fysieke leven te kunnen ervaren; De ziel, zonder het mechanisch lichaam,
is vaderlijk-moederlijk-mannelijk-vrouwelijk-kinderlijk,
of het heeft helemaal geen geslacht; denk dan maar aan een Androgyn;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Androgynie maar goed;
die verklaring, over de geest/ ziel,
is slechts een theorie die ik niet kan bewijzen...
Sexualiteit is niet zo zwart-wit als het lijkt.
Je kunt op MENSEN vallen in plaats van op mannen of vrouwen. Dan ben je bisexueel, maar als je eerst een tijdlang gericht bent geweest op hetzelfde geslacht en je richt je later op het andere geslacht, omdat je dáár iemand tegen komt die voor jou aantrekkelijk is, waar je vervolgens een langdurige relatie aangaat, kan het lijken of je eerst homo was en daarna 'hetero geworden' bent.

Andersom (eerst een hetero-relatie, daarna een homo-relatie) komt ook voor. Dat is heus niet altijd omdat mensen zich losworstelen uit een sociale dwangbuis, ze kunnen heus wel een echte liefdevolle heterorelatie gehad hebben voordat ze 'homo worden'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik ben van mening dat je als homo geboren word, misschien komt iemand daar pas op latere leeftijd achter, maar je bent het of je bent het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk wel dat dat kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd! je kunt nog altijd bi worden, lekker dubbel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn nog een hoop (op het eerste gezicht best normale)landen waar homo's 'behandeld' worden in normale psychiatrische inrichtingen om te 'genezen'... Daar is de wetenschap dus van mening dat dit kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het opzich wel zou kunnen als het 'homo-zijn' een fase was.
Net als het 'gothic-zijn'.

Oke, dat was een slechte vergelijking.

Maarja, men zegt: Alles kan. Toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt. Wanneer je eenmaal als homo en als hetero geleefd hebt, ben je feitelijk beide.

Ikzelf heb een vaste relatie gehad met een man. En nu heb ik een relatie met een vrouw.
Dus van hetero naar homo kan sowieso.

Ik denk ook niet dat er echt een volledige voorkeur is voor het ene of voor het andere geslacht.
Ik kan verliefd worden op mannen en op vrouwen. Want ik word verliefd op een persoon.
Als ik het puur seksueel bekijk, dan gaat mijn voorkeur volledig naar vrouwen. Als je eenmaal seks hebt gehad met een vrouw wil je nooit meer wat anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben jij dus een meisje, of interpreteer ik je antwoord nu verkeerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb je helemaal goed gezien stippel.