Is het mogelijk om na 5 dagen na onveilige seks al niet meer ongesteld te worden ?

Ik slik de pil bijna altijd door maar heb 5 dagen geleden onveilige seks gehad en omdat ik een paar pillen van de vorige strip te laat heb ingenomen wil ik nu kijken of ik niet zwanger ben, dus ben sinds 2 dagen halverwege de strip gestopt. Mocht ik zwanger zijn geworden zou ik dan nu al niet meer ongesteld worden, of gaat dat niet zo snel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Als je stopt met de pil word je niet meteen de volgende dag ongesteld
Maar het lijkt me het beste dat je een test doet voor meer zekerheid
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk dat het nog wel een week kan duren je kunt een test doen maar denk dat er niets uitkomt gewoon naar de huisarts gaan anders kun je ook een test halen van een vroeg stadium werkt mischien ook maar zou blijven testen als je niet ongesteld word je ciclus is in de war doordat je steeds door slikt hoop dat het goed uit pakt voor je ik ben vroeger meer dan 15 jaar aan de pil geweest en sloeg ook weleens over maar nooit vaak succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je vijf dagen geleden onbeschermde seks hebt gehad is nu een test doen volledig nutteloos. Een test heeft pas zin vanaf een dag of 12/14 na die onbeschermde seks.

Je kunt ook niet NIET ongesteld zijn nu door die onbeschermde seks. Stel dat je zwanger bent geworden vijf dagen geleden dan duurt het altijd nog 2 wk voor je ongesteld zou moeten worden. Als je nu niet ongesteld wordt heeft dat een andere reden dan een zwangerschap door de seks van 5 dg geleden. Je kunt wel zwanger zijn maar dat weet je pas over een dag of 9 door een test.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
100% zekerheid heb je nooit maar toch wel 99,999999%!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh wacht, ik snap nu je vraag pas. Ten eerste had je niet hoeven stoppen, je kunt gewoon door blijven slikken en 14 dg na de onbeschermde seks een test doen. Nu je wel bent gestopt krijg je geen normale menstruatie maar een onttrekkingsbloeding die komt omdat je met de pil stopt. Dat heeft geen zin om dat te verbinden aan een zwangerschap omdat de zwangerschap nog niet ver genoeg is. Ik denk dat je hiermee geen zekerheid hebt, je kunt beter gewoon testen maar dan nog: een paar pillen missen is geen probleem als je normaal altijd doorslikt, dat is dan niet anders dan een week stoppen dus je hebt sowieso niets te vrezen als ik het goed begrijp. Pil doorslikken is juist de veiligste manier als je wel eens een pil vergeet.