werkt erectomedium forte echt?

ik wil graag weten of het echt zal werken voor ik het aanschaf.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Amadea
10 jaar geleden
Of het bij JOU zal werken kan alleen een arts beoordelen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Aan de naam te zin lijkt het op een erectie of libido verhogend middel.
Vaak werken die dingen niet, of zijn ze gevaarlijk omdat er onbekende ingredienten in zitten.
Alleen viagra kan helpen bij erectie stoornissen, en je arts schrijft dit voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt het hier voor 9,95 uitproberen, al lijkt me dat niet verstandig, omdat er nergens vermeldt staat wat de werkzame stoffen zijn.
http://www.drogisterijaanbiedingen.nl/product.php?id=2343&gclid=CKes9_m8zbgCFZShtAodP0MAyQ
Amadea
10 jaar geleden
Dit is wat op de site van het middel erover gemeld wordt: Het is een natuurlijk voedingssupplement. Zonder doktersrecept te verkrijgen en gebruiken. Niet te gebruiken bij overgevoeligheid voor één van de bestanddelen. Dit product kan lactose bevatten.
Op http://plazilla.com/alles-over-het-erectiemiddel-em5-de-nieuwe-viagra-maar-dan-zonder-doktersrecept staan de bestanddelen: Epimedium brevicornum em5 extract (20% icariin), vulmiddelen (aardappelzetmeel, kleine brandnetel), Epimedium (Horney goat) extract, verdikkingsmiddel (gelatine), kleurstoffen (candurin silver fine, brilliant blauw FCF). Geitengein lijkt het dus te zijn....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een erectie stoornis hebt moet je naar de dokter... Want 9 van de 10 keer is het vasculair. En die ene keer in het psychisch.

Antwoorden (1)

Erectomedium kan ik niet vinden in het farmacotherapeutisch kompas, dit betekent dat het in ieder geval voor Nederland nog niet beoordeeld is (op werkzaamheid, veiligheid, enz) Eigenlijk elk "regulier" medicijn staat hierin wel vermeld, op misschien een aantal echt heel nieuwe middelen na. Dit lijkt dus meer een alternatief middel te zijn.
Als ik naar de ingrediënten kijk, dan lijkt het daar nog meer op.

Probleem met alternatieve middelen is dat eigenlijk niemand je kan vertellen of het werkt, aangezien er domweg geen (of slechts heel slecht) onderzoek naar gedaan is. Je kan je natuurlijk afvragen waarom er dan niet gewoon onderzoek naar gedaan wordt, als de fabrikant zo zeker is van de werking.
Ook het feit, dat er geen bijwerkingen zijn, suggereert dat er geen werking is. Als er wel een werking is, dan is er altijd de mogelijkheid dat het middel te goed werkt. Dit zou bij dit middel de bijwerking priapisme geven...

Het is een middel tegen erectiestoornissen. Grofweg zijn er 3 oorzaken van erectiestoornissen.
Ten eerste wordt ongeveer 1/3 van alle erectieproblemen veroorzaakt door psychische problemen (faalangst, stress, enz) Hierbij kan je verwachten dat dit middel wel wat doet; het placebo-effect bij dit soort problemen is altijd erg groot.
Ten tweede zijn er de echt lichamelijke problemen. Ik verwacht daarbij geen effect van dit middel, al kan ik dat niet hard maken; er is immers (naar mijn weten) geen onderzoek naar gedaan.
De rest van alle erectieproblemen wordt veroorzaakt door een combinatie van de eerste twee. Ook hier mag je een zeker placebo-effect verwachten en dus zal het middel iets doen.

Ik denk dat je beter naar je huisarts kan gaan. Die kan dan uitzoeken wat er aan de hand is en daar een therapie voor geven. Dat hoeft dus lang niet altijd een medicijn te zijn. Ook als medicijnen wel nodig zijn zijn er alternatieven voor viagra. Dan krijg je tenminste iets waarvan wel een werking is aangetoond.