Sport
Intensieve lichaamsbeweging verbetert niet alleen de bloedtoevoer naar je geslachtsorganen maar het kan ook je humeur stimuleren en verhoogt de productie van het feelgood hormoon endorfine.

Chocolade
Chocolade bevat fenethylamine, een bestanddeeld dat je goedgezind maakt. Onze hersenen produceren dit ook als we verliefd worden.

Ontspannen
Te veel stress verhoogt de productie van het hormoon cortisol, waardoor het testosterongehalte keldert, dit heeft een negatieve invloed op je libido.

Noten en zaden
Pompoenzaden, samen met Braziliaanse noten en amandelen zijn een goede bron aan arginine, dit doet meer bloed naar de geslachtsorganen stromen.

Alcohol
Door de consumptie van alcohol voel je minder remmingen en stress, het geeft een boost aan de productie van testosteron, waardoor je meer gaat flirten. Te veel wijn echter, vermindert de seksdrift van mannen. Bij vrouwen is het omgekeerde waar, maar ze gaan er dan minder van genieten.

Gezonde voeding
Te veel onverzadigde vetten verstoppen je aders en voorkomen dat bloed naar de geslachtsstreek stroomt.

Look
Allicine, een stof in look, verbetert de bloedtoevoer naar het kruis.

Stoom
Uit onderzoek blijkt dat stoomcabines het bloed sneller doen stromen en het libido verhogen.