Ik heb telkens de drang om seksfilmpjes te kijken, hoe kan dit?

De laatste tijd wil ik heel graag seksfilmpjes kijken en plaatjes van penissen opzoeken en zulk soort dingen, hoe kan dat komen? Ik snap het niet... En kan ik er iets aan doen? Want ik kijk die filmpjes dus ook, en dan krijg ik een heel groot schuldgevoel...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Je hoeft hier geen schuldgevoel over te hebben, er zijn veel mensen nieuwsgierig naar seks en porno, dat is volkomen normaal en niet erg, zolang je het verschil maar weet tussen liefde en porno. Je bent gewoon nieuwsgierig op dit gebied en dat gaat over, daar hoef je niets aan te doen, dat komt vanzelf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord is : Hormonen. Op een bepaalde leeftijd krijg je daar "last" van. Het is een nieuwsgierigheid naar sex en alles wat daarmee te maken heeft. Je kunt inderdaad sexfilms kijken, spannende verhalen lezen, of plaatjes van wat dan ook bekijken. Als het je nieuwsgierigheid bevredigt dan heb je jouw doel bereikt.

Het is niet erg, je hoeft hier ook geen schuldgevoel over te hebben. Op een gegeven moment houdt deze drang naar sex nieuwtjes/plaatjes of films kijken op.
Het is dus geen probleem, maak er geen probleem van, je hebt geen hulp nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hm, laat me raden: je bent een hetero meisje of een homo jongen, van ongeveer ... *steekt natte vinger in de lucht* 16 jaar. Zoiets?

Je hormonen spelen op, je krijgt voor het eerst echt fysieke seksuele gevoelens. Niets mis mee. Dat hoort bij ons mensen, dat hoort bij de leeftijd.

Maar jij hebt het over "telkens" en je hebt last van een schuldgevoel. Hoe zit dat? Als het je leven van alledag beheerst, zodanig dat je niet meer in staat bent om je verplichtingen na te komen, zodat je niet meer toe komt aan school of werk en het ten koste gaat van je sociale contacten, dat je aan niets anders meer kunt denken en onrustig wordt elke keer als je een tijdje geen pornofilmpjes kijkt en pas tot rust komt wanneer je zo'n filmpje kunt zien, dan ben je wat doorgeschoten. Op zich is dat niets ernstigs: je hebt gewoon jezelf een patroon aangeleerd van spanning en anticipatie, opwinding, en ontspanning. Je krijgt daar een fysieke reactie op, en zodra de spanning weer stijgt zoek je opnieuw die ontspanning. Logisch. Je kunt dat patroon doorbreken: een tijdje geen pornofilmpjes kijken, en daarna opletten dat je het met mate doet. Als je dit probeert en het lukt écht niet, en het hindert je, dan kun je daar hulp bij zoeken.

Maar: als wat ik hierboven beschrijf enorm overdreven is, je gewoon al je verplichtingen kunt nakomen en echt niet de hele dag alleen maar op internet zoekt naar filmpjes: maak je dan vooral niet teveel zorgen. Je bent nieuwsgierig naar seks, tja: dat zit in onze natuur. Je kijkt filmpjes op internet, tja: dingen waar je nieuwsgierig naar bent, die zoek je op. Ik weet niet waarom je je dan zo extreem schuldig voelt, maar helpt het om te horen dat dit niet nodig is en dat het normaal is om deze nieuwsgierigheid te hebben? Als dat niet genoeg is, misschien helpt het dan om er eens over te praten met vrienden of vriendinnen, of om desnoods eens anoniem via een - betrouwbare! - bron met iemand te praten, bijvoorbeeld de chat van de kindertelefoon? Misschien helpt dat je om je niet meer zo schuldig te voelen en te begrijpen dat het vrij normaal is om - zeker op een bepaalde leeftijd - nieuwsgierig te zijn naar seks.

En weest niet bang: op den duur wordt het minder en krijg je vanzelf een meer volwassen manier van omgaan met seks. Hoewel sommige volwassenen het natuurlijk ook leuk vinden om af en toe een pornofilmpje te kijken, maar de manier waarop je daar dan mee omgaat, is toch anders.