Zijn strakke boxers mogelijke oorzaak erectieproblemen?

Een strakke boxershort kan een erectie blokkeren. Zie het als een opgerolde tuinslang die moeite heeft dik te worden als er water door komt.
Het lijkt mij voor de hand liggen dat hierdoor kleine beschadigingen in de zwellichamen kunnen optreden wat gevolgen kan hebben voor de erectie als de man naakt is.
Kortom, kan het altijd dragen van strakke boxershorts leiden tot erectieproblemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Een boxershort kan strak zijn, maar als alles afgekneld wordt dan is het TE strak. Echter heeft het geen invloed op erectieproblemen, maar kan het wel de zaadproductie beïnvloeden.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoe kun je erachter komen waar die grens van TE strak en strak ligt?
bv is het dragen van strakke boxershorts wel schadeloos voor het zaad zolang je ondergoed bv geen striemen achter laat, of is het net zoiets als met armbanden? (je moet bij armbanden er een vinger tussen krijgen)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als een boxershort pijnlijk is op eender welk gebied is het zeker te strak. Verder zit je volgens mij wel goed. Als je toch van strakke boxershots houdt, moet je elastische kopen. Die zijn vrij strak maar rekken mee uit als het nodig is
nee, dat niet maar als het pijn doet om die boxers te dragen moet je natuurlijk stoppen met die boxers te dragen. natuurlijk moet wel opletten dat je je ballen niet knelt.
als je je ballen knelt is er wel iets mis.

Toegevoegd na 19 uur:
Als je erectie krijgt wordt dat gedaan door de hypofyse (de hypofyse zit onderaan je hersenen en zorgt dat je erectie krijgt. dus je hoeft niet bang te zijn voor erectie problemen. wel kan het zo zijn dat als de boxer je balzak afknijpt dat je dan wel problemen hebt met zaadlozing maar erectie moet altijd kunnen.